Gå til innhold

Ekkel og råttent rap!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et problem jeg har slitt mye med etter graviditet i sommer som måtte avbrytes. Hver gang jeg drikker energidrikke så stinker det råtne egg av rapen min. Samboer beskriver det som intens søppel lukt! Helt grusomt!! Denne lukta får jeg kun av energidrikke, ikke mat, alkohol eller andre drikkevarer. Syns det er så snodig. Det gjerne hvis jeg drikker en stor boks eller mye energidrikke hver dag (1-2).

Skal bemerkes at jeg i 2017 drakk 1-3 energidrikker HVER dag fra januar - oktober og ikke hadde en så illeluktende rap av den grunn. Dette er altså noe som kom etter graviditet/nå i høst. Noen som har opplevd denne illeluktende rapen og vært hos legen med dette? Fant de ut hva de kom av? Vurderer å bestille time til lege, men min lege er sånn som liker å gå rett på sak så fort timen starter så her lønnes det å vite nøyaktig hva jeg ønsker å få gjort før jeg kommer dit, slik at han skjønner hva jeg trenger snarest. Det innebærer at jeg må vite mitt mer om dette....hater det. Og ja, å drikke energidrikke sjeldnere / kutte det ut skal jeg.

Anonymkode: 1b9d1...83d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er bare å slutte å drikke energidrikker så er problemet borte - du trenger ikke legetime for det...

Energidrikker er uansett bare dritt for kroppen.

Anonymkode: 8a316...b53

Skrevet

Det enkleste må jo være å slutte med det. Men hvis du ikke vil det og det ikke er plagsomt utenom rapelukt, så er det vel ikke noe å gå til lege for.

Anonymkode: e2f96...ab1

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er bare å slutte å drikke energidrikker så er problemet borte - du trenger ikke legetime for det...

Energidrikker er uansett bare dritt for kroppen.

Anonymkode: 8a316...b53

 

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det enkleste må jo være å slutte med det. Men hvis du ikke vil det og det ikke er plagsomt utenom rapelukt, så er det vel ikke noe å gå til lege for.

Anonymkode: e2f96...ab1

Nå har jo jeg skrevet at energidrikker skal kuttes ut /eventuelt kun drikkes ved behov. Så hvis ikke dere tenker å svare på spørsmålet så la være. 

C204623B-40D0-44B5-876A-BD44D228254E.jpeg

Anonymkode: 1b9d1...83d

Skrevet

Du får kontakte «hobbylegen» i hallusinasjon’s tråden. Hun har nok svar til deg 😇

Anonymkode: dbb10...cb2

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

 

Nå har jo jeg skrevet at energidrikker skal kuttes ut /eventuelt kun drikkes ved behov. Så hvis ikke dere tenker å svare på spørsmålet så la være. 

C204623B-40D0-44B5-876A-BD44D228254E.jpeg

Anonymkode: 1b9d1...83d

Du fikk svar på spørsmålet, du bare likte det ikke. Det er jo helt tullete å gå til legen fordi energidrikk-rapen din lukter vondt.

Anonymkode: e2f96...ab1

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du fikk svar på spørsmålet, du bare likte det ikke. Det er jo helt tullete å gå til legen fordi energidrikk-rapen din lukter vondt.

Anonymkode: e2f96...ab1

Enig.

 

Anonymkode: 8a316...b53

Skrevet

Gå til legen fordi energidrikken du tyller i deg gir råtten rap?? Stilig👍😂

Anonymkode: 0ac8f...eac

Skrevet

Kanskje kroppen din produserer mer syre nå som du er gravid? Er ikke det vanlig? Noen har sure oppstøt. Blandet m alle de rare ingrediensene som er i energidrikk = råtten rap! 😃😖

Anonymkode: 89dca...ce7

Skrevet

Sånn rap fikk jeg av wienerbrød en periode. Ble aldri klok på hvorfor.. 

Anonymkode: d7a5a...e85

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje kroppen din produserer mer syre nå som du er gravid? Er ikke det vanlig? Noen har sure oppstøt. Blandet m alle de rare ingrediensene som er i energidrikk = råtten rap! 😃😖

Anonymkode: 89dca...ce7

Hun er ikke gravid. 

Anonymkode: 2f7df...163

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du fikk svar på spørsmålet, du bare likte det ikke. Det er jo helt tullete å gå til legen fordi energidrikk-rapen din lukter vondt.

Anonymkode: e2f96...ab1

Hun lurer på hvorfor det skjer. Altså, hva er det med energidrikken som utløser den reaksjonen? 
 

Dessverre har jeg ikke noe godt forklaring, annet enn at du kanskje kan ha en inflamasjon i magen/økt syreproduksjon. Jeg slet mye ned dette over lang periode. Dessverre utviklet det seg alltid videre hos meg. Jeg rapet råtne egg (så ille at jeg brakk meg av egen rap), deretter kom intense magesmerter med oppkast og diaré. 
Legene har aldri klart å forklare hvorfor, men selv har jeg sett at jeg har forverring ved magesyre og stress. 

Anonymkode: d759f...c64

Skrevet

Det plager deg at det råtne du heller i deg og som uansett ikke er bra for noen, gravid eller ikke, gir deg råtne raper? Du trenger ingen annen grunn enn at det tydeligvis ikke er noe kroppen din tåler.

Skrevet

Fordi energidrikk er unaturlig og fulle av ekle stoffer som ikke er bra for kroppen. Hold deg unna energidrikk. 

 

Anonymkode: 27eb6...52f

Skrevet

Lukt av råtne egg er svovelgass. Svovel fins bl a i ...egg. Så det betyr jo ikke at drikken er noe mer giftig enn annen mat, bare at du ikke fordøyer den optimalt? 

Rap på verandaen, da! 

Anonymkode: 73afb...c4b

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje kroppen din produserer mer syre nå som du er gravid? Er ikke det vanlig? Noen har sure oppstøt. Blandet m alle de rare ingrediensene som er i energidrikk = råtten rap! 😃😖

Anonymkode: 89dca...ce7

Kroppen produserer ikke «mer syre» når man er gravid, men mange får sure oppstøt fordi 1) bindevevet blir slappere => mer refluks mellom magesekk og spiserør og 2) magesekken får mindre plass når livmoren trenger mer.

Anonymkode: 73afb...c4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...