Gå til innhold

Jeg må ha ny jobb, men det finnes ikke her


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Søren og, hva gjør jeg?? Etter flere år med underbemanning og alt for stort arbeidspress kjenner jeg bare at nervene mine er helt tynnslitt. Jeg har jobbet så mye at det har gått på bekostning av både familie og venner.

Nå i kveld tenkte jeg å bare raskt sjekke mailen min for å stålsette seg for morgendagen. Der var det en helt vanlig  mail hvor jeg må forklare og stå til rette for noe jeg ikke kan påvirke, men allikevel må utføre. Sånn er det hver eneste dag. Jeg kjente at jeg fikk en fysisk reaksjon på den mailen. Jeg ble kvalm, skjelven og fikk rett og slett en angstfølelse. Måtte bare gå og legge meg. Jeg gråter av tanken på å gå på jobb i morgen. Jeg er aldri borte fra jobb, og har ikke hatt fravær pga egen sykdom de seks årene jeg har jobbet der. Men nå vet jeg snart ikke min arme råd.

Det finnes virkelig ikke andre jobber her altså, hvis man ikke skal pendle til nærmeste by som er 10 mil unna. Det er lang kjøring for en småbarnsmor med allerede korte ettermiddager.

Anonymkode: 2f727...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk med sjefen om det er mulig å gjøre noe med oppgavene dine eller om dere burde ha en form for debreefing innimellom.

Anonymkode: c86ad...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snakket med sjefen, til ingen nytte og flytting er ikke aktuelt på flere år. Ungene har det som plommen i egget her, og de skal ikke betale for at jeg er utslitt. I morgen har jeg tatt en feriedag, og da skal jeg bare sove helt til skolen er ferdig. 

Anonymkode: 2f727...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kan tjene på å se familien i en helhet. Barna vil ha det bra andre steder også, der du og kan ha det bedre. 

Anonymkode: 8411a...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar. Flytting er uaktuelt. Da må jeg nok heller prøve å få bedre dialog med sjefen i forhold til oppgavene mine. Satser på å våkne uthvilt og klar til kamp på tirsdag.

Anonymkode: 2f727...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har kroppen din prøvd å fortelle deg at slik kan du ikke ha det. Ta med deg tillitsvalgte og snakk med sjefen. 

Alternativet er å fortsette, møte veggen og bli sykemeldt. Ikke en bra løsning for noen. 

Anonymkode: f7774...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo finnes andre jobber? Det er kanslje ikke noe du har utdanning for, men det går det an å gjøre noe med. Du kan ta ny utdannelse eller en jobb som ikke krever spessiell utdanning

 

Anonymkode: c86ad...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...