Gå til innhold

Venn med lærer på facebook


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva er dine tanker om det?

Jeg er lærer, og ble venn med klassekontakten for å få tilgang til facebooksiden til klassen. Etterpå er det flere i foreldregruppen som har sendt meg venneforespørsel. 

Jeg har ingenting å skjule på facebook. Jeg er politisk korrekt på det lille jeg deler, og jeg bretter ikke ut om privatlivet mitt, så for meg er det ikke noe problem at de blir kjent med SOME-meg. 

Kunne du vært venn med barnet ditt sin lærer? 

Anonymkode: 2a31c...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg ville ikke det.

Har fire barn, og alle har klassesider på facebook. Læreren er invitert med i gruppen, men er ikke venn med noen av foreldrene.

Anonymkode: dfae6...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor på en liten plass der alle kjenner alle, så her er det helt normalt å være venner med barnas lærere. Man har gjerne kjent hverandre hele livet 😊

Anonymkode: 91690...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også lærer, og syns det er ugreit å være venner med både foreldre og elever. Men min venneliste er kort sånn ellers også, altså. 

Anonymkode: 69502...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er vennar med dei foreldrene eg er vennar med frå før. Og det er dei fleste sidan eg bur på ein liten plass. Eg har ingen problem med det. Men om eg hadde budd på ein større plass og ikkje vore vennar med foreldra til elevane frå før ville eg nok ikkje blitt venner med dei på fb nei. Det må vere fint å ha eit litt større skilje mellom jobb og fritid. 

Anonymkode: cae1a...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I bhg jeg jobber så skal vi ikke godkjenne venneforespørsler fra foreldre. Unntaket er hvis du er venner med de fra før. 

Anonymkode: 715a9...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag deg en egen lærerpeofil type «Adjunkt Andersen» eller «Lektor Tørdal» (høhø), som du kan bruke til å være med i klasse-gruppe på Facebook 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ville ikke sendt forespørsel til lærer.

Men folk bruker Facebook veldig forskjellig. Som psykolog får jeg forespørsler fra både pasienter og pårørende. De får nei og noen får muntlig begrunnelse.  Alle har forstått grunnen

Anonymkode: b1273...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var noe spesielt nå helsesøsteren vi går til sendte meg venneforespørsel da mini var baby. Vi bor i nærheten av hverandre og har nå barn i samme klasse, men den gang hadde vi kun profesjonelt forhold, så det syns jeg som sagt var litt rart. 

Jeg har aldri hatt noen av barnas lærere som venner på fb. 

Anonymkode: d0eaa...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vår Facebook-side for klassen får ikke læreren være med. 
Jeg ville aldri vært venn med barnas lærere på Facebook om jeg ikke kjente de privat. Jeg kjenner alle jeg er venn med på Facebook 

Anonymkode: 1a4d1...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Som forelder har jeg intet å skjule for læreren på fb og sikkert vice versa, men jeg tenker det ville vært veldig uprofesjonellt av læreren. 

Anonymkode: a43e3...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke søren om jeg ville hatt foreldrene til elevene mine på FB. Hadde vel tatt akkurat tre minutter dør noen hadde funnet noe «de reagerte på» og noe vi burde ha «et møte om». Og jeg er særdeles lite aktiv på FB.

Anonymkode: 527ee...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mitt barns lærer på vennelisten på FB. Og Instagram. 
jeg sendte forespørsel og hun godtok. Flere Foreldre er venn med henne. Er venn med en annen lærer også men vi var venner på FB før skolestart. 
 

jeg syns det er koselig. Og føler nesten lærer blir mer kjent med oss også, da jeg deler bilder (Deler ikke så masse altså). 
lærer deler ikke mye heller. 

Anonymkode: 2030c...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...