Gå til innhold

Hva betaler dere for deres barns telefoner pr mnd? 12-13 år


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei vi vurderer å kjøpe nye telefoner til de eldste i år. I såfall blir det svtch abb. Det må da betales 249 pr mnd i abb og 349 for telefon i 24 mnd. Etter et år kan den byttes inn i nyere modell kostnadsfritt. 
Hitill har de hatt brukte telefoner fra Finn, IPhone 6. Hun eldste trenger ny telefon da den hun har er ødelagt nå.  De går i 6 og 8 klasse.

Spørsmålet mitt er: Gjør folk sånn til sine barn? Vi har råd, det er ikke det, men er det råflott til barn? Vi er opptatt av å lære de nøkternt forbruk men å få en ny IPhone 8+i julegave er jo ikke akkurat nøkternt. På den annen side så blir telefonene flittig brukt som hos alle andre, og jeg ser jo at de fleste vennene til eldste ihvertfall har nyere telefoner. Trenger noen synspunkter fra andre tenåringsforeldre?

Anonymkode: 6cec6...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har 12-åringen en iphone 7, betalt kontant på salg/kampanje

15-åringen har en iphone 8 kjøpt med swich.

Anonymkode: d26f7...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betal heller kontant, blir fort mye dyrere med avbetaling. Og bare tull og bytte telefon hvert år!!

mine har 10 GB fra ice til 249kr mnd, og jeg bare et lite Abb og fører heller over rollover til meg....

Anonymkode: e4357...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Daquiry skrev:

Kjøp heller på OneCall, ingen renter eller gebyrer. Jeg betaler 243kr pr hode i familien på tre 😊

Men OneCall bruker vel ikke nettet til telenor, så det er ikke alle som kan ha det. Her vi bor må vi ha telenornett ellers blir dekningen altfor dårlig, gidder ikke ha et nett som faller ut hele tiden.

Anonymkode: d26f7...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var ikke spm mitt hvor dyrt abb de har, de har abb på 249 pr mnd fra før. Kontant IPhone 8 blir mer enn vi kan ut med nå. Bruker ikke bufferkonto til julegaver. Vi må betale 349 pr mnd for nye telefoner i tillegg. Dere som har swish hva betales pr mnd? Vi må ut med 1200 pr mnd for de to og telefoner. Det er 700 mer enn vi betaler nå. Som sagt så gjør det ikke så mye innhugg i familieøkonomien men....

Anonymkode: 6cec6...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Daquiry skrev:

Kjøp heller på OneCall, ingen renter eller gebyrer. Jeg betaler 243kr pr hode i familien på tre 😊

Hva betaler du for da?

Anonymkode: 6cec6...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Betal heller kontant, blir fort mye dyrere med avbetaling. Og bare tull og bytte telefon hvert år!!

mine har 10 GB fra ice til 249kr mnd, og jeg bare et lite Abb og fører heller over rollover til meg....

Anonymkode: e4357...528

Her er det jeg som har 10 og de 3, jeg roller over når det trengs. Men ny telefonx2 er dyrt...

Anonymkode: 6cec6...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men OneCall bruker vel ikke nettet til telenor, så det er ikke alle som kan ha det. Her vi bor må vi ha telenornett ellers blir dekningen altfor dårlig, gidder ikke ha et nett som faller ut hele tiden.

Anonymkode: d26f7...e90

Da forstår jeg, her er det omvendt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva betaler du for da?

Anonymkode: 6cec6...3be

Jeg betaler for familiepakke for tre, min eldste datter og jeg har 5gb og min mellomste har 2GB. Totalt 729kr. Har ikke funnet andre som har like billig eller billigere. Min eldste datter betaler ned på sin IPhone 11pro selv, og valgte å betale den ned på 12 mnd, så hun betaler 1000kr pr mnd. Ingen renter eller gebyrer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en på 12 og en på 14. De har abonnement på 129 (er wifi be hjemme, på skolen, i idretshallen, på kulturskolen og hos de fleste venner) og telefoner som kostet mellom to og tre tusen. De har aldri ødelagt eller mistet en telefon. De fikk sine første nye telefoner da de ble 11 og byttet eter ca 2,5 -3 år.

Anonymkode: 0c097...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...