Gå til innhold

Jenter i 13-14 års alderen overfaller og banker opp jevnaldrende


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min første tanke er jo at de må fjernes fra miljøet de er en del av, de må rett og slett vekk.

Men det er ikke lett, for når de er så "sinte" blir de ikke mindre agressive om de blir fysisk fjernet, de vil finne nye venner som er like agressive som dem selv andre steder også er vi like langt.

De sier i videoen at foresatte til disse slåssjentene er fortvilet, for de unge vet selv at de ikke blir straffet, men jeg lurer på hva slags hjem de kommer fra. Hva får jenter på 13-14 år til å gå løs på andre jenter på denne måten?

Anonymkode: 2a6e6...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde den kriminelle lavalderen vært lavere? Barn under 15 år blir også brukt som mellomledd under narkosalg, fordi de ikke kan bli straffet.

Anonymkode: 2e8da...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Burde den kriminelle lavalderen vært lavere? Barn under 15 år blir også brukt som mellomledd under narkosalg, fordi de ikke kan bli straffet.

Anonymkode: 2e8da...90a

Straffen for bakmennene burde i alle fall være svært streng hvis de bruker mindreårige. Er den det?

Anonymkode: 1a534...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Straffen for bakmennene burde i alle fall være svært streng hvis de bruker mindreårige. Er den det?

Anonymkode: 1a534...a56

De blir sjelden tatt...

Anonymkode: 2e8da...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt forferdelig, men er enig i at de burde blitt plassert et annet sted f.eks. en fosterfamilie langt i nord slik at de så at det faktisk ville få konsekvenser. 

Anonymkode: fe900...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er helt forferdelig, men er enig i at de burde blitt plassert et annet sted f.eks. en fosterfamilie langt i nord slik at de så at det faktisk ville få konsekvenser. 

Anonymkode: fe900...de9

Hvilke fosterforeldre kan håndtere disse? De må kunne tas med makt, og plasseres i boot camp.

Anonymkode: 50161...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt forferdelig og de fatter jo ikke konsekvensene! Virker som de gjør det på «gøy», men det er jo virkelig brutalt. Selv om de ikke kan straffes som voksne, må det jo være tiltak politiet og barnevernet kan sette inn! 

Anonymkode: 10cd4...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er helt forferdelig, men er enig i at de burde blitt plassert et annet sted f.eks. en fosterfamilie langt i nord slik at de så at det faktisk ville få konsekvenser. 

Anonymkode: fe900...de9

Går fint å slåst langt nord i landet òg. Dei treng vel å føle mestring og meining i kvardagen sin. Jobbtrening utplassering med fysisk arbeid der dei ser resultat av det dei driv med trur eg kan hjelpe mange. Nokre har òg nytte av å vere med å ha ansvar for dyr, for å føle seg nyttig og viktig for eit anna levande vesen. 

Men korleis dette skal føregå har eg ingen formeining om. 

Anonymkode: 99300...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke å se voldsvideoer, men det høres jo fullstendig unormalt ut. Det er også "guttete" av jentene å holde på sånn, kan de ha hormonforstyrrelser eller liknende? Eller er de bare sprø? Onde?

Anonymkode: dc0fe...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13-åringer er jo ikke ferdig utviklet. En kjapp og hurtigvirkende gasspedal og en halvdefekt bremsepedal. God fungering i spenningssenteret og svak fungering i frontal cortex. Kjeft og tøffe konsekvenser vil neppe ha særlig effekt. 

Hvem man er sammen med er en viktig indikator for hvilken atferd man «velger» som tenåring. Familiefungering og skolefungering påvirker hvem man er sammen med. Altså må man jobbe både med familien, skolen og vennene for å snu en slik utvikling. Boot camp virker ikke, og det er slett ikke sånn at fengsel ville virket heller. 

Sannsynligvis er samholdet i jentegjengen sterkt, og venninnene er dem disse jentene identifiserer seg meg. De som blir angrepet er nok ikke helt menneskelige når volden skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...