Gå til innhold

Voksesmerter eller noe annet? Går man til lege?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Blir så usikker for hun kan være aktiv, men hun har vondt i beina hver dag, morgen, dagtid og kveld. Noen dager i det siste har hun tatt til tårene pga smertene, og plutselig er neste dag litt lettere før d blir verre igjen. 
synes dette er vanskelig da jeg ikke helt vet hva det kan være. Kan ikke huske mine voksesmerter var på denne måten, men de er jo forskjellig. 
Smertene kommer uavhengig av trening eller ikke. Så det er ingen sammenheng her. 
 

noen råd ?

Anonymkode: 3e116...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har to barn som har hatt mye voksesmerter, men voksesmerter er nesten unntaksvis verst på den kveld og natt. 

Det kan hjelpe å ta tilskudd med magnesium. Hør på apoteket så du får riktig mengde til barnets alder og vekt. 

Vi har hatt god effekt av en salve som heter Perozin (kjøpes i bl. a helsekost) Denne er helt fantastisk og får musklene til å slappe av. Smøres på da smerteutbruddene kommer. 

Om du er til Danmark eller har noen som kan kjøpe med til deg så har danskene en som heter Muskel creme, den er det sammen som Perozin men enda sterkere. Siste gangen vi kjøpte kosta den også 1/3 av Perozin her i Norge. 

Anonymkode: df953...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er hun, og har hun vokst mye i det siste? 

Har hatt noen runder med voksesmerter her, men det har vært på kvelden når de er i ro, også er det en kriblende smerte så de sliter med å slappe av og ligge i ro. 

Om hun har vondt på dagtid og i aktivitet ville jeg kontaktet lege. 

En venninne av datteren min fikk betennelse i begge knær i en voldsom vokseperiode, da klarte ikke skjellet, sener og mulskler vokse helt i takt og det ble en betennelse som krevde fysioterapi 

Anonymkode: c313d...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les om voksesmerter i gode kilder. Gjør litt research. Hvis det kildene sier passer godt ville jeg sett det an. Hvis kildene derimot oppgir varselssignal som barnet har, eller det barnet sliter med ikke helt passer med voksesmerter, ville jeg tatt kontakt med lege. 

Anonymkode: 08537...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har hatt smertene i rundt 6mnd, økende grad men ikke hevelse eller noe. Det kommer uavhengig av aktivitet, dag som kveld. Hun ble nettopp 9, trodde jeg skrev d🙈

Hun har ikke blitt særlig høyere etter målingene..

Skal på helsestasjon i februar, da kommer også skolelege.

Anonymkode: 3e116...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eine vår har vore periodevis plaga med voksesmerter.  Det har kome nesten utelukkande om kvelden, etter leggetid.  Han har grine og vridd seg i smerter, men det har gått over etter 30 - 45 min.  Dette er klassisk for voksesmerter. 

Synes det høyres litt annleis ut for di jente?  Varer smertene lenge?  Trur eg ville ha teke kontakt med lege for å vere sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bare vært borti barn hvor voksesmerter har opptrådt på kveld- og nattetid, så jeg synes du bør ta en tur til legen.

Bestill en time i morgen, så kanskje dere er heldige å få en time før jul.

Anonymkode: eb811...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...