Gå til innhold

Det er så mye klær!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke. Synes ikke vi har så mye egentlig, men nå er det jo to voksne og et barn så noe blir det jo. Jeg er så lei av klesvask, bretting og legge på plass at jeg spurt snart!! Har lyst til å sette fyr på hele kleshaugen! 

Anonymkode: 5b257...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da skifter dere klær for ofte. ;) Vi er også to voksne og ett barn, og jeg bruker svært lite tid på klesvask.

Anonymkode: c9e89...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifter jo daglig. Ikke bukser, men overdeler og undertøy må byttes hver dag. Barnet må skifte bukse hver dag også som regel

Anonymkode: 5b257...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undertøy fyller ikke mye i maskinen. En maskin med undertøy og håndklær i uka burde være nok. 

Ulltøy henges opp til lufting og kan brukes mange ganger.

Geneser varierer det jo med hvor mye man svetter. Men vanligvis kan de jo godt brukes minst 3-4 ganger hvis du henger dem opp etter bruk.

Treningstøy som du bruker ute trenger ikkd vaskes etter en gangs bruk, ikke underdeler til innendørs bruk heller.

Vær litt restriktiv så kommer du greit ned i 3-4 maskiner i uka.

Anonymkode: bb0d0...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke snakke om nå før jul. Jeg bytter gardiner på de fleste rom. Trekk på sofaen, trekk på overmadrass, dyner og puter får alltid vask til jul. Så her går maskin og trommel døgnet rundt omtrent. Det er jo mitt eget valg da, jeg vet, det er likevel overveldende mye. Og utrolig deilig når jeg er i mål. 😊

Anonymkode: df506...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lære deg å effektivisere. Både klesvasken og klærne.

Mannen og jeg skifter bare den underste overdelen hver dag (tskjorte/topp). Gensere går vi med flere ganger med mindre det er grist noe på dem selvfølgelig. Har to barn.

Vasker mørke klær for seg, lyse klær for seg, ullvask for seg (blir jo mye mer ullvask om vinteren med to barn i barnehage) Og 60-gradersvask. 

Har et system på klærne. Alt har sin plass. Da er det mye mindre stress å legge på plass når klærne er tørre.

Anonymkode: bdc98...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er to voksne og FIRE barn- to av dem trener 3-5 ganger i uken. Da kan du snakke klesvask. Det er bare å venne seg til det! 

Anonymkode: 261cc...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, vi er to voksne og fire barn, store barn, da snakker vi mye klesvask! For å ikke klikke har vi innført vaskedag én dag i uken der vi får unna alt og tar annenhver uke. Så nå vasker jeg kun klær, med unntak av litt treningstøy, to ganger i måneden. Det hjelper!

Anonymkode: ea91e...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk gjerne mørke klær en periode, da kan dere slenge inn alt når dere har brukt opp alt. Noen klær lukter dessverre svette etter dags bruk. Dusj hver dag for å redusere dette, men i kaldt vann...da holdes huden fuktig og det blir ikke utgifter på varmtvann.

Anonymkode: a19f1...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...