Gå til innhold

Kan man bare sende en pakke til en random adresse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal bestille noe på nett, til en sdresse jeg ikke er registrert på men jeg skal være her en stund. Virker som det kan fungere? 

Men kan man liksom bare sende noe til en helt tilfeldig sdresse?

Anonymkode: e35fd...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal bestille noe på nett, til en sdresse jeg ikke er registrert på men jeg skal være her en stund. Virker som det kan fungere? 

Men kan man liksom bare sende noe til en helt tilfeldig sdresse?

Anonymkode: e35fd...4d4

Vanligvis kan man det, dersom man ikke er registrert med en bestemt adresse. 

Anonymkode: 8934a...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vanligvis kan man det, dersom man ikke er registrert med en bestemt adresse. 

Anonymkode: 8934a...005

Jeg kan visst registrere adresse når jeg skal bestille...

Anonymkode: e35fd...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du kan selvfølgelig oppgi hvilken som helst adresse når du bestiller noe. Har aldri hørt om en nettbutikk som sjekker folkeregisteret før de sender en pakke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan man ikke, hvis pakken skal leveres i postkassa. Posten har full oversikt over hvem som bor på hver enkelt adresse og er ikke du registrert på adressen, returneres pakka. Skal den utleveres fra et utleveringssted, kan du likegodt bruke egen adresse, siden du i mange tilfeller kan velge utleveringssted. 

Anonymkode: 9b418...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kan man ikke, hvis pakken skal leveres i postkassa. Posten har full oversikt over hvem som bor på hver enkelt adresse og er ikke du registrert på adressen, returneres pakka. Skal den utleveres fra et utleveringssted, kan du likegodt bruke egen adresse, siden du i mange tilfeller kan velge utleveringssted. 

Anonymkode: 9b418...9d9

Det stemmer ikke, jeg har adressert pakker til kallenavn og andre navn enn registrert (både med og uten c/o) og alt har blitt levert uten problemer. Posten bryr seg ikke så mye at de detaljstyrer slikt altså. Man har da lov til å få tilsendt ting andre steder enn der man bor, f eks hvis man er på ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du bruke en c/o add. Altså må de som bor der også stå i add.       

Vi på jobb sender ofte pakkene vi betiller til jobbens add, da må vi bruke c/o om ikke kan det hende de blir sendt i retur før de kommer til oss (vi har post i butikk) 

Anonymkode: f0d82...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...