Gå til innhold

Jeg har en merkelig gange etter jobb. Hvorfor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når jeg kommer hjem fra jobb og begynner å gå i huset får jeg en merkelig, ubekvem gange. Jeg går bare på utsiden av føttene. Innsiden av føttene setter jeg ikke ned i bakken.

I helgene går jeg normalt.

Jeg er veldig sliten og overbelastet i jobben min, så jeg har lurt på om det kan ha en sammenheng. Kan det være en kroppslig reaksjon på overbelastningen? 

Er det noen som har erfaring eller kunnskap om dette?

Anonymkode: 93285...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en jobb der jeg konstant går, er jeg heldig har jeg mulighet til å sitte ned fem min i løpet av en dag. Jeg bærer også mye, så meina mine får mye belastning hver dag. Hjemme må beina mine ha myke tøffler på seg, om ikke så er det helt utslitt. Jeg har heldigvis en mor som produserer tova tøffler til meg i bøtter og spann, og sliter de ut raskt. Merker fort når det er på tide å bytte. 

Jeg har prøvd typiske vanlige tøffler med såler, de blir for harde for meg. 

Kan nok tenkes at beina dine er slitene, og du ubevist går slikt pga at beina er slitene eller er litt vonde. De må ikke gjøre veldig vondt for at de skal være vonde. Prøv å gå med ulike tøffler, tykke ullsokker osv hjemme for å se om det har noen innvirkning. Om beina dine er i ferd med å bli slitene og vonde er det lurt å prøve ulike ting for å se om du kan forhondre at det blir ett problem. Fotbad, massasje osv kan du jo også prøve. 

Flere på jobb hos meg sliter med smerter i beina. Noen har vært sykemeldte pga dette. Noen har skaffet seg gelesåler og andre såler som hjelper. Jeg har en hektisk periode på jobben omdagen, som betyr at jeg må gå og bære mer enn vanlig, så jeg har med meg ekstra sko på jobb slik at jeg kan skifte flere ganger hver dag. Ellers i året går det fint, men nå må jeg. 

Anonymkode: 82287...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for langt og godt svar! Jeg tror du har rett i at beina er slitne og litt vonde. Jeg står/går ganske mye og i tillegg er det genetelt veldig høyt arbeidspress. Hele kroppen er i ulage og veldig sliten. 

HI

Anonymkode: 93285...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å ha gode sko med demping når man går mye i jobb. Selv har jeg modell Clifton fra Hoka. Beste skoene jeg har hatt. 

Anonymkode: 2221f...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...