Gå til innhold

Fylleangst?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå mener jeg ikke bakrus eller de gangene man vet man har gjort noe dumt. 

Flere som sliter med det? Uten grunn eller at man har drukket mye?

Kan man få fylleangst underveis i inntak av alkohol?

Anonymkode: 8b97a...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får angst eller smådeppa dagen derpå selv om jeg bare har drukket et par enheter, helt for meg selv, mens jeg har lest en bok. Ikke sånn at det er altoppslukende altså, men mer sånn dårlig følelse i kroppen. Tenker mer negativt, mer bekymret osv.Jeg reagerte ikke sånn på alkohol før. Kom som kastet på meg da jeg fylte 35 år. Jeg er generelt lykkelig, så har ikke noe med det å gjøre heller. Når jeg snakker med venninner er det mange av dem som har det slik også. Ikke er vi god til å feste lenger heller, vi blir fort fyllesyk.

Anonymkode: 991af...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i de siste årene fått "fylleangst" et par ganger uten å ha drukket i det hele tatt. Jeg er sjenert med lav selvtillit og har gjerne hatt en veldig hyggelig kveld med litt perifere venner der jeg har slått ut håret mer enn jeg pleier. Tipper jeg rett og slett ved dette har skapt en kjemisk ubalanse/en unormal tilstand til meg å være og at det psykisk er litt skummelt å være litt annerledes/ta litt mer plass enn man pleier - spesielt med litt perifere venner.  Jeg er i godt humør generelt sett og er positiv av natur, men slår meg sjelden så løs :) Vi mennesker gir følelsene og tankene våre mye vekt. Føler man seg engstelig tenker man automatisk at det er noe man har gjort som har vært dumt. Man går igjennom kvelden før med lupe og analyserer alt på jakt etter noe som andre kanskje kunne oppfatte som dumt. Når det kommer til fylleangst er det som regel bare en kjemisk ubalanse. De andre har jo ikke så fokus på deg som det du har og mye av det man føler man gjorde som var dumt er det ikke sikker de andre fikk med seg/la seg på minne i det hele tatt. 

https://www.klikk.no/helse/doktoronline/psykiskhelse/fyllenerver-og-fylleangst-3538223

Anonymkode: 61ced...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får fylleangst hver gang, enten jeg har gjort noe dumt eller ikke. 

Venninna mi får «morgenangst», hun har det sånn hver dag 😂

Anonymkode: 0ac31...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har eg natteangst. Vaknar og får ikkje sove ogdå tenkjer eg på alt det teite eg har gjort sidan eg var lita. Det er ganske teit i seg sjølv🤣

Får forresten og fylleangst uten å drikke, om det er lenge sidane eg har vore i sosialt lag. Det går over. 

Anonymkode: da271...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...