Gå til innhold

Julegave til sønnem på 18 år


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe til sønnen på 18 år. Hva kjøper dere til de store barna i julegaver?

Anonymkode: d00c8...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har jente på 19. Hun er kanskje litt annerledes og tenker annerledes enn en gutt på 18, men hun ønsker seg ting og gang til hun skal flytte for seg selv. De siste årene har det vært kopper, glass, bestikk, tallerkner, kaffetrakter, dessertskåler, penservise, kjeler, stekepanner osv. Og så ønsker hun seg penger inn på bsu. Alt dette har hun ønsket seg i noen år, så hennes bsu er ganske ok i størrelse nå.

Anonymkode: 569a9...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får begge de største treningsutstyr, et par bøker, strikkevotter og noe til egen husholdning (en har flyttet ut, en flytter neste år).

Anonymkode: 4d933...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Oj, hun er mer voksen i ønskelisten enn mine.. Mine får treningstøy, sko, bøker. 

Anonymkode: cc9de...99e

Hun er nok lik meg. Jeg begynte å samle rett etter konfirmasjon. Manglet ikke noe den dagen jeg flyttet ut. 
Men penger på en bsu bør man være i gang med når barna er 18

Anonymkode: 569a9...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ønsker seg klær (hettegensere o.l), pensko og dress. 

Så han får et par sokker pakket inn med et gavekort fra senteret her, så kan han kjøpe det han vil. 

Anonymkode: 5ac92...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun er nok lik meg. Jeg begynte å samle rett etter konfirmasjon. Manglet ikke noe den dagen jeg flyttet ut. 
Men penger på en bsu bør man være i gang med når barna er 18

Anonymkode: 569a9...783

Joda, men jeg liker ikke å gi penger til jul. Jeg hadde nok litt servise da jeg flyttet også, men det var arvet. Jeg vil ikke forvente at de vet hva de vil ha senere så tidlig, heller ikke at de tenker over at kaffetrakter er noe de trenger å kjøpe nå. 

Anonymkode: cc9de...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun er nok lik meg. Jeg begynte å samle rett etter konfirmasjon. Manglet ikke noe den dagen jeg flyttet ut. 
Men penger på en bsu bør man være i gang med når barna er 18

Anonymkode: 569a9...783

Lønner seg å vente til hun får jobb og kan sette inn maks beløp selv. Får igjen 4000 igjen på skatten hvert år feks. 

Anonymkode: 31e5b...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får høytalere til bilen sin, cap, sokker og noe annet småtteri jeg ikke har kommet på ennå.

Anonymkode: 90cdc...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, men jeg liker ikke å gi penger til jul. Jeg hadde nok litt servise da jeg flyttet også, men det var arvet. Jeg vil ikke forvente at de vet hva de vil ha senere så tidlig, heller ikke at de tenker over at kaffetrakter er noe de trenger å kjøpe nå. 

Anonymkode: cc9de...99e

Jeg har satt inn 500 på bsu og kjøpt noe for 500 i 3-4 år nå. Jeg synes det er fint st de tenker fremtid og kjøper litt og litt nå. Til sommeren skal hun flytte ut og tror det eneste hun mangler er komfyr og oppvaskmaskin. 

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lønner seg å vente til hun får jobb og kan sette inn maks beløp selv. Får igjen 4000 igjen på skatten hvert år feks. 

Anonymkode: 31e5b...ce0

Hun åpnet BLU da hun ble konfirmert og gjorde den om til BSU da hun begynte å jobbe.

Anonymkode: 569a9...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente på 18 ønsker seg pulsklokke, telt, sovepose, liggeunderlag, stormkjøkken, skredutstyr etc. Hun har ingenting i mot at det er brukt, annet enn soveposen den ønsker hun ny.

Anonymkode: 0597e...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opplevelser - konsertbilletter, togbilletter, friluftsutstyr, noe til bilen, sengetøy, ny dyne, vinterjakke.

Forresten: Flytter alle deres barn direkte i egen leilighet? Det er ganske vanlig å leie hybel inkl det nødvendigste på kjøkkenet. Da trenger man ikke eget utstyr på flere år enda...

Anonymkode: 1d908...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...