Gå til innhold

Sandnøtter og sandkaker


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

16 minutter siden, sug lut skrev:

Nei nei nei. Dette er to helt forskjellige kaker. Sandnøtter er potetmelbasert mens sandkaker er fulle av mandler.

Ups...der ser du min kunnskap om julebakst🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TinaK 1990 skrev:

Ups...der ser du min kunnskap om julebakst🙈

😀Null stress, det er bare å søke opp oppskrifter. Men sandnøtter er superenkle (og dødsgode), mens sandkaker er mye jobb og ikke noe jeg ville orket å bake flere runder av i juletiden, hvilket jeg alltid gjør med sandnøtter etterhvert som de spises opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doh!! 

Mannen spurte om jeg kunne lage sandkaker og kunne ikke forstå når jeg klagde over disse formene! Viste seg at han ville ha serinakaker!

Så nå sitter jeg her med en sandkakedeig... ☹️

Anonymkode: 1dba3...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Doh!! 

Mannen spurte om jeg kunne lage sandkaker og kunne ikke forstå når jeg klagde over disse formene! Viste seg at han ville ha serinakaker!

Så nå sitter jeg her med en sandkakedeig... ☹️

Anonymkode: 1dba3...892

Men det går fint om du alt har former. Veldig veldig viktig med god smøring av formene. Og så håpe og be når du tipper dem ut.

Hvis du virkelig ikke vil bruke dem tipper jeg at du kan lage flate kaker og steke på brett, type runde og 5mm tykke, fx.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandkaker er utrolig godt da, bare litt jobb å lage. Men når de først er laget er de fantastisk gode, mye bedre med hjemmelagde enn de du kjøper på butikken.

Serinakaker er kjempeenkle å lage, de lager 10-åringen her alene, hun koser seg med slike enkle kaker.

Anonymkode: 75b7f...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å prøve Sug Lut sitt forslag med flate kaker. Mistet helt motivasjonen å lage de etter den lange, men oppklarende diskusjonen, med mannen! 😅

Serinakaker skal selvsagt bli laget, når det egentlig var det mannen ønsket seg! 😄

Anonymkode: 1dba3...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kommer til å prøve Sug Lut sitt forslag med flate kaker. Mistet helt motivasjonen å lage de etter den lange, men oppklarende diskusjonen, med mannen! 😅

Serinakaker skal selvsagt bli laget, når det egentlig var det mannen ønsket seg! 😄

Anonymkode: 1dba3...892

Interessant å høre hvordan det går, da! Flate bør kunne gå, altså. Oppdater gjerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sug lut skrev:

Interessant å høre hvordan det går, da! Flate bør kunne gå, altså. Oppdater gjerne!

Det gikk helt supert. Rullet til kuler, og klemte flate i handa. Stekt som vanlig. 

Takk for hjelpen! 😊👍

Anonymkode: 1dba3...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gikk helt supert. Rullet til kuler, og klemte flate i handa. Stekt som vanlig. 

Takk for hjelpen! 😊👍

Anonymkode: 1dba3...892

Det er jo genialt! Du har nok oppfunnet en ny julekake, rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sug lut skrev:

Det er jo genialt! Du har nok oppfunnet en ny julekake, rett og slett. 

Og de har fått navnet «sanddyner»! 😄

Anonymkode: 1dba3...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og de har fått navnet «sanddyner»! 😄

Anonymkode: 1dba3...892

Nydelig! 😀🤶🤶🤶🎄🎄🎄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
17 timer siden, sug lut skrev:

Men det går fint om du alt har former. Veldig veldig viktig med god smøring av formene. Og så håpe og be når du tipper dem ut.

Hvis du virkelig ikke vil bruke dem tipper jeg at du kan lage flate kaker og steke på brett, type runde og 5mm tykke, fx.

Trikset for at de ikke skal knuses, er at man bruker melis i stedet for farin i deigen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...