Gå til innhold

Hva bør hvilepulsen ligge på?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er 35 og synes min er litt høy sammenlignet med venninner. Er vel litt sammenheng med vekt og treningsmengde også selvsagt..

Anonymkode: d0a85...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varierer fra person til person... Noen har det fint med en hvilepuls på 45, andre  kan ha på mellom 90 og 100 og det være normalt. 

Ditt stoffskifte, hormonbalanse, hvor veltrent, normal blodtrykk for deg, kosthold etc etc. er faktorer. 

Selv er jeg liten og tynn, godt trent men normalblodtrykket mitt ligger på 80-90/50 og kroppen kompanserer da med en puls på rundt 100 feks. Søsteren min, lik i kroppen og arvegener, har normal hvilepuls på 60 🙂

Anonymkode: 7a555...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hvilepuls ligger stort sett på mellom 80 og 90, ti høyere nå som gravid (ikke rart det kjennes ut som om hjertet spurter når jeg har klatret opp trappa🙈). Blodtrykket mitt har vært heller lavt, type 80/65. Ca 120/80 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det varierer fra person til person... Noen har det fint med en hvilepuls på 45, andre  kan ha på mellom 90 og 100 og det være normalt. 

Ditt stoffskifte, hormonbalanse, hvor veltrent, normal blodtrykk for deg, kosthold etc etc. er faktorer. 

Selv er jeg liten og tynn, godt trent men normalblodtrykket mitt ligger på 80-90/50 og kroppen kompanserer da med en puls på rundt 100 feks. Søsteren min, lik i kroppen og arvegener, har normal hvilepuls på 60 🙂

Anonymkode: 7a555...a58

Jeg har samme blodtrykk som deg og hvilepuls på rundt 50-53, så det trenger ikke å ha noen sammenheng. 

Anonymkode: 31bfb...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ved sist måling hvilepuls på 44, er 45 år, overvektig og ikke trent. Antar det er normalen for meg men husker Blodbanken var tvilsom til å la meg gi blod da den var lav... 

Anonymkode: 18ae6...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har samme blodtrykk som deg og hvilepuls på rundt 50-53, så det trenger ikke å ha noen sammenheng. 

Anonymkode: 31bfb...de5

Samme her. Blodtrykk på rundt 90/55 og hvilepuls på 50-55. Er slank og godt trent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har samme blodtrykk som deg og hvilepuls på rundt 50-53, så det trenger ikke å ha noen sammenheng. 

Anonymkode: 31bfb...de5

 

11 minutter siden, Gemini77/ skrev:

Samme her. Blodtrykk på rundt 90/55 og hvilepuls på 50-55. Er slank og godt trent. 

Nei, sier ikke at det må være en sammenheng - Men hos meg er det det (har vært gjennom div tester tidligere) 

Ville bare vise at det er (normale) forskjeller, og dere understreker bare poenget mitt 🙂

Anonymkode: 7a555...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 35, ganske godt trent, normalvektig og har en hvilepuls på 57-59. Da jeg var overvektig og ikke trente lå den på rundt 68.

Anonymkode: bdcd9...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.12.2019 den 12.05, Anonym bruker skrev:

Er 35 og synes min er litt høy sammenlignet med venninner. Er vel litt sammenheng med vekt og treningsmengde også selvsagt..

Anonymkode: d0a85...2cf

Hvorfor er du opptatt av å sammenligne pulsen din med venninner?

Hvis det stemmer at du har 35 i hvilepuls og du mener det er høyt sammenlignet med venninner så er det vel en sjanse for at dine venninner ikke er helt friske? Mange kan ha lav hvilepuls, men langt under 35 er virkelig ikke normalen.

Forhold deg til egen kropp, er du bekymret for helsen din, ta det med legen din.

Anonymkode: d827e...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er du opptatt av å sammenligne pulsen din med venninner?

Hvis det stemmer at du har 35 i hvilepuls og du mener det er høyt sammenlignet med venninner så er det vel en sjanse for at dine venninner ikke er helt friske? Mange kan ha lav hvilepuls, men langt under 35 er virkelig ikke normalen.

Forhold deg til egen kropp, er du bekymret for helsen din, ta det med legen din.

Anonymkode: d827e...100

Nå skrev hun vel ikke at hvilepulsen er 35, men at hun er 35 år...

Anonymkode: 5b2de...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...