Gå til innhold

Mine, dine, våre. HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 barn fra før, og han har 1 barn fra før. Mine bor 50% hos oss og hans bor i ferier(hele sommerferien, annenhver jul, påske, høst og vinter og langhelger hellers da det er på andre side av landet mor bor)

Har lagt merke til at hans barn alltid blir prioritert og særbehandlet. 
det gjelder seg hverdag, ferier og gaver. Både her og der. 

I år ble vi enige om at vi skulle gi hvert av våre 3 barn 1000 kr i julegave hver. 
Gavene og alt ble handlet inn og ordnet med.

Nå kom det tilfeldig fram fra et av mine at han og stefar hadde vært og ordnet ekstra julegave til det andre barnet...

Det viste seg at han har ordnet en ekstra julegave på 1000 kr kontakt ekstra til sitt særkullsbarn.

Dette syntes jeg ikke så mye om da de andre to barna allerede merker forskjellene som alt er. Og så viser det seg nå at det andre barnet itillegg skal få dobbelt så mye i julegave fra det vi ble enig om. 

what to do here? 😢

Anonymkode: f118f...ac8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan da ikke bestemme hva han skal gi til sine barn. Hvorfor er det så viktig for deg at hans og dine barn får akkurat likt? Du gir til dine barn det du ønsker og han gir til sine barn det han ønsker. Synes det er tåpelig av deg å kreve at han gir for samme sum som du gir. La han være den faren han har vært før din tid og ønsker å være for barna sine uten at du skal sette standard utfra hva du ønsker for dine barn. Hadde dere hatt fellesbarn og han behandlet de annerledes enn dine særkulls hadde det vært en Annen sak. 

Anonymkode: 327a1...63c

Skrevet

Selvfølgelig prioriterer og særbehandler han sine egne barn, akkurat som du burde gjøre med dine barn

Anonymkode: 327a1...63c

Skrevet

Forstår ikke problemet? Du har jo valgt dette selv... 

Anonymkode: e9de6...dba

Skrevet

Du er så heldig å ha dine barn hos deg halve tiden, mens han knapt nok ser sitt barn. Så utrolig smålig av deg å legge deg opp i hva han kjøper til barnet sitt! 
Og at du maser om forskjellsbehandling fordi hans får dyrere gave... ærlig talt. Dine barn har også noe hans barn ikke har.

Du høres smålig og sjefete ut.

Anonymkode: 1f7d1...d6e

Skrevet

Hvis de har felles økonomi så syntes jeg at hun har noe hun skulle sagt. 

Hvis ikke så er det din jobb å ikke la dine barn få se at du syntes han forskjellsbehandlet. 

Ferier etc burde dere enes om, gaver derimot er ikke så mye du kan gjøre med (med mindre det er felles økonomi) 

Anonymkode: df4b8...697

Skrevet

Det jeg reagerer på i denne saken er at han er uærlig og går bak din rygg. Det hadde jeg ikke satt pris på!

Anonymkode: cb3b9...e47

Skrevet

Du bestemmer da ikke hva han gjør i forhold til sitt eget barn med sine egne penger. Det får da være måte på detaljstyring av andre mennesker.

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg reagerer på i denne saken er at han er uærlig og går bak din rygg. Det hadde jeg ikke satt pris på!

Anonymkode: cb3b9...e47

Han er trolig uærlig fordi han vet dama blir sur og irritert. Alt i alt bruker nok du mer penger på dine barn som bor der halvparten av tiden, enn han som knapt ser sin. Du høres sjalu ut HI. Slutt og vær ei kontrollerende kjerring å la han få bruke penger på sitt barm. Lær heller barna dine at det finnes forskjeller som de må godta. 

Anonymkode: 55ba4...c50

Skrevet

Hvis dere har helt felles økonomi, dvs. ALT dere tjener går til felleskonto/felles bruk, da kan jeg forstå at du reagerer. Men hvis ikke, så må han jo få bruke pengene sine på hva han vil. Hadde blitt lei meg for at han løy til meg da.....

Anonymkode: 53d0c...37d

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis dere har helt felles økonomi, dvs. ALT dere tjener går til felleskonto/felles bruk, da kan jeg forstå at du reagerer. Men hvis ikke, så må han jo få bruke pengene sine på hva han vil. Hadde blitt lei meg for at han løy til meg da.....

Uansett får hennes barn mer. Hun har to barn, han ett. Hun har barna 50/50, han kun i ferier. Så skal man regne slik får hennes barn mest uansett. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Uansett får hennes barn mer. Hun har to barn, han ett. Hun har barna 50/50, han kun i ferier. Så skal man regne slik får hennes barn mest uansett. 

Ja, du har egentlig rett i det. 🙂 

Skrevet

Hjelp, ja! Han ser barnet sitt kun i ferier og du skal diktere hvor mye penger han skal bruke på barnet i jula...sier bare hjelp, jeg.

Tenk over at barna dine faktisk har mer tid med pappaen til dette barnet, enn barnet selv. Om pappaen har lyst å gi en ekstra ting, må jo det være ok. 

Anonymkode: e952c...2ca

Skrevet

Får dine alle gaver på julaften hos deg? Eller åpner de litt hos far og?

hva med hans barn?

Anonymkode: efbd7...0a0

Skrevet

Selv med felles økonomi syns jeg at man må ha et viss beløp man kan råde over helt alene. Kall det lommepenger eller noe. Jeg skjønner at han vil gjøre noe ekstra for sitt barn når han ser det så lite som han gjør.

Skrevet

Her synes jeg du er helt på jordet, du kan da ikke bestemme hva han skal bruke på sitt barn. 

Anonymkode: a5575...ca0

Skrevet

Synes når man bor sammen og blir enig (eller var det du som sa slik gjør vi det og han bare, mmmmmhh?) så holder man seg til avtalen. Jeg er enig i at barna man har hver for seg og felles bør få nogenlunde likt. Men...... det er lov å ønske å gi mer, men da mener jeg oppriktig at dette ikke legges under treet. Jeg har et stebarn og vi har en sammen. Vi gir helt likt til jul og bursdag. Så sparer jeg ekstra til barnet i tillegg. Selvsagt får mitt barn mer men det vil da bli i fremtiden. Under treet og til bursdag er det til samme verdi. 

Anonymkode: fabd7...973

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Synes når man bor sammen og blir enig (eller var det du som sa slik gjør vi det og han bare, mmmmmhh?) så holder man seg til avtalen. Jeg er enig i at barna man har hver for seg og felles bør få nogenlunde likt. Men...... det er lov å ønske å gi mer, men da mener jeg oppriktig at dette ikke legges under treet. Jeg har et stebarn og vi har en sammen. Vi gir helt likt til jul og bursdag. Så sparer jeg ekstra til barnet i tillegg. Selvsagt får mitt barn mer men det vil da bli i fremtiden. Under treet og til bursdag er det til samme verdi. 

Anonymkode: fabd7...973

Får en bestemt følelse av at «avtalen» er utarbeidet av den ene parten og dyttet nedover hodet på den andre med beskjed om å undertegne. 

Anonymkode: e10d1...bd6

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har 2 barn fra før, og han har 1 barn fra før. Mine bor 50% hos oss og hans bor i ferier(hele sommerferien, annenhver jul, påske, høst og vinter og langhelger hellers da det er på andre side av landet mor bor)

Har lagt merke til at hans barn alltid blir prioritert og særbehandlet. 
det gjelder seg hverdag, ferier og gaver. Både her og der. 

I år ble vi enige om at vi skulle gi hvert av våre 3 barn 1000 kr i julegave hver. 
Gavene og alt ble handlet inn og ordnet med.

Nå kom det tilfeldig fram fra et av mine at han og stefar hadde vært og ordnet ekstra julegave til det andre barnet...

Det viste seg at han har ordnet en ekstra julegave på 1000 kr kontakt ekstra til sitt særkullsbarn.

Dette syntes jeg ikke så mye om da de andre to barna allerede merker forskjellene som alt er. Og så viser det seg nå at det andre barnet itillegg skal få dobbelt så mye i julegave fra det vi ble enig om. 

what to do here? 😢

Anonymkode: f118f...ac8

Flytte. 

Har prøvd dette, det blir verre med årene. Hun kjemper for en helhet, han lager A-lag og B-lag...

Anonymkode: 50dc9...a3d

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får en bestemt følelse av at «avtalen» er utarbeidet av den ene parten og dyttet nedover hodet på den andre med beskjed om å undertegne. 

Anonymkode: e10d1...bd6

Ja selvfølgelig, for her er det kun Hi som kan være problemet, kommunikasjonsvansker i forhold er jo alltid kvinnens feil.

Ikke forvent sympati her på forumet HI, bare usympatiske kjerringer her.

Anonymkode: b9682...556

Skrevet

Vel, som man reder, så ligger man. Selvvalgt. 

Anonymkode: 5fc0c...98f

Skrevet

Altså! Barnet er kun hos dere i ferier? Klart at det drypper litt ekstra på barnet da! Hadde gjort akkurat det samme. Du får forklare det til barna dine, dette forstår de.

Skrevet

Denne vinner du ikke hi, ikke her på dib eller på hjemmebane. 

Hvorfor skal det dryppe mer på det barnet som har en fast base, som slipper å bytte hjem annenhver uke? Som likevel ser far ganske mye i løpet av året. Hvordan skal det materiale veie opp for at barnet til far ikke er hos far annenhver uke? Og hvorfor skal det være greit at det ene barnet til hi skal være med å ordne det?  Hvorfor skal de forstå i hjel en som får mer? Barn er faktisk barn. 

Anonymkode: 49c43...9fb

Skrevet

Jeg tror at i familier med mine og dine barn (og våre) så kan man ikke forvente at alt skal være likt hele tiden.

Det er stadig tråder her om at en mor vil ta med sine barn på storbyferie(og ikke stebarna) noen vil gud forby reise med partneren og felles barn uten stebarn og andre har besteforeldre som gir finere gaver til sine ekte barnebarn enn til stebarnebarn.

Har man valgt en slik familieform så er det bare å innse at ting aldri blir likt på millimeterne. Det betyr ikke at det ikke er lov å bruke hodet og at voksne må tilrettelegge og forsøke å gjøre barnas hverdag så velfungerende som mulig. alle barn må føle seg velkomne og satt pris på i den familien de er en del av, men akkurat hvor mye gavene koster til enhver tid er kanskje ikke så farlig. Mine barn får heller ikke alltid akkurat det samme, en gang er den ene heldig en gang den andre.

Skrevet

Er det slik at man må fortelle dine barn hva de andre får? Synes det er litt smålig av stefar å involvere dine barn i julegave til sitt barn, når det blir denne skjevdelingen.

Helt ok at det blir gitt forskjellig, og forståelig også siden han har et barn, og du 2 barn, og at han ikke får ha barnet sitt mer enn i ferier.

Men dersom dere skal feire jul sammen, så bør det være likt (siden det allerede er forskjellsbehandling), så kan heller hans barn få mer penger på konto som ikke de andre barna får vite om.

Anonymkode: 087eb...671

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...