Gå til innhold

Andre som ikke liker denne stormen og annet ekstremvær?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor alene med ungene og kjenner at slike kvelder som i kveld skulle jeg gjerne hatt en mann i hus. Hadde følt meg mye tryggere da! Har lagt meg nå men ligger å hører på stormen ute og syns det er litt skummelt. Det samme skjer når det tordner og lyner ute, enda reddere da egentlig.

Andre som er alene som kjenner på dette? Bor i eget hus men vurderer å flytte i leilighet for da har jeg hvertfall andre som befinner seg under samme tak og tror jeg vil føle meg litt tryggere da!

Heldigvis ser det ut til at vinden skal roe seg utover natten så jeg krysser fingrene for at jeg sovner til slutt...

Anonymkode: 776c8...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er og alene med 2 barn inatt. Min mann jobbet nattevakt. 
Kjenner til den redselen du beskriver. Ikke noe gøy. Føler det snart regner gjennom taket og vinduene blåser ned. Jeg burde sove for vi skal opp kl 06. Men desverre så føles det ut som om jeg og jobber nattevakter når mannen gjør. Ligger halvvåken hele natta. Er også redd for innbrudd.

 

klem fra meg til deg HI

Anonymkode: 14e81...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker det. Har alltid likt å høre uværet rase ute. Har også elsket tordenvær hele livet. Liker å gå tur når man må kjempe seg frem og nesten ikke kan stå på bena, og å ligge i sengen og høre uværet piske mot ruter og vegger. Vet selvfølgelig at det kan være farlig, så jeg vet ikke helt hvor fascinasjonen kommer fra, men jeg har alltid hatt den. 

Anonymkode: c4a56...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg elsker det. Har alltid likt å høre uværet rase ute. Har også elsket tordenvær hele livet. Liker å gå tur når man må kjempe seg frem og nesten ikke kan stå på bena, og å ligge i sengen og høre uværet piske mot ruter og vegger. Vet selvfølgelig at det kan være farlig, så jeg vet ikke helt hvor fascinasjonen kommer fra, men jeg har alltid hatt den. 

Anonymkode: c4a56...724

Samme her. Elsker å høre det knake i tak og knuter i huset når vinden virkelig tar tak. Elsker å sove ute i telt når det regner og drypp drypp dryppet er så beroligende å lytte til. Elsker det når lynet slår ned i nærheten. Helst når jeg er i hus, men.

Anonymkode: bbac4...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor i landet er dette ekstremværet?

Anonymkode: f87c2...299

Vestlandet

Anonymkode: 776c8...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på vestkysten og er vant til storm og orkan. Jeg synes det er litt koselig jeg da, og sover ekstra godt når regnet pisker på vinduene og vinden uler utenfor. Men har opplevd å bli redd også, når det er helt ekstremt med ødeleggende orkan. Her er det heldigvis kun liten storm nå.

Anonymkode: a69ad...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vestlandet

Anonymkode: 776c8...ebc

Ah. Du skjønner, det blåser litt på Østlandet i kveld og folk betegner det som storm. Men det er lagt fra den type vær det er i vest. 

Anonymkode: f87c2...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker det. Har mann, men han er en del på reise. Jeg er ikke husredd og aller best er det når det virkelig blåser og regner. Da ligger jeg og tenker på hvor fint det er med tett hus😉

Anonymkode: 61077...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg elsker det. Har alltid likt å høre uværet rase ute. Har også elsket tordenvær hele livet. Liker å gå tur når man må kjempe seg frem og nesten ikke kan stå på bena, og å ligge i sengen og høre uværet piske mot ruter og vegger. Vet selvfølgelig at det kan være farlig, så jeg vet ikke helt hvor fascinasjonen kommer fra, men jeg har alltid hatt den. 

Anonymkode: c4a56...724

Samme her. Jeg synes det er deilig å høre uvær ute. Blir en pussig blanding av veldig avslappet og en fornuftig spenning.

Selv når det er virkelig ille vær her så har vi jo sjelden ordentlig ekstremvær. Sist jeg opplevde det var vel under orkanen i 1991.

Men ordentlig ruskevær, det synes jeg er forfriskende. Da minner jeg meg selv på hvor heldig jeg er som bor i et hus som har stått her i årevis (uansett hvor jeg har bodd), at det har stått gjennom masse vær og likevel står like støtt. Så tar jeg et valg om å stole på at det vil det fortsette å gjøre videre også.

Uværsnetter blir jeg gjerne bare sittende oppe og lytte på været, tenne et talglys og ellers bare sitte i det. Av og til kan jeg gå rett utenfor døren, bare for å kjenne på vinden og regnet. Sovner alltid til slutt godt mens været rusker.

Har fått samme følelsen når jeg har vært ute på havet i ordentlig uvær. Storm når man er ombord i en stor og trygg båt, det elsker jeg. Orkan kan være litt vel spennende, da kan jeg bli urolig, men kjenner også da på en stor ærefrykt for elementene, og hvor heldig jeg er som får oppleve det og det går bra.

Hi, eneste gangen jeg har kjent på den frykten du føler på nå, det har vært ute i orkan på sjøen, langt til havs. For å ikke la frykten få overtaket har jeg tatt bevisste valg, har minnet meg selv på at båten (eller huset, som nevnt tidligere, om man er på land) har vært i slikt uvær før og det har gått helt fint, jeg velger å stole på at de dyktige fagfolkene som en gang hadde ansvaret for byggingen gjorde en god jobb siden det har holdt så lenge, jeg minner meg på at folk overlever langt dårligere uvær enn det vi som regel opplever her.

Hjemme minner jeg meg selv på det jeg har gjort for å sikre ting slik at det ikke skal være noe som flyver avsted og ødelegger noe. Det gir en følelse av kontroll, du har gjort fornuftige handlinger for å ha kontroll over omgivelsene, og det gir en bedre følelse, for da får du ikke noen overraskelser pga. ting du har unnlatt å gjøre selv. Jeg er vokst opp med å stadig måtte rydde veranda, passe på at det ikke er noe som kan flakse avgårde i hagen osv., så det blir på en måte koselig rutine før et uvær, passe på at ting er ryddet sammen og sikret. Rutiner kan virke beroligende, så finn din egen rutine. Lag deg en kopp kakao eller god te, tenn litt lys, gjør noe håndarbeid eller les en god bok.

Jeg elsker å sitte og lytte på lydene. Om du ikke liker lydene, forsøk heller å ignorere dem. Jeg liker ikke "uvanlige" lyder når jeg skal fly - men da tar jeg bevisste valg der også, velger å stole på de som har bygget flyet, de som har som jobb å vedlikeholde og reparere det, på pilotene som ønsker å komme seg hjem til familien, og at de ikke villle flydd videre om noe var galt, at de vet hvis noe høres feil ut, og så lenge ingen sier noe er galt så skal jeg stole på at alt er ok. Da roer jeg meg helt og kan sitte og gjøre avspenning eller halvsove. Kanskje du kan prøve det samme med uvær. Det går mye på hvordan du styrer tankene dine, hva du tenker, hvordan du velger å føle rundt det.

 

 

Anonymkode: eb55d...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bor på Sørlandet, er stiv kuling her... Bedre enn snø... 

Anonymkode: 3cba8...a25

Virkelig? Her er det -1 idag, stille, kald snø som knirker når du går på den. Det er lite som slår en skikkelig fin vinterdag 😊 

Anonymkode: a8713...ccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bryr meg ikke i det hele tatt egentlig. Kom på rundt 1 i natt at snøskuffen stod litt skummelt til i forhold til bilen så kledde på meg og flyttet den bak huset. Knaket godt i taket igår, men stresser ikke med det. Skulle det skje noe har jeg heldigvis forsikring på hver eneste bit av huset og tingene mine

Anonymkode: 26841...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...