Gå til innhold

Får stadig høre at jeg har så fine hender/fingre


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Aldri tenkt over det eller at hender/fingre i det hele tatt kan være pent og noe man får komplimenter for. Ikke skjønner jeg helt hva som er fine hender/fingre og ikke heller..? Hvordan er dine fingre?🤔 Og hva kan være grunnen til at jeg får så mange komplimenter på det? Har liksom ikke turt å spør folk hva som er så fint med hendene/fingrene mine. Får spesielt høre det ifm jobb, der jeg tar blodprøver.

Anonymkode: f9db6...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aldri tenkt over det eller at hender/fingre i det hele tatt kan være pent og noe man får komplimenter for. Ikke skjønner jeg helt hva som er fine hender/fingre og ikke heller..? Hvordan er dine fingre?🤔 Og hva kan være grunnen til at jeg får så mange komplimenter på det? Har liksom ikke turt å spør folk hva som er så fint med hendene/fingrene mine. Får spesielt høre det ifm jobb, der jeg tar blodprøver.

Anonymkode: f9db6...0bd

Du har aldri tenkt på det, men får stadig høre det? 

Anonymkode: e970e...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har aldri tenkt på det, men får stadig høre det? 

Anonymkode: e970e...a63

Ja, altså har aldri tenkt over det hverken før eller i starten da da jeg begynte å få disse komplimentene, men etterhvert som jeg har hørt det mer og med så tenker jeg jo over det. Hadde ikke skrevet dette innlegget hvis ikke. 

Men hva er fine hender/fingre da? 

Anonymkode: f9db6...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo folk kan ha pene hender og fingre. Slanke, lange fingre er fint, og gjerne litt smale hender, med «lavt neglefeste», altså at neglene er lange selv om de ikke går langt utover fingertuppen om du skjønner (beklager dårlig forklaring). Og myk hud. Passer beskrivelsen dine hender?

Anonymkode: edc58...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har velstelte negler (noe jeg dessverre altfor sjelden har) får jeg også høre det samme. Lange slanke fingre, tror jeg de sikter til.

Anonymkode: f84b7...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får ofte høre jeg har fine fingre og negler. Spesielt nå som jeg har blank chellac med en liten lengde på neglen uten at det blir for voldsomt i det daglige. Jeg er selv opptatt av å ha velstelte hender og negler også. 

Anonymkode: a61f3...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fine hender. Jeg har korte, butte fingre og skrukker på håndbaken. Det er ikke pent, men går veldig greit å leve med. I ansikt og væremåte ligner jeg min far, men i kropp og bygning ligner jeg min mor. That's life. 

Ta til deg komplimentene og hygg deg med dem. 

Anonymkode: 2c55e...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Aldri tenkt over det eller at hender/fingre i det hele tatt kan være pent og noe man får komplimenter for. Ikke skjønner jeg helt hva som er fine hender/fingre og ikke heller..? Hvordan er dine fingre?🤔 Og hva kan være grunnen til at jeg får så mange komplimenter på det? Har liksom ikke turt å spør folk hva som er så fint med hendene/fingrene mine. Får spesielt høre det ifm jobb, der jeg tar blodprøver.

Anonymkode: f9db6...0bd

Mine fingre får ikke mange komplimenter, for å si det slik😂 Dermed har det blitt et område jeg er litt “self conscious” på. Tror vi ofte fokuserer mer på det som er feil ved oss selv, og glemmer å tenke på det vi er fornøyd med. Jeg får/har fått komplimenter for pupper, rumpe, øyne og tenner/munn, og har tenkt som deg; hva er det i det hele tatt å få komplimenter om? Med årene har puppene blitt litt mer sæggete, og nå ser jeg at jeg burde vært fornøyd med det jeg hadde😅 Siden mine egne fingre er litt butte og klumpete blir fine hender noe jeg legger merke til hos andre.

Anonymkode: f349a...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe særlig pene hender. Har altfor mange tydelige, utstående blodårer på hender og armer. 

Anonymkode: ad2c1...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Aldri tenkt over det eller at hender/fingre i det hele tatt kan være pent og noe man får komplimenter for. Ikke skjønner jeg helt hva som er fine hender/fingre og ikke heller..? Hvordan er dine fingre?🤔 Og hva kan være grunnen til at jeg får så mange komplimenter på det? Har liksom ikke turt å spør folk hva som er så fint med hendene/fingrene mine. Får spesielt høre det ifm jobb, der jeg tar blodprøver.

Anonymkode: f9db6...0bd

Jeg har arbeidshender med korte negler. Litt mandige egentlig. Kan jeg få se et bilde av hånda di?🙂

Anonymkode: f6566...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke fine hender, jeg har butte pølsefingre og litt eksem.

Tradisjonelt sett er vel "pianohender" ansett som pent, altså slanke litt lange fingre som likevel er litt sterke og myke. Har du i tillegg velstelte negler som ser naturlige ut fortjener du komplimentet.

Mange i dag har tykke falske lange negler med masse bassilusker og "render" bak, lite pent og lite apetittelig, da fremstår naturlige og velstente hender som vakre i forhold.

Anonymkode: 98c8f...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke noe særlig pene hender. Har altfor mange tydelige, utstående blodårer på hender og armer. 

Anonymkode: ad2c1...23e

Det er bare sexy... 

Anonymkode: f6566...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre litt "tømrer"hender, min kusine derimot har veldig fine hender. Skulle gjerne at mine lignet litt mer på hennes! 

Anonymkode: 66bcb...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare sexy... 

Anonymkode: f6566...feb

Haha.. jeg har alltid hatt komplekser for utstående blodårer. Skjuler hendene mine om jeg kan. Dette er første gang noen sier noe positivt om den saken😅 Vet ikke helt hva som er sexy da men..😂

Anonymkode: d8997...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg hadde det når jeg var yngre. Nå er de stygge. skrukkete inni og veldig tynne. Knokene har blitt større også..Blæh

Flere som har det ?

Anonymkode: e2873...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har IKKE jeg. Heldiggris. Mine ser ut som manne hender.. er flau hver gang jeg må håndhilse

Anonymkode: 91a05...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...