Gå til innhold

Voksen pasient på barneavdeling


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har hørt om tilfeller hvor en pasient får lov til å være på barneavdeling, selv om pasienten egentlig er for gammel? 

Anonymkode: 951b7...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg jobbet på barneavdeling for endel år siden, så lå det stadig vekk voksne der fordi det var plass, og fullt andre steder

Anonymkode: cc5c1...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei... har du?

Anonymkode: 108ae...d4f

Nei, og prøver å finne ut om det er presedens for at det kan gjøres i enkelte tilfeller... Så hvis noen har link til en mediesak eller noe hvor det har blitt innvilget (eller avslått) hadde det vært til stor hjelp... Har prøvd å google, men finner ikke noe...

Anonymkode: 951b7...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, og prøver å finne ut om det er presedens for at det kan gjøres i enkelte tilfeller... Så hvis noen har link til en mediesak eller noe hvor det har blitt innvilget (eller avslått) hadde det vært til stor hjelp... Har prøvd å google, men finner ikke noe...

Anonymkode: 951b7...cb4

Hva er grunnen til at du spør om dette, da? Enklere å svare om du sier noe rundt det.

Om sykehuset har rommangel og det er pasienter som kan ligge på en annen avdeling og det er ledige rom på barneavdelingen, så selvfølgelig kan voksne bli lagt der.

Anonymkode: fb2e4...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes jeg kan huske en sak fra Sørlandet sykehuset Arendal om en utviklingshemmet ungdom som fikk være på barneavdelingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om alternativ er korridor så hender det at pasienter blir flyttet til andre avd, også barneavd. Men sjeldent barn til voksenavd, da de krever en annen type oppfølging mentalt og fysisk. 

Har opplevd voksen med funksjonshemning (og mentalnivå som barn) være på barneavd. da pasienten hadde hatt oppfølging der hele livet opp til 18år,og dermed fikk best oppfølging der videre. 

Anonymkode: 6b17f...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

Jeg synes jeg kan huske en sak fra Sørlandet sykehuset Arendal om en utviklingshemmet ungdom som fikk være på barneavdelingen. 

Ungdommer er ofte på barneavdelingen. Særlig de med en medfødt defekt som er fulgt opp hele livet. Vi har stadig ungdommer på avdelingen.

Anonymkode: e7531...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, men har lest om et motsatt tilfelle der en gutt som akkurat var blitt 18 år ble plassert på en avdeling med bare pasienter over 80, å de ønsket at han kunne få være på barneavdelingen,men det gikk ikke. 

Anonymkode: 0ace5...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke, men har lest om et motsatt tilfelle der en gutt som akkurat var blitt 18 år ble plassert på en avdeling med bare pasienter over 80, å de ønsket at han kunne få være på barneavdelingen,men det gikk ikke. 

Anonymkode: 0ace5...dc0

Jeg var bare 13 år da jeg lå sammen med 6 gamle damer. Vet ikke hvordan det er i dag, men den gangen var man voksen etter det året du fylte 12 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Mathias07 skrev:

Jeg var bare 13 år da jeg lå sammen med 6 gamle damer. Vet ikke hvordan det er i dag, men den gangen var man voksen etter det året du fylte 12 år. 

Nå er det 18.

Anonymkode: 976c3...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er grunnen til at du spør om dette, da? Enklere å svare om du sier noe rundt det.

Om sykehuset har rommangel og det er pasienter som kan ligge på en annen avdeling og det er ledige rom på barneavdelingen, så selvfølgelig kan voksne bli lagt der.

Anonymkode: fb2e4...355

 

16 timer siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

Jeg synes jeg kan huske en sak fra Sørlandet sykehuset Arendal om en utviklingshemmet ungdom som fikk være på barneavdelingen. 

 

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om alternativ er korridor så hender det at pasienter blir flyttet til andre avd, også barneavd. Men sjeldent barn til voksenavd, da de krever en annen type oppfølging mentalt og fysisk. 

Har opplevd voksen med funksjonshemning (og mentalnivå som barn) være på barneavd. da pasienten hadde hatt oppfølging der hele livet opp til 18år,og dermed fikk best oppfølging der videre. 

Anonymkode: 6b17f...d12

Det er sånne ting jeg leter etter. Handler om familie hvor det starter en prosess med å bli overflyttet voksenavdeling, men det hadde vært så fint å kunne fortsette på barneavdelingen....

Anonymkode: 951b7...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...