Anonym bruker Skrevet 11. desember 2019 #1 Skrevet 11. desember 2019 Jeg fikk innvilget overgangsstønad nå i oktober. Så fikk full stønad i oktober og desember. Mellom tiden (i disse to mnd så har jeg faktisk jobbet og hatt full lønn) jeg ga beskjed om at jeg kom til å jobbe men at jeg ikke visste hvor mye siden jeg er vikar å får beskjed om dette uker per uke. Den første betalingen tenkte jeg ikke så mye på, trodde var etterbetaling eller at jeg hadde krav på den uansett. Tenkte de reduserer sikker i desmeber. Men det har dem ikke gjort. Jeg skal ringe i morgen men gruer meg til å ta den samtalen. Jeg har jo gitt beskjed? I tillegg har jeg fyllt inn meldekort om hvilken dager jeg har jobbet. Jeg har det på min reneste men er redd for at dem skal stoppe stønaden. Jeg er avhengig av den uansett full stønad eller redusert. Da jeg har usikker jobb. Er tross alt vikar. Kommer de til å si du må betale tilbake? Har dere noe råd? Friker litt ut fordi jeg så dem har betalt i dag full stønad Anonymkode: 66a8f...d3e
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2019 #2 Skrevet 11. desember 2019 Også er det litt krise da jeg prøvde å enere skattetrekket mitt selv på nett for to-tre mnd siden så trodde jeg hadde trykket godkjent å skulle betale skatt 37% men det ble til 10 % aner ikke hvordan det ble til. Men det oppdaget jeg heller ikke før senere. Dermed i oktober og desmeber fikk jeg en høy lønn. En på 33.000 og en på 29.000 kr. Men dette må jeg jo legge av på siden, fordi jeg får jo smell tilbake. men nav kommer jo til å spørre om hvor mye jeg har fått i lønn å da kommer dem garantert til å si ja men du har fått så høy lønn at du får ikke noe fra oss mer videre. Hvordan fungerer dette? Anonymkode: 66a8f...d3e
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2019 #3 Skrevet 11. desember 2019 Hva er problemet? Du har fått lønn pluss OS? Da legger du av pengene til du vet om du må betale tilbake. Anonymkode: 0a11e...2a8
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2019 #4 Skrevet 11. desember 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hva er problemet? Du har fått lønn pluss OS? Da legger du av pengene til du vet om du må betale tilbake. Anonymkode: 0a11e...2a8 Ja jeg vet. Men er bare så bekymret for at de skal stoppe stønaden pga dette ? Men jeg ga beskjed... har gått gjennom innboksen på nav sine sider, der de vanligvis noterer en slags referat når man ringer inn. Vedkommende jeg snakket med har skrevet alt annet men ikke at jeg skulle jobbe. hva skal jeg si når jeg ringer inn? Anonymkode: 66a8f...d3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå