Gå til innhold

Blir dere mer irriterte og utålmodig


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det ville aldri falt meg inn å ta det ut på mannen, dersom det var litt for mye som pågikk i livet mitt generelt. Og jeg tolerer ikke grettenhet i mitt hjem, så verken jeg, mannen eller fireåringen får lov til å sutre. Man kan være irritert og gretten, men da gir man høflig beskjed om det, og så er man litt for seg selv til det gir seg. Ta en løpetur, et bad, ro ned. Så går det over.

Anonymkode: 34643...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dessverre er ubevisst sønnen min det ofte går utover,jeg blir utolmodig å tåler ingenting.

Anonymkode: 62599...743

Dette er bare unnskyldninger fra din side. Regner med at det blir litt press på jobb, innimellom? Men det "går ikke plutselig utover" sjefen din, fordi du klarer å skjerpe deg. Med mindre du sliter med aggresjonsproblemer (f.eks. har roadrage, er ufin mot kolleger, og generelt uspiselig), så klarer du i de fleste situasjoner å moderere deg. Men sønnen din trigger noe i deg? Det må du faktisk øve på!

Anonymkode: 34643...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ut over mann og barn - de som står meg nær. Ikke direkte, men indirekte. Kanskje jeg hadde planer om å finne på noe med ungene, men så orker jeg ikke. Lunten blir kortere enn vanlig. Jeg lar meg lettere irritere osv. Tar meg selv i det og gir beskjed. Mann og barn forstår :)

Veldig sjelden jeg er stresset og sur da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det ville aldri falt meg inn å ta det ut på mannen, dersom det var litt for mye som pågikk i livet mitt generelt. Og jeg tolerer ikke grettenhet i mitt hjem, så verken jeg, mannen eller fireåringen får lov til å sutre. Man kan være irritert og gretten, men da gir man høflig beskjed om det, og så er man litt for seg selv til det gir seg. Ta en løpetur, et bad, ro ned. Så går det over.

Anonymkode: 34643...b14

Fru Perfekt. Så deilig det må være. 

Anonymkode: ed3dc...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fru Perfekt. Så deilig det må være. 

Anonymkode: ed3dc...8ed

Ja, at jeg tydeligvis ble født med lite temperament, ev. har øvd nok til at det ikke er et problem, er veldig deilig. Det virker veldig slitsomt å skulle være irritert/utålmodig/sint ofte.

Men jeg vet ikke hvor mye som er fra naturens side, og hvor mye er selvkontroll/øvd inn. Jeg tror som sagt vi alle kan øve og bli bedre på ting, fordi man f.eks. gjerne ikke skjeller ut sjefen, selv om man noen ganger vil. Så hvorfor ikke øve på å ikke la det gå utover mannen, eller barna?

Anonymkode: 34643...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bli sint, men jeg går faktisk aldri rundt og er sur eller irritert. Det har kun skjedd en gang i mitt 17årige forhold at jeg har vært sur. Den dagen husker både mannen og jeg. 

Anonymkode: 1d0d6...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lunta kan bli kortere og dermed bli irritert over ting han gjør fordi jeg er stresset av noe annet. 

Men heldigvis så kjenner vi begge til denne karakter risten, og jeg er dermed tidlig ute å ber om unnskyldning - Og forklarer hvor det kom fra. Mens har vet å ikke ta ting personlig, men heller være raus og tenke at det skjer for en grun. 

Her vendes det mot han fordi det er han jeg er tryggest på i verden, og vet at tåler det. 

Anonymkode: 78e75...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det ville aldri falt meg inn å ta det ut på mannen, dersom det var litt for mye som pågikk i livet mitt generelt. Og jeg tolerer ikke grettenhet i mitt hjem, så verken jeg, mannen eller fireåringen får lov til å sutre. Man kan være irritert og gretten, men da gir man høflig beskjed om det, og så er man litt for seg selv til det gir seg. Ta en løpetur, et bad, ro ned. Så går det over.

Anonymkode: 34643...b14

Så hjemme hos dere kan ingen være seg selv? Bare behersket og høflig og aldri sur og lei? 

 

Anonymkode: 3b077...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så hjemme hos dere kan ingen være seg selv? Bare behersket og høflig og aldri sur og lei? 

Anonymkode: 3b077...dd7

Joda, kan kan være sur og lei. Men man kan ikke ta det ut på andre. Da sier man ifra at man er gretten, og så er man for seg selv eller gjør det som vanligvis hjelper at det går over (løpe en tur, ta et bad osv.). Man går ikke rundt og sutrer eller klager eller kritiserer. 

Anonymkode: 34643...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...