Gå til innhold

Psykisk vold?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Lurer litt på om jeg utsettes for psykisk vold. Va en venninne som mente jeg utsettes for det. Har en partner som ikke tåle så mye før han blir sint. Han er ekstremt sjalu av seg. Og liker ikke mine venner, selv om de er de beste vennene man kan få. Min samboer. Blir fort sur. Fks så ble hn sur for at bilen ikke kan kjøres. Han måtte ta buss på jobb (noe han syntes ble for tungvint). Han spurte om noem på hannes jobb kunne kjøre han. Å han fikk ingen svar. Plutselig kastet han tlf i gulvet å sa at han har faen bare uflaks med alt. Han stod å sparket til vedkassa. Jeg sa at han må slutte med det der og at han ikke kan oopføre seg sånn når babyen kommer (venter nr 2). Han sa da at den e nokk dø uansett. Så jeg gikk på soverommet for det ble for mye. Da kom han etter å sa at han fordufte no bare. Ok sa jeg. Han sa at hvis døra e låst når han kommer hjem så sparke han den inn. Jeg sa ro deg ned. Han sa at det bestemme ikke jeg. Så dro han. Så ringte han meg etter 20 min å sa, hvor i helvette går bussen i fra. Jeg sa hvor den går i fra. Da sa han javell å la på. Etter 5 min så ringte han igjen. Å sa at han går faen ta taxi da, å blakke seg på det. Jeg nevnte til han at selv om han har en dårlig dag så trenger han ikke å ødelegge min dag. Da sa han at hannes dag og jula e no ødelagt uannsett. Da la jeg på å ente opp med å skrike. Har skreket i 3 timer no. Føler meg ikke verd noe, har så dårlog selvtilitt at jeg e flau av å gå ut. Noen som vet om dette er psykisk vold?. Jeg merker no at jeg begynner å bli deprimert. 

Anonymkode: 9ddd6...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han hlres meir frustrert ut. 

Vil ikke kallt det psykisk vold. 

Min eks drev med pstkisk vold. 

Eks. Hold kjeft eller så slår eg. 

Eg drømme om å legga deg i et blodpøl. 

Stadig sa kor feit eg va. 

Ringte jobb for å høre om eg var der ect. 

 

 

Anonymkode: 0de42...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips på hva jeg kan gjøre for at han skal roe seg? Vi har et barn og et på vei. Vil ikke risikere at de ser pappaen sånn. 

Anonymkode: 9ddd6...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt uakseptabelt å snakke sånn. At babyen er nok død uansett? Seriøst, du kan ikke finne deg i å bli snakket sånn til. Hvis han er noe å samle på, skjønner han det av seg selv, ber om unnskyldning og skjerper seg alvorlig. Hvis dette gjentar seg, bør du kvitte deg med fyren. Han høres ikke god ut. Som du peker på - barna bør ikke eksponeres for dette.

Anonymkode: 89b4e...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han va likedan når jeg gikk gravid første gangen. Mange heftige krangler. Han kom hjem skitfull etter julevord å ga meg hundkjeft for at jeg va blitt venn med mitt søskenbarn som er en mann. Han har et forferdelig sinne. Blir han sint så banner han, slår døde ting osv. Denne gangen gikk han for langt, med å si at ungen nokk er dø uannsett. Det virke sånn at han ikke bryr seg om den lille i magen. Han bruke å overse vår sønn når han er sint. Å det e trasig å se. Vil ikke risikere at han får et utbrudd forran ungan. 

Anonymkode: 9ddd6...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hvordan går det med deg, Hi?

Det er ingen tvil om at du utsettes for psykisk vold!

For din egen del og for dine barns del - kom deg unna denne mannen! Jo før jo bedre, for han kommer ikke til å bli bedre om han ikke vil det selv og jobber med seg selv. Inntil han ev. har gjort det kan du ikke la barn vokse opp med å bo sammen med ham hele tiden.

Du kommer til å bli ødelagt om du fortsetter dette forholdet.

Ta et valg nå - kom deg unna denne mannen nå, så fort som mulig.

Anonymkode: 39b7e...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke din oppgave å behandle han her! 
Flytt ut og gi han et ultimatum, at han selv oppsøker hjelp. Når han har begynt på behandling og ser at han forandrer seg kan du vurdere å flytte hjem. 
Du er gravid og står og er veldig stresset, dette kan få konsekvenser for din helse og den ufødte. Ta vare på deg selv og barnet, det er din eneste oppgave her. 

Anonymkode: d30c4...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er psykisk vold på alle plan. Hvorfor i alle dager velger du å få barn nummer 2 med denne mannen? 

 

Gå! Nå! Ta barna med deg. Stakkars barn som må vokse opp med en sånn far. Han skal heller ikke ha samvær! Du må bare passe på de

Anonymkode: 338db...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2019 den 13.04, Anonym bruker skrev:

Han hlres meir frustrert ut. 

Vil ikke kallt det psykisk vold. 

Min eks drev med pstkisk vold. 

Eks. Hold kjeft eller så slår eg. 

Eg drømme om å legga deg i et blodpøl. 

Stadig sa kor feit eg va. 

Ringte jobb for å høre om eg var der ect. 

 

 

Anonymkode: 0de42...5ed

Skjerp deg!

Anonymkode: 338db...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...