Gå til innhold

Blir dette for mye å be om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Det har vært del tråder her om barn som har altfor dyre ønsker når fremmede skal hjelpe med en julegave. Nå er vi så heldig å skal få hjelp til en julegave, å det han virkelig ønsker seg koster 200 kr. Blir det for dyrt tenker dere?

Anonymkode: 8cfd3...105

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er en helt rimelig pris. 

Anonymkode: a2805...589

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei! Det har vært del tråder her om barn som har altfor dyre ønsker når fremmede skal hjelpe med en julegave. Nå er vi så heldig å skal få hjelp til en julegave, å det han virkelig ønsker seg koster 200 kr. Blir det for dyrt tenker dere?

Det tenker jeg bør gå helt fint. :) Men om du er bekymret for det så kan du jo gi noen alternativer. F.eks: "Det han ønsker seg aller mest er X, men han er også glad i Y og Z."

Anonymkode: 65762...2ad

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det tenker jeg bør gå helt fint. :) Men om du er bekymret for det så kan du jo gi noen alternativer. F.eks: "Det han ønsker seg aller mest er X, men han er også glad i Y og Z."

Ja det var lurt takk :) For barnet mitt gar også ett ønske til 79 kr :)

Skrevet

Ja det var lurt takk :) For barnet mitt gar også ett ønske til 79 kr :)

Hadde det vært meg som skulle gi, den gangen jeg holdt på med sånt (har ikke råd til det lenger), så hadde jeg gitt begge deler. ;)

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde det vært meg som skulle gi, den gangen jeg holdt på med sånt (har ikke råd til det lenger), så hadde jeg gitt begge deler. ;)

Så utrolig snillt av deg :)

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så utrolig snillt av deg :)

Det er jo beskjedne ønsker da. :) Ikke akkurat iphone eller ps4 som enkelte ber om. ;) Fint å høre at noen som ikke er så kravstore skal få hjelp. :)

Skrevet

Det er jo beskjedne ønsker da. :) Ikke akkurat iphone eller ps4 som enkelte ber om. ;) Fint å høre at noen som ikke er så kravstore skal få hjelp. :)

Selvfølgelig ønsker  han seg dyre ting også men synes ikke det passende å komme med sånne ønsker når en fremmed er så snill å vil hjelpe med en julegave. Begge disse to tingene som ikke er så dyre er likevel noe han ønsker veldig :)

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er en helt rimelig pris. 

Anonymkode: a2805...589

Takk så bra :) Bare redd for å komme med for dyre ønsker.

Skrevet

200 er jo ikke dyrt. 

Anonymkode: 77a91...d62

Skrevet

Jeg har hjulpet en anonym familie via en sentral i bygda. Ønskene var så ydmyke og billige at jeg fikk vondt. Hadde sett for meg ca 700 per barn men jeg ringte sentralen å ba om den ekte ønskelista. Da ønsket de seg litt mer da. Så klinte til og handlet for 1 200,- per barn. Mannen min ble litt irritert men vi HAR råd. Så kjøpte jeg noe til foreldrene også. Håper «familien min» får en fin jul. ❤️

Anonymkode: 57f72...abf

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hjulpet en anonym familie via en sentral i bygda. Ønskene var så ydmyke og billige at jeg fikk vondt. Hadde sett for meg ca 700 per barn men jeg ringte sentralen å ba om den ekte ønskelista. Da ønsket de seg litt mer da. Så klinte til og handlet for 1 200,- per barn. Mannen min ble litt irritert men vi HAR råd. Så kjøpte jeg noe til foreldrene også. Håper «familien min» får en fin jul. ❤️

Så herlig. Blir helt rørt her. ❤️

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

200 er jo ikke dyrt. 

Anonymkode: 77a91...d62

Med tanke på at det er til ett barn de ikke en gang kjenner så er der jo litt penger. Vet jo ikke hvilken sum de hadde sett for seg. For fikk svar nå å hun sa at hun gjerne vil kjøpe gaven til 200 kr :)

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så utrolig snillt gjort av deg,da er det nok en familie som blir veldig glad ja :)

Skrevet

Hvor kan man henvende seg om man vil gi slike gaver?

Skrevet
2 timer siden, Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ skrev:

Her jeg bor er det en frivillig organisasjon som tilbyr økonomisk rådgivning og har utdeling av mat. De som får hjelp er faktisk de som trenger hjelp og ikke svindlere. Kan også levere leker og klær, de deler ut til familier. Jeg tok kontakt og spurte om de tok i mot julegaver, det gjør de, men man kan «få en familie»

Skrevet

"Hjelp oss å hjelpe for eksempel :)

Skrevet

Sikkert ikke lurt å spørre om noe sånt hee inne med nick foresten,nå får du sikkert mange henvendelser fra folk som trenger hjelp til gave.

Skrevet

200 er billig i mine øyne. Helt ok å ønske seg noe for det 😊

Anonymkode: a2167...990

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Med tanke på at det er til ett barn de ikke en gang kjenner så er der jo litt penger. Vet jo ikke hvilken sum de hadde sett for seg. For fikk svar nå å hun sa at hun gjerne vil kjøpe gaven til 200 kr :)

Så sender du meg en pm, så skal jeg vippse deg til 79,- til den andre gaven han ønsker seg 😊

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

200 er billig i mine øyne. Helt ok å ønske seg noe for det 😊

Anonymkode: a2167...990

Okey godt å høre at jeg ikke har kommet med for dyrt ønske :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...