Anonym bruker Skrevet 14. desember 2019 #1 Skrevet 14. desember 2019 Jeg bruker på mat, ellers har jeg kontantkort så da jeg bare kommuniserer over wifi. Folk ringer meg for de har stort sett abonomment. Toalettpapir og leie. (Ikke mye i det hele tatt). Men jeg kan gå på kjøpesentere og se ting jeg får lyst på av klær, men jeg klarer bare ikke å kjøpe de. Fant jeg jakke jeg syntes var fin. Vanligvis verdt 2999, men var på tilbud til 899 nå. Likevel føles det så mye. Jeg har 2 vinterjakker. 5 og 7 år gamle. Den som er 5 år er godt brukt, fra Cubus. Den andre er en Vero Moda som er dunkåpe. Alle klærne mine er noen år nå. Noen er så lite brukt at de ser nye ut. Men hvor når er det «lov» å kjøpe klær da? Jeg føler meg litt kjedelig. For jeg kommer jo liksom aldri i noe nytt. Men keg får så dårlig samvittighet for pengeboka og miljøet om jeg handler noe som jeg kan overleve uten... fler? Anonymkode: 55102...f0b
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2019 #2 Skrevet 14. desember 2019 Vet du, dette har du skrevet om før. Nå er du inne i en manisk periode igjen hvor du oppretter mange, mange tråder i døgnet, alle negative, de fleste rakker ned på enten deg selv eller andre. Dette må du ta opp med terapeuten din, for i disse periodene bryter du deg selv ned med alt det negative du skriver og fokuserer på. Anonymkode: 070e7...3d0
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2019 #3 Skrevet 14. desember 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Vet du, dette har du skrevet om før. Nå er du inne i en manisk periode igjen hvor du oppretter mange, mange tråder i døgnet, alle negative, de fleste rakker ned på enten deg selv eller andre. Dette må du ta opp med terapeuten din, for i disse periodene bryter du deg selv ned med alt det negative du skriver og fokuserer på. Anonymkode: 070e7...3d0 Er det så negativt å ikke ville bruke penger mener du? Anonymkode: 55102...f0b
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2019 #4 Skrevet 14. desember 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det så negativt å ikke ville bruke penger mener du? Anonymkode: 55102...f0b Det at du terper på akkurat det samme og manisk skriver enormt antall negative tråder om deg selv er negativt for deg selv! Om du vil bruke pengene dine eller ikke er et valg du tar. Er det et problem for deg må du nesten ta opp det med behandleren din, og da bør du også ta opp at du nå er så manisk igjen. Anonymkode: 070e7...3d0
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2019 #5 Skrevet 14. desember 2019 Du må bare bestemme deg! Evt nettshopp ! Anonymkode: d06ce...146
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2019 #6 Skrevet 14. desember 2019 Hvor mye har du på konto? Det må være temmelig mye med så ekstremt lite forbruk. Tror det har låst seg litt så likevekten har tippet. Anonymkode: 26ae3...f70
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2019 #7 Skrevet 14. desember 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor mye har du på konto? Det må være temmelig mye med så ekstremt lite forbruk. Tror det har låst seg litt så likevekten har tippet. Anonymkode: 26ae3...f70 Nå orker ikke jeg noen dømming. Jeg er straks i jobb igjen. Men ila 2 har jeg brukt kanskje 100.000. Mye av dette er nedbetaling av en studiegjeld på 140.000. Nå har jeg igjen 60.000 av den. Flyreise såvidt. Vært arbeidsledig disse 2 år, men hadde en deltidsjobb da. Har nå nesten 200.000 igjen. Hadde nesten 300 da jeg ble ledig Anonymkode: 55102...f0b
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2019 #8 Skrevet 14. desember 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg bruker på mat, ellers har jeg kontantkort så da jeg bare kommuniserer over wifi. Folk ringer meg for de har stort sett abonomment. Toalettpapir og leie. (Ikke mye i det hele tatt). Men jeg kan gå på kjøpesentere og se ting jeg får lyst på av klær, men jeg klarer bare ikke å kjøpe de. Fant jeg jakke jeg syntes var fin. Vanligvis verdt 2999, men var på tilbud til 899 nå. Likevel føles det så mye. Jeg har 2 vinterjakker. 5 og 7 år gamle. Den som er 5 år er godt brukt, fra Cubus. Den andre er en Vero Moda som er dunkåpe. Alle klærne mine er noen år nå. Noen er så lite brukt at de ser nye ut. Men hvor når er det «lov» å kjøpe klær da? Jeg føler meg litt kjedelig. For jeg kommer jo liksom aldri i noe nytt. Men keg får så dårlig samvittighet for pengeboka og miljøet om jeg handler noe som jeg kan overleve uten... fler? Anonymkode: 55102...f0b Jeg bruker heller ikke mye penger. Jeg skaffer meg nytt tøy når det trengs, da. Men så er det faktisk sånn at klær holder mye lenger enn folk tror! Jeg har gensere fra 90-tallet fortsatt, og kastet nylig noen truser som var 15 år gamle. De holdt så bra at jeg ikke opplevde at jeg trengte nye. Anonymkode: 62494...3e3
Gjest Antarctica Skrevet 14. desember 2019 #9 Skrevet 14. desember 2019 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå orker ikke jeg noen dømming. Jeg er straks i jobb igjen. Men ila 2 har jeg brukt kanskje 100.000. Mye av dette er nedbetaling av en studiegjeld på 140.000. Nå har jeg igjen 60.000 av den. Flyreise såvidt. Vært arbeidsledig disse 2 år, men hadde en deltidsjobb da. Har nå nesten 200.000 igjen. Hadde nesten 300 da jeg ble ledig Anonymkode: 55102...f0b Så fornuftig at du hadde en buffer! Sikker på at mange ville misunne deg det. Alle kan bli arbeidsledig, bra å ha litt på lur da.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2019 #10 Skrevet 14. desember 2019 7 minutter siden, Pashla skrev: Anonymkode: 55102...f0b
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2019 #11 Skrevet 15. desember 2019 7 minutter siden, Pashla skrev: Så fornuftig at du hadde en buffer! Sikker på at mange ville misunne deg det. Alle kan bli arbeidsledig, bra å ha litt på lur da. Ja jeg har alltid følt at man bør ha backup og ikke tenke «men vi har jo nav» . Føler alt papirstyret koster mer enn å bruke egne penger. Men tross sumen min så føler jeg meg lutfattig:/ Anonymkode: 55102...f0b
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2019 #12 Skrevet 15. desember 2019 Jeg har heller aldri vært typen som liker å stoppe. Blir litt i stuss når jeg ser folk komme hjem med fulle poser av klær og ting. For min del handler det om miljøbevissthet. Og det at jeg liker å kjøpe ting/klær jeg virkelig liker. Så bruker lang tid på å finne det. Nettet er min venn! Anonymkode: 324aa...345
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2019 #13 Skrevet 15. desember 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har heller aldri vært typen som liker å stoppe. Blir litt i stuss når jeg ser folk komme hjem med fulle poser av klær og ting. For min del handler det om miljøbevissthet. Og det at jeg liker å kjøpe ting/klær jeg virkelig liker. Så bruker lang tid på å finne det. Nettet er min venn! Anonymkode: 324aa...345 Å handle på nettet handler ikke om miljøbevissthet, heller det motsatte. Å handle på nettet handler dessuten om å undergrave lokalt og nasjonalt næringsdrivende og arbeidsplasser og skatteinntekter til egen kommune. Ikke særlig miljøbevissthet i det heller. Anonymkode: 070e7...3d0
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2019 #14 Skrevet 15. desember 2019 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å handle på nettet handler ikke om miljøbevissthet, heller det motsatte. Å handle på nettet handler dessuten om å undergrave lokalt og nasjonalt næringsdrivende og arbeidsplasser og skatteinntekter til egen kommune. Ikke særlig miljøbevissthet i det heller. Anonymkode: 070e7...3d0 Du sier noe. Nettbutikker er en trussel egentlig. Tenk om alle sentrene legges ned, for alle handler jo bare på nett. Men jeg er ikke så glad i nettshopping, for man er jo ikke sikker på hvordan klærne vil se ut på deg da. De kan se ganske annerledes ut i virkeligheten enn på et bilde. Anonymkode: 55102...f0b
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2019 #15 Skrevet 15. desember 2019 Om du faktisk ikke har noen diagnose og det over er sant, så kjøp deg noen nye klær. Å ha mange hundre tusen på bok og en syv år gammel jakke fra Cubus er meningsløst. Bruk 20 000 og se ut som folk igjen. Anonymkode: b8b7d...cd5
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2019 #16 Skrevet 15. desember 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om du faktisk ikke har noen diagnose og det over er sant, så kjøp deg noen nye klær. Å ha mange hundre tusen på bok og en syv år gammel jakke fra Cubus er meningsløst. Bruk 20 000 og se ut som folk igjen. Anonymkode: b8b7d...cd5 20000 for en jakke???? DET gjør jeg ikke, dette må være tull. Ikke en gang Canada Goose koster det Anonymkode: 55102...f0b
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2019 #17 Skrevet 15. desember 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om du faktisk ikke har noen diagnose og det over er sant, så kjøp deg noen nye klær. Å ha mange hundre tusen på bok og en syv år gammel jakke fra Cubus er meningsløst. Bruk 20 000 og se ut som folk igjen. Anonymkode: b8b7d...cd5 Nå har vel denne brukeren både en og flere diagnoser. Men man må ikke nødvendigvis "ikke se ut som folk" selv om man har eldre klær. Ikke hvis man er flink til å holde dem vedlike, ikke har høy slitasje på dem og ellers kjøper mer klassiske snitt som holder seg. Jeg får stadig positive kommentarer på en jakke jeg kjøpte for 10 år siden, og folk vil vite hvor jeg kjøpte den. Jeg velger å kjøpe ting som varer, ting som passer min kroppstype, da er jeg ikke avhengig av moter, men ser likevel bra ut. Anonymkode: 070e7...3d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå