Gå til innhold

Det der med å bytte julegaver..................................................................................................................................................................................................................................

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har jeg ALDRI skjønt. 

Dette skjønner jeg kan være årsaker til bytting:
For lite/stort plagg som må byttes til riktig størrelse. 
Allergier.

Men ellers? Likte ikke den, var ikke den jeg ville ha, jeg vil heller ha den. Bla bla bla, stort sett er julevaver GAVER folk har brukt TID på å finne, spesielt til deg. Hva med å bare sette pris på det? 

For meg er julegaver noe som minner meg om hvem jeg fikk den av. Noen tenkte på meg, brydde seg om meg, kjøpte noe til meg for å være snill. 

Anonymkode: 49fe8...682

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du bruker god tid på å velge, bør du jo vite hva som faller i smak. 
Ting som ikke brukes her i huset, kastes eller gis bort. Valget står da mellom at gaven kastes eller gis bort. Jeg gidder ikke å ha en grell pyntegjenstand stående oppe fordi jeg ikke skal såre giveren. 

Anonymkode: bf6a8...6f1

Gjest Antarctica
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Allergier.

Men ellers? Likte ikke den, var ikke den jeg ville ha, jeg vil heller ha den. Bla bla bla, stort sett er julevaver GAVER folk har brukt TID på å finne, spesielt til deg. Hva med å bare sette pris på det? 

For meg er julegaver noe som minner meg om hvem jeg fikk den av. Noen tenkte på meg, brydde seg om meg, kjøpte noe til meg for å være snill. 

Enig. Men vi er gammeldagse. 

Hvis jeg hadde vært resultatorientert i stedet, ville jeg heller ha blitt enig med alle i familien om at vi slutter med gaver, og så kunne jeg heller bruke de pengene jeg fikk til overs på å kjøpe akkurat det jeg ville ha, uten at dingsen måtte gå omveien om mormor eller onkel Fridthjof. 

Men så er det vel sånn at det å gi gaver også har en symbolverdi. 

Skrevet

Heldige du som er omringet av folk som bryr seg og som tar seg tid til å finne ut hva DU ønsker deg.

du klarer ikke tenke at noen kjøper julegave basert på tilbudet de gikk forbi? At de dermed plukker vilt i en butikk og er ferdig med gavene? At noen faktisk ikke bryr seg om hvem de kjøper gaver til, bare de har en gave å levere?

og at mottaker av gaven kanskje har nok ræl og ting til å gidde stue nok en julegave som aldri blir brukt inn i et skap?

min beste julegave får jeg av min bestemor. Hun strikker nydelige ullsokker i de fargene ho vet jeg liker. I tillegg får jeg en bok av henne. Hun kjenner meg og vet hva jeg liker å lese. Mine foreldre gir gaver verdt mye mer i sum, de kjøper likt til alle søsken og jeg bytter det stort sett, har som regel ikke brukt for det og tro meg, det ligger verken tid eller omtanke i den gaven fra de.

Anonymkode: 6afb1...b8c

Skrevet

Jeg bodde i mange år i en veldig liten leilighet uten plass til noe som helst. Alle i familien var helt klar over dette, likevel fikk jeg pyntegjenstander og plasskrevende kjøkkenutstyr hvert år til jul. Ikke så mye jeg faktisk byttet, ikke alt kunne byttes, og ikke hadde butikkene det var kjøpt i noe annet jeg hadde plass til heller. Alle disse tingene var kanskje pene og praktiske i seg selv, men de tok opp masse plass og gjorde livet mitt vanskeligere, ikke bedre.

(Nå for tiden får vi stort sett bare gaver til barna, og det er en stor, stor lettelse. Vi har fortsatt ikke så god plass, og vi har alt vi trenger og mer til.)

Anonymkode: d7ed9...c28

Skrevet

Et år fikk jeg tre sett med skrutrekkere og to like bøker. Jeg ønsket med både srutrekkere og bøker, men jeg trenger jo ikke dobbelt opp.

Anonymkode: 0d175...c53

Skrevet

Jeg vil heller at folk bytter gaven de får av meg til noe de føler de har mer bruk for hvis jeg bommer en at det støver bort i et skap 

Anonymkode: 8ae7d...ff4

Skrevet

De mest sjarmerende gavene vi og barna får, som vi alltid gleder oss til å åpne, er gavene fra min mor sin urgamle tante. For det første bommer hun alltid på størrelser og alder, og for det andre har hun verdens dårligste smak. Vi ler høyt hvert år, helt uten ondskap altså. Ikke søren om jeg ville funnet på å bytte den grelleste vasen som finnes på denne jord, eller om sønnen på 16 ville byttet buksen han fikk i fjor (skikkelig steinvasket mcgordon jeans som var vid oppe og stram nede). Men vi bruker det ikke da :) 

Vi takker fint når vi ses i julebesøk, og gruer oss til den dagen tante er borte og det ikke lenger ligger gaver fra henne under treet.  

Skrevet (endret)
1 minutt siden, Plutselig_gravid skrev:

De mest sjarmerende gavene vi og barna får, som vi alltid gleder oss til å åpne, er gavene fra min mor sin urgamle tante. For det første bommer hun alltid på størrelser og alder, og for det andre har hun verdens dårligste smak. Vi ler høyt hvert år, helt uten ondskap altså. Ikke søren om jeg ville funnet på å bytte den grelleste vasen som finnes på denne jord, eller om sønnen på 16 ville byttet buksen han fikk i fjor (skikkelig steinvasket mcgordon jeans som var vid oppe og stram nede). Men vi bruker det ikke da :)  Eller vi tar alltid på oss klærne 1. juledag.

Vi takker fint når vi ses i julebesøk, og gruer oss til den dagen tante er borte og det ikke lenger ligger gaver fra henne under treet.  

Endret av Plutselig_gravid
Gjest Antarctica
Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

du klarer ikke tenke at noen kjøper julegave basert på tilbudet de gikk forbi? At de dermed plukker vilt i en butikk og er ferdig med gavene? At noen faktisk ikke bryr seg om hvem de kjøper gaver til, bare de har en gave å levere?

Merkelige relasjoner dere har...

Skrevet

Først: Hvorfor flere linjer med punktum?

For det andre synes jeg det er flott at muligheten for bytte av julegaver finnes. Selv om jeg legger omtanke i valg av julegaver, så er ikke det noen garanti for at jeg treffer. Da er det bra at ting kan byttes i stedet for at de blir kastet eller liggende og samle støv. 

Anonymkode: da637...27f

Skrevet

Hva er der med en million punktum?

Anonymkode: 6d286...928

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Allergier.

Jojo, skjønner på en måte tankegangen din og jeg er alltid takknemlig for gaver, og selvom det ikke alltid er klaff så er de valgt ut og gitt med godhet. Men om f.eks barna mine får noe de ikke trenger eller er interessert i så synes jeg faktisk at det er mer fornuftig å bytte til noe som blir brukt enn at de beholder gaven og den blir liggende. Jeg setter stor pris på gaver jeg får, men det er jo noen ganger man får ting man rett og slett ikke kan bruke. Kanskje giveren og jeg har veldig forskjellig smak. Om jeg får en flott genser i en farge jeg ikke kler i det hele tatt så vil jeg heller bytte i en farge jeg kler og bruke genseren og ikke føle meg vel bare for å være høflig.

Anonymkode: 890be...6eb

Skrevet
9 hours ago, Anonym bruker said:

Allergier.

jeg bytter heller enn og la ting bare ligge

Anonymkode: 129d5...367

Skrevet

For en irriterende overskrift. Hva f er poenget med tusen punktum? 

Anonymkode: addb2...61b

Skrevet

Jeg synes bytting av julegaver er et ork. For å slippe dette i år, har jeg ønsket meg en geit 😊😊😊

Anonymkode: e9d40...09a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...