Anonym bruker Skrevet 9. desember 2019 #1 Skrevet 9. desember 2019 Har et problem jeg har slitt mye med etter graviditet i sommer som måtte avbrytes. Hver gang jeg drikker energidrikke så stinker det råtne egg av rapen min. Samboer beskriver det som intens søppel lukt! Helt grusomt!! Denne lukta får jeg kun av energidrikke, ikke mat, alkohol eller andre drikkevarer. Syns det er så snodig. Det gjerne hvis jeg drikker en stor boks eller mye energidrikke hver dag (1-2). Skal bemerkes at jeg i 2017 drakk 1-3 energidrikker HVER dag fra januar - oktober og ikke hadde en så illeluktende rap av den grunn. Dette er altså noe som kom etter graviditet/nå i høst. Noen som har opplevd denne illeluktende rapen og vært hos legen med dette? Fant de ut hva de kom av? Vurderer å bestille time til lege, men min lege er sånn som liker å gå rett på sak så fort timen starter så her lønnes det å vite nøyaktig hva jeg ønsker å få gjort før jeg kommer dit, slik at han skjønner hva jeg trenger snarest. Det innebærer at jeg må vite mitt mer om dette....hater det. Og ja, å drikke energidrikke sjeldnere / kutte det ut skal jeg. Anonymkode: 1b9d1...83d
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2019 #2 Skrevet 9. desember 2019 Er bare å slutte å drikke energidrikker så er problemet borte - du trenger ikke legetime for det... Energidrikker er uansett bare dritt for kroppen. Anonymkode: 8a316...b53
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2019 #3 Skrevet 9. desember 2019 Det enkleste må jo være å slutte med det. Men hvis du ikke vil det og det ikke er plagsomt utenom rapelukt, så er det vel ikke noe å gå til lege for. Anonymkode: e2f96...ab1
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2019 #4 Skrevet 9. desember 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er bare å slutte å drikke energidrikker så er problemet borte - du trenger ikke legetime for det... Energidrikker er uansett bare dritt for kroppen. Anonymkode: 8a316...b53 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det enkleste må jo være å slutte med det. Men hvis du ikke vil det og det ikke er plagsomt utenom rapelukt, så er det vel ikke noe å gå til lege for. Anonymkode: e2f96...ab1 Nå har jo jeg skrevet at energidrikker skal kuttes ut /eventuelt kun drikkes ved behov. Så hvis ikke dere tenker å svare på spørsmålet så la være. Anonymkode: 1b9d1...83d
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2019 #5 Skrevet 9. desember 2019 Du får kontakte «hobbylegen» i hallusinasjon’s tråden. Hun har nok svar til deg 😇 Anonymkode: dbb10...cb2
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2019 #6 Skrevet 9. desember 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nå har jo jeg skrevet at energidrikker skal kuttes ut /eventuelt kun drikkes ved behov. Så hvis ikke dere tenker å svare på spørsmålet så la være. Anonymkode: 1b9d1...83d Du fikk svar på spørsmålet, du bare likte det ikke. Det er jo helt tullete å gå til legen fordi energidrikk-rapen din lukter vondt. Anonymkode: e2f96...ab1
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2019 #7 Skrevet 9. desember 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du fikk svar på spørsmålet, du bare likte det ikke. Det er jo helt tullete å gå til legen fordi energidrikk-rapen din lukter vondt. Anonymkode: e2f96...ab1 Enig. Anonymkode: 8a316...b53
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2019 #8 Skrevet 9. desember 2019 Gå til legen fordi energidrikken du tyller i deg gir råtten rap?? Stilig👍😂 Anonymkode: 0ac8f...eac
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2019 #9 Skrevet 9. desember 2019 Kanskje kroppen din produserer mer syre nå som du er gravid? Er ikke det vanlig? Noen har sure oppstøt. Blandet m alle de rare ingrediensene som er i energidrikk = råtten rap! 😃😖 Anonymkode: 89dca...ce7
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2019 #10 Skrevet 10. desember 2019 Sånn rap fikk jeg av wienerbrød en periode. Ble aldri klok på hvorfor.. Anonymkode: d7a5a...e85
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2019 #11 Skrevet 10. desember 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Kanskje kroppen din produserer mer syre nå som du er gravid? Er ikke det vanlig? Noen har sure oppstøt. Blandet m alle de rare ingrediensene som er i energidrikk = råtten rap! 😃😖 Anonymkode: 89dca...ce7 Hun er ikke gravid. Anonymkode: 2f7df...163
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2019 #12 Skrevet 10. desember 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Du fikk svar på spørsmålet, du bare likte det ikke. Det er jo helt tullete å gå til legen fordi energidrikk-rapen din lukter vondt. Anonymkode: e2f96...ab1 Hun lurer på hvorfor det skjer. Altså, hva er det med energidrikken som utløser den reaksjonen? Dessverre har jeg ikke noe godt forklaring, annet enn at du kanskje kan ha en inflamasjon i magen/økt syreproduksjon. Jeg slet mye ned dette over lang periode. Dessverre utviklet det seg alltid videre hos meg. Jeg rapet råtne egg (så ille at jeg brakk meg av egen rap), deretter kom intense magesmerter med oppkast og diaré. Legene har aldri klart å forklare hvorfor, men selv har jeg sett at jeg har forverring ved magesyre og stress. Anonymkode: d759f...c64
sug lut Skrevet 10. desember 2019 #13 Skrevet 10. desember 2019 Det plager deg at det råtne du heller i deg og som uansett ikke er bra for noen, gravid eller ikke, gir deg råtne raper? Du trenger ingen annen grunn enn at det tydeligvis ikke er noe kroppen din tåler.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2019 #14 Skrevet 10. desember 2019 Fordi energidrikk er unaturlig og fulle av ekle stoffer som ikke er bra for kroppen. Hold deg unna energidrikk. Anonymkode: 27eb6...52f
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2019 #15 Skrevet 10. desember 2019 Lukt av råtne egg er svovelgass. Svovel fins bl a i ...egg. Så det betyr jo ikke at drikken er noe mer giftig enn annen mat, bare at du ikke fordøyer den optimalt? Rap på verandaen, da! Anonymkode: 73afb...c4b
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2019 #16 Skrevet 10. desember 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Kanskje kroppen din produserer mer syre nå som du er gravid? Er ikke det vanlig? Noen har sure oppstøt. Blandet m alle de rare ingrediensene som er i energidrikk = råtten rap! 😃😖 Anonymkode: 89dca...ce7 Kroppen produserer ikke «mer syre» når man er gravid, men mange får sure oppstøt fordi 1) bindevevet blir slappere => mer refluks mellom magesekk og spiserør og 2) magesekken får mindre plass når livmoren trenger mer. Anonymkode: 73afb...c4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå