Gå til innhold

Hvordan klarer folk å stå i løgnen..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Beskylder folk som ikke stemmer, går ut over ryktet og gjerne blir feildømt eller frikjent. Men løgneren klarer å møte offeret og fortsatt stå med løgnene? Hvordan klarer dem det? Uten å reagere på noe vis? 

Anonymkode: 73ba2...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, i dette tilfelle vet jeg. Det gjelder min egen oppvekst med vold og omsorgssvikt der far nekter for alt og står i med løgnen.

Hvordan klarer han å stå i avhør og ljuge. Eller møte meg eller de andre offerene. 

Og da tenker jeg også på andre saker der det er tilfelle. 

Anonymkode: 73ba2...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er i stand til å gjentatt være voldelig og plage mennesker, mangler man empati. Uten empati er veien til å lyve kort. Det koster ingenting å gjøre det. 

Anonymkode: 499e2...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi mennesker har også en veldig selektiv hukommelse, og husker dermed ting veldig forskjellig.

Jeg og søsteren min vet at det var omsorgssvikt da vi vokste opp med to psykisk syke foreldre som begge jobbet minst 100% og i veldig liten grad tok vare på oss ungene, men mamma tror og mener vi har hatt en flott oppvekst. Hun husker rett og slett ikke eller ønsker ikke huske, og jeg tror ikke hun så det heller. At vi f.eks gikk møkkete, at ingen sørget for hårvask og rene klær, at vi gikk i hullete klær og luktet vondt, hun har ikke noe minne om det, eller så det rett og slett ikke den gangen. 

At både hun og pappa dro på jobb i 7-tiden så vi sto opp alene fra vi begynte på skolen, ingen sørget for frokost, ingen sørget for skolemat, ingen sørget for hele og rene klær, ingen lærte oss at man skifter truse hver dag og pusser tenner hver morgen, hun så det ikke den gangen og ser det ihvertfall ikke i dag....

Anonymkode: bd19c...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, i dette tilfelle vet jeg. Det gjelder min egen oppvekst med vold og omsorgssvikt der far nekter for alt og står i med løgnen.

Hvordan klarer han å stå i avhør og ljuge. Eller møte meg eller de andre offerene. 

Og da tenker jeg også på andre saker der det er tilfelle. 

Anonymkode: 73ba2...e38

Noen løgnere TROR faktisk på sin egen versjon. De har så liten selvinnsikt og bedriver så intensiv selvhenførelse at løgnen blir sann inni hodet deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, i dette tilfelle vet jeg. Det gjelder min egen oppvekst med vold og omsorgssvikt der far nekter for alt og står i med løgnen.

Hvordan klarer han å stå i avhør og ljuge. Eller møte meg eller de andre offerene. 

Og da tenker jeg også på andre saker der det er tilfelle. 

Anonymkode: 73ba2...e38

En mann som begår vold og omsorgssvikt er jo ikke en psykisk frisk person. 

Helt umulig for normale folk å forstå hvordan en (p)syk og unormal hjerne fungerer

Hadde han hatt en frisk og normal hjerne hadde han ikke begått overgrepene. 

Anonymkode: bd19c...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller de er rett å slett psykopater/narsissister. De er eksperter på å stå i løgnen. 

Anonymkode: d28b0...df2

Og ofrene er de kjedelige.

Anonymkode: ac744...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis man er i stand til å gjentatt være voldelig og plage mennesker, mangler man empati. Uten empati er veien til å lyve kort. Det koster ingenting å gjøre det. 

Anonymkode: 499e2...2f6

Enten er det dette, eller så har han klart å hjernevaske seg med sine egne løgner så han tror på dem.

Anonymkode: a189a...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pashla skrev:

Noen løgnere TROR faktisk på sin egen versjon. De har så liten selvinnsikt og bedriver så intensiv selvhenførelse at løgnen blir sann inni hodet deres.

Ja, leste nettopp om ei som beskyldte en for voldtekt på en skole, og om ei som beskyldte en for sovevoldtekt. Begge mennene ble fengslet. Videoovervåking på skolen viste at hun første løy og loggen for tekstmeldinger viste at hun andre også løy. Dårlig samvittighet på grunn av at hun var utro var visst årsaken.

Utrolig at noen står fast ved løgnen, selv når noen sitter uriktig fengslet ene og alene på grunn av løgnen.

Anonymkode: 7fca3...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, leste nettopp om ei som beskyldte en for voldtekt på en skole, og om ei som beskyldte en for sovevoldtekt. Begge mennene ble fengslet. Videoovervåking på skolen viste at hun første løy og loggen for tekstmeldinger viste at hun andre også løy. Dårlig samvittighet på grunn av at hun var utro var visst årsaken.

Utrolig at noen står fast ved løgnen, selv når noen sitter uriktig fengslet ene og alene på grunn av løgnen.

Anonymkode: 7fca3...820

Hvor var det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Pashla skrev:

Hvor var det?

Det florerer jo av saker om falske anklager og personer som uriktig fengsles, så dette er jo ikke så spesielt.

Mange ser tydeligvis på falsk anklage som en mulighet for å vri seg unna skyld når de har vært utro eller bare angrer. Da det ødelegger uskyldige liv synes jeg det er helt sykt.

Her er det ei som ble avslørt av videoovervåkning: varden.no/falsk_anmeldelse_voldtekt (krever innlogging)

Her er en gutt som fikk tre års fengsel fordi jenta ville skjule at hun var utro: vg.no/avslørt_av_slettede_meldinger

Anonymkode: 7fca3...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det florerer jo av saker om falske anklager og personer som uriktig fengsles, så dette er jo ikke så spesielt.

Mange ser tydeligvis på falsk anklage som en mulighet for å vri seg unna skyld når de har vært utro eller bare angrer. Da det ødelegger uskyldige liv synes jeg det er helt sykt.

Her er det ei som ble avslørt av videoovervåkning: varden.no/falsk_anmeldelse_voldtekt (krever innlogging)

Her er en gutt som fikk tre års fengsel fordi jenta ville skjule at hun var utro: vg.no/avslørt_av_slettede_meldinger

Anonymkode: 7fca3...820

«Florerer» og «mange» er vel å ta hardt i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...