Anonym bruker Skrevet 8. desember 2019 #1 Skrevet 8. desember 2019 Jeg tok utdanning som godt voksen (slutten av 20-årne og begynnelsen av 30-årene). Før det hadde jeg et par ufaglærte jobber, var arbeidsledig i ca ett år og hjemmeværende to ganger i forbindelse med at jeg fikk barn. Jeg tok seks års utdannelse, og jobbet i noen kortere vikariater fram til jeg fikk fast jobb. Jeg har vært i denne jobben siden da, men vurderer nå å søke på en annen jobb. Jeg sitter nå og skriver CV, og jeg er veldig usikker på hvordan jeg bør sette den opp. Hvordan fyller jeg inn perioder som hjemmeværende med omsorg for egne barn eller som arbeidsledig? Skal alle jobber jeg har hatt gjennom livet føres opp, også sommerjobb i tenårene? Jeg gjennomførte dessuten ikke videregående på normert tid (på grunn av sykdom det siste året). Jeg sluttet på skolen og tok flere eksamener som privatist, men dette skjedde over en periode på tre år mens jeg jobbet samtidig. Dette er helt uten betydning for den jobben jeg søker på (der er kun utdanningen og arbeidserfaringen fra min siste jobb relevant), men hvordan skal egentlig dette skrives? Anonymkode: f2100...bfc
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2019 #2 Skrevet 8. desember 2019 Jeg kan egentlig bare fortelle hva jeg selv har gjort ut fra å ha vært i mye samme situasjon som deg. CV livet mitt begynner ved den første faste/varige jobben jeg fikk. (da var jeg 30) Utdannining - ikke fullført, er bare oppsummert som student år xx - år xx Sommerjobber, all mulig tjafs før jeg var 30 er ikke med. Heller ikke videregående i ørten forsøk. Har gått bra med meg - jeg har fått 2 nye, supre jobber de to siste årene. Masee lykke til Anonymkode: 3d882...7d3
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2019 #3 Skrevet 8. desember 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kan egentlig bare fortelle hva jeg selv har gjort ut fra å ha vært i mye samme situasjon som deg. CV livet mitt begynner ved den første faste/varige jobben jeg fikk. (da var jeg 30) Utdannining - ikke fullført, er bare oppsummert som student år xx - år xx Sommerjobber, all mulig tjafs før jeg var 30 er ikke med. Heller ikke videregående i ørten forsøk. Har gått bra med meg - jeg har fått 2 nye, supre jobber de to siste årene. Masee lykke til Anonymkode: 3d882...7d3 Takk for svar! Jeg har ikke lyst til å levere en CV med mange hull, men jeg tenker også at det ikke er så gunstig å levere en som er full av irrelevant informasjon. Jeg fyller ut det jeg tenker er interessant for arbeidsgiver, og så får jeg heller gå ut i fra at de spør dersom de ønsker mer informasjon. Anonymkode: f2100...bfc
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2019 #4 Skrevet 8. desember 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar! Jeg har ikke lyst til å levere en CV med mange hull, men jeg tenker også at det ikke er så gunstig å levere en som er full av irrelevant informasjon. Jeg fyller ut det jeg tenker er interessant for arbeidsgiver, og så får jeg heller gå ut i fra at de spør dersom de ønsker mer informasjon. Anonymkode: f2100...bfc Synes det høres ut som en god og fornuftig plan. I min erfaring er det enklere å svare på huller i CV når man sitter på intervjuet Anonymkode: 3d882...7d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå