Anonym bruker Skrevet 9. desember 2019 #1 Skrevet 9. desember 2019 Skrevet er annet innlegg tidligere idag. Fikk ikke vist disse til legen da vi ikke oppdaget disse små flekkene før vi kom hjem. Når jeg googler så ligner dette mer på sopp flekker. noen med noen formeninger? Anonymkode: 1b507...38a
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2019 #2 Skrevet 9. desember 2019 Vitiligo kommer ofte symmetrisk på begge kroppshalvdeler, mener jeg å ha lest et sted. Har hun det på andre siden også? Jeg ville tatt det opp med legen igjen. Jeg fikk lignende flekker på samme sted som ble sagt trolig var vitiligo siden jeg også hadde det på begge sider. Hadde også noen andre små flekker på kroppen, men da ikke tosidig. Det var ikke sopp hos meg. Jeg mente det hadde med en mangel jeg har, men det var ikke legene enige i. Jeg har fremdeles lave verdier, men likevel bedre enn de lenge var, og nå er flekkene mer eller mindre borte igjen hos meg, selv om jeg hadde dem i flere år. Så kan være verdt å spørre legen om å ta blodprøver for å sjekke sink, kobber og ceruloplasmin, da man noen steder også kan finne at det kan være en sammenheng mellom kobbermangel og vitiligo. Men ikke ta tilskudd uten å ev. ha fått påvist en mangel, for for mye kan være farlig! Anonymkode: 9fec4...7a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå