GÃ¥ til innhold

Hvilken megler skal jeg velge🤔?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal selge huset mitt og har hatt besøk av 4 meglere. Jeg bor i et område hvor salget går litt trått for tiden men det bor mange mennesker her. Men de siste årene har det ikke vært budrunder på hussalg men mer forhandlinger mellom selger og kjøper.

To av meglerne mener prisantydningen bør settes til 150 000 kr under det de to andre meglerne mener. 

Jeg har en «favoritt» i begge prisforslagene, men hvem velger jeg da av de to?

Hun som mener den høyeste prisen selger også nabohuset nå til samme pris men det ble lagt ut i slutten av oktober og er fortsatt ikke solgt. 

Jeg ønsker jo selvfølgelig å få så mye som mulig for boligen og kjøper ikke noe nytt før jeg har solgt så har det sånn sett ikke travelt. Samtidig så er det jo ikke positivt at hus ligger veldig lenge ute til salgs... 

Hvem hadde dere valgt?

Anonymkode: 29125...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den billigste tror jeg. 

Da han du uansett nekte å selge under takst, men du åpner for at flere kommer på visning og kanskje flere vil ha det også. 

Anonymkode: 7b85d...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg etter andre kriterier. Velg f.eks den med best lokalkunnskap. Jeg har vært på mange visninger, og det å få svar på hvor nærmeste barnehage eller busstopp er er viktig, hvordan solforholdene er (har opplevd meglere som påsto at frokostplassen som vendte mot nord, var et deilig sted å sitte i morgensola) eller hvilken skolekrets man tilhører. Alt dette er ting som selger inn en bolig langt mer enn om det er høy eller lav takst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!

Begge to meglerne har god lokalkunnskap og har solgt flere boliger i dette området så der stiller de nok helt likt. 

Jammen vanskelig valg🤔

Anonymkode: 29125...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Velg etter andre kriterier. Velg f.eks den med best lokalkunnskap. Jeg har vært på mange visninger, og det å få svar på hvor nærmeste barnehage eller busstopp er er viktig, hvordan solforholdene er (har opplevd meglere som påsto at frokostplassen som vendte mot nord, var et deilig sted å sitte i morgensola) eller hvilken skolekrets man tilhører. Alt dette er ting som selger inn en bolig langt mer enn om det er høy eller lav takst. 

Alt det de du nevner finner man lett ut av selv! Jeg trenger ikke en megler for å fortelle meg om solforhold og skolekrets. Det sjekker jeg opp før jeg drar på visning.

Hi, synes du skal velge de som mener lavere takst, så er det kanskje større sannsynlighet for at du får solgt mtp at markedet er dårlig der du bor. Bedre å ha noen interessenter enn ingen.

Anonymkode: 60db5...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...