Gå til innhold

Kontantstøtte og dagmamma


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Spør her, for å kontrollere (selvsagt også ringe nav mandag om det fremdeles er uklart) at jeg har forstått regelverket rett: Begynner barnet i barnehagen helt, avslutter man stønad ved å ta kontakt. Begynner brent i barnehage gradert melder man om plassprosent og får gradert stønad. Med privat bruk av dagmamma derimot, får man full kontantstøtte og betaler dagmamma selv?

Anonymkode: 48097...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stemmer. Det er kun barnehageplass som påvirker kontantstøtten, om du har barnet hos dagmamma, hos bestemor, passer det selv eller lar det være alene hjemme har ingen betydning. (Men i det siste tilfellet vil forhåpentligvis barnevernet dukke opp, og mister man omsorgen så mister man jo kontantstøtten også. ;) )

Anonymkode: 4de14...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! To fager i uka med dagmamma, hun får 5000kr, jeg får 7500kr tilsvarende full kontantstøtte dekning og jeg bryter ikke norsk lov (hun betales selvsagt hvitt;-)).

Anonymkode: 48097...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk! To fager i uka med dagmamma, hun får 5000kr, jeg får 7500kr tilsvarende full kontantstøtte dekning og jeg bryter ikke norsk lov (hun betales selvsagt hvitt;-)).

Anonymkode: 48097...2c6

Nei, da bryter du ikke norsk lov. :) Og hvis hun enten passer færre enn 3 barn eller er godkjent, så gjør ikke hun det heller. ;) (Men jeg tror ikke det er ditt ansvar.)

Men jeg synes hun fikk veldig godt betalt, jeg kan gjøre det for 4000. 😛

Anonymkode: 4de14...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...