Gå til innhold

Et samfunn som tar hensyn til de svake.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg leste at instagram skal fjerne muligheten til å se antall likes på bilder. 
Selv kan jeg innrømme at instagram har ødelagt dagen min når jeg var mest psykisk syk, men jeg synes det er for lett å skylde på sosiale media for våre psykiske problemer.
Selv om jeg ikke har 1000 følgere og får 100 likes, så tenker jeg at det er mitt valg å bruke appen og mitt valg å poste bilder.

Men selvfølgelig...en og annen skrikerungen fikk ikke nok likes, og dette ble da så flaut at hun måtte slette bildet. Psyken blir mer og mer nedbrutt om hun ikke får likesene hun ønsker. 
Samfunnet går under dersom vi skal fortsette å ta hensyn til de svake altså. 
 

Anonymkode: 9481b...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har langt mer med det å gjøre at samfunnet blir mer og mer overfladisk. Overfladiskhet og distansering kan vi godt begrense.

Mange føler jo at de ikke har noe valg annet enn å bruke sosiale medier - ref. tråden om moren hvis barn blir utestengt om mor ikke er på fb. Sosiale medier er pengemaskiner og det å gi fra seg personlige opplysninger til aktører som kun har ønske om å tjene penger på oss. Ting som begrenser dem er supert.

 

Anonymkode: 58b41...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dette har langt mer med det å gjøre at samfunnet blir mer og mer overfladisk. Overfladiskhet og distansering kan vi godt begrense.

Mange føler jo at de ikke har noe valg annet enn å bruke sosiale medier - ref. tråden om moren hvis barn blir utestengt om mor ikke er på fb. Sosiale medier er pengemaskiner og det å gi fra seg personlige opplysninger til aktører som kun har ønske om å tjene penger på oss. Ting som begrenser dem er supert.

 

Anonymkode: 58b41...1f8

Men man MÅ ikke legge ut masse info. 
Du må ikke skrive hva du gjør hele tiden osv.

Det er menneskene som er problemet her. Stenge noen ute fordi moren ikke har fb?! men nei, mennesker skal jo aldri ha skylden. Det er sosiale media, som er så lett å skylde på. 
Og, selvfølgelig er Norge et av de første landene til å kaste seg på der også. Et tåpelig land som alltid skal prøve å gå foran som godt eksempel. 

Anonymkode: 9481b...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men man MÅ ikke legge ut masse info. 
Du må ikke skrive hva du gjør hele tiden osv.

Det er menneskene som er problemet her. Stenge noen ute fordi moren ikke har fb?! men nei, mennesker skal jo aldri ha skylden. Det er sosiale media, som er så lett å skylde på. 
Og, selvfølgelig er Norge et av de første landene til å kaste seg på der også. Et tåpelig land som alltid skal prøve å gå foran som godt eksempel. 

Anonymkode: 9481b...c5a

Du får flytte til Tyrkia da...

Anonymkode: 58b41...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...