Gå til innhold

Kul i brystet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget en hard, liten kul i brystet for kanskje 1 1/2 mnd siden. Ammer, så antok at det var en tett melkekjertel og ventet på at den skulle forsvinne. Det har den ikke gjort og forsvinner ikke når brystet er helt tomt for melk heller. Var hos lege i forrige uke som henviste meg til mammografi selv om hun syntes det kjentes ut som normalt brystvev. Gikk ganske rolig fra legen, men fikk time i posten idag, både til mammografi og til kirurg og da begynte jeg å bli litt uvel. Med i brevet fulgte et spørreskjema om diverse og et av spørsmålene var om jeg hadde vært gjennom ivf. Nå har jeg blitt  kjempenervøs siden jeg har tre ivf-forsøk bak meg. Prøver å puste med magen, men nå er jeg redd! 

Vil gjerne høre om alle kuler som viste seg å være ufarlige!

Anonymkode: 39258...088

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hva skal jeg egentlig hos den kirurgen? Biopsi? Fjerne kulen med en gang? Erfaring?

hi

Skrevet

Jeg fant en kul (og litt hardt-aktig vev i området, synes det er vanskelig å kjenne helt). Fikk mammografi, og kulen var en vanncyste - som jeg forøvrig hadde flere av. Kulen kjentes ut som en slags avlang oval, det nærmeste jeg kommer å sammenligne med er en sånn gummidings som er under bærbare PCer noen ganger, en sånn her liksom: https://www.ebay.com/itm/TOSHIBA-Satellite-C655-C655D-Series-Laptop-Bottom-Case-Rubber-Pads-/322920766953

Men uansett, da jeg lå der og venta på legen fikk jeg en sånn ro, jeg tenkte at om dette er kreft, så er jeg i det minste på verdens beste sted. Alt var så profesjonelt, skikkelig og vennlig. 

Og du, selv om du har vært gjennom IVF, så er det beskyttelse i å ha vært gjennom svangerskap og å amme.

Anonymkode: a3717...886

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hva skal jeg egentlig hos den kirurgen? Biopsi? Fjerne kulen med en gang? Erfaring?

hi

Kan godt hende det er biopsi som er aktuelt, vil neppe tro de fjerner kulen med en gang? Har venninner hvor det er gjort biopsi i forbindelse med mammografien (og hvor det også viste seg å være ufarlige kuler).

Hvordan kjennes din kul ut?

Anonymkode: a3717...886

Skrevet

Sikkert biopsi. Jeg gjorde også det med en gang etter mammografi. Var helt ufarlig hos meg, var en vanncyste som hadde blitt betent og dermed hard.

Skrevet

Slapp av kjære deg, det er helt normalt og rutine å få time til begge deler samtidig. Det er for at du skal kunne gå rett til biopsi hvis de er usikre på mammografi/ultralyd. Da slipper du å vente på ny time for biopsi😊 Ønsker deg lykke til og håper det går bra.

Anonymkode: 7a12c...a98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...