Gå til innhold

Venn med lærer på facebook


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva er dine tanker om det?

Jeg er lærer, og ble venn med klassekontakten for å få tilgang til facebooksiden til klassen. Etterpå er det flere i foreldregruppen som har sendt meg venneforespørsel. 

Jeg har ingenting å skjule på facebook. Jeg er politisk korrekt på det lille jeg deler, og jeg bretter ikke ut om privatlivet mitt, så for meg er det ikke noe problem at de blir kjent med SOME-meg. 

Kunne du vært venn med barnet ditt sin lærer? 

Anonymkode: 2a31c...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg ville ikke det.

Har fire barn, og alle har klassesider på facebook. Læreren er invitert med i gruppen, men er ikke venn med noen av foreldrene.

Anonymkode: dfae6...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor på en liten plass der alle kjenner alle, så her er det helt normalt å være venner med barnas lærere. Man har gjerne kjent hverandre hele livet 😊

Anonymkode: 91690...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også lærer, og syns det er ugreit å være venner med både foreldre og elever. Men min venneliste er kort sånn ellers også, altså. 

Anonymkode: 69502...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er vennar med dei foreldrene eg er vennar med frå før. Og det er dei fleste sidan eg bur på ein liten plass. Eg har ingen problem med det. Men om eg hadde budd på ein større plass og ikkje vore vennar med foreldra til elevane frå før ville eg nok ikkje blitt venner med dei på fb nei. Det må vere fint å ha eit litt større skilje mellom jobb og fritid. 

Anonymkode: cae1a...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I bhg jeg jobber så skal vi ikke godkjenne venneforespørsler fra foreldre. Unntaket er hvis du er venner med de fra før. 

Anonymkode: 715a9...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider