Gå til innhold

Hvorfor kvinner er sterkere enn menn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke sånn at menn organiserer seg i en hemmelig klubb for å opprettholde sin egen status, men det som er det skumle med hele saken er at dette er en så inngrodd del av samfunnet vårt, av det vi er vant til å se, å leve med, vår hverdag - det er basert på holdninger om at det ikke egentlig er likestilling og at feminister er en hyklersk gjeng som bare lager bråk 

Fint hva, på den måten så har samfunnet allerede karikaturisert feministene for noe opprørsk, unødvendig og ekstremistisk...og ikke minst truende (for patriarkiet!). Så var den kampen tatt på forhånd, dømt nedenom og hjem uten å lytte til hva som ble sagt.

Det er så enkelt, å trykke andre ned i søla, få dem fremstilt som usaklige og uansvarlige, klovner ute etter oppmerksomhet.....slik er det jo ingen som vil høre på deres sak. Som faktisk fikk oss stemmerett og andre rettigheter en gang i tida. Hadde det ikke vært for feministene, så hadde vi vel kanskje ikke vært der vi er i dag, feministisk sett. 

Helt sant - unntagen det første, at menn ikke organiserer seg i egne klubber for å opprettholde egen status. Det gjør de faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er i alle fall ikke langt mellom mannshatende innlegg og ytringer som er signert av en feminist. Se bare i tråden over her.

Det virker som at mannshatende kvinner liker å kalle seg feminister og støtte seg bak ordet "likestilling", som til de grader misbrukes i de miljøene.

Anonymkode: 665bc...487

Man er ikke mannshater fordi man vil at begge kjønn skal ha de samme godene. Du har virkelig ikke skjønt det. 

Endret av the amazing spidermamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når feminister har en vrangforestilling om at menn bruker sin fysiske overlegenhet til å skape egne mannssamfunn som systematisk undertrykker kvinner for å sikre menn fri tilgang på sex.

Da tør jeg påstå at det er et av mange angrep på menn og ingenting annet.

Anonymkode: 665bc...487

Nå var ikke det mine ord, at menn bruker sin fysiske overlegenhet..etc. Men hva er egentlig patriarkiet, hvordan ble det til og hvorfor. Har ikke menn undertrykket kvinnen gjennom mange århundrer, og mange steder i verden, i stor grad ennå. 

Hvordan kommer man til å beskrive dagens samfunn om 300 år? Hvilken vei går utviklingen? Mot likestilling kanskje? Og hvorfor det? Har vi ikke likestilling i dag?

Men midt oppi det hele har jeg aldri følt et har mot menn. Kun mot det systemet som har satt seg fast i oss og som mange mennesker vegrer seg for å se 

Anonymkode: 5da82...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi har forsvunnet... jeg lurte på hva hensikten hennes med hovedinnlegget var, men det ble kanskje for vanskelig å svare på?

Anonymkode: c6651...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2019 den 17.47, Syngensang skrev:

Jau,  mykje som er kleinare enn det. Feks dei som påstår at damer ikkje er morsomme. 

Nei...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tøystykke skrev:

Nei...?

Det skal stå jau, som i "jo, det finst mykje som er kleinare enn damer på stand up show. Feks damer som påstår at andre damer ikkje er morsomme. Når damer (eller menn) byrjar å snakke om at damer ikkje kan vere morsomme, då blir eg så flau at eg byrjar å leite etter ei pute. Det er kjempekleint. 

Anonymkode: c9222...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...