Gå til innhold

11 år og Snap


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Snap har 13 års aldersgrense og det forholder vi oss til. 

Har ei datter på straks 12 år og flere i klassen har snap. Det er så mye drama, støy og dritt med det snap greiene at ikke søren om mi skal ha det før ho fyller 13. 

Anonymkode: 7c0f9...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min har ikke. "Alle" i klassen har, men han viser ingen interesse for det. Like greit, egentlig. 

Anonymkode: d389e...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår på snart 11 har ikke. De fleste i klassen fikk da de gikk i 5. klasse., så det har vært en kamp for oss, og sikkert også en sosial barriere for barnet vårt å ikke være tilgjengelig der. 

Men vi får stadig beskjed fra skolen om dramatikk blant barna på Snapchat. De er jo for små til å forstå omfanget av handlinger på sosiale medier.

Flere har Instagram og YouTube kanaler også. Jeg syns det tar helt av! 

Anonymkode: 413d2...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi følger aldersgrensen på nesten alt, men akkurat Snap fikk de tidlig rett og slett fordi det er en fin arena til å øve på sosiale medier. De får kun ha familie på Snap til de er 13 år, dette sjekker vi jevnlig, og da ser vi hvilke type bilder de poster og kan prate med dem om dette og bevisstgjøre dem på hva som er ok og ikke. Foreløpig har det fungert utmerket, ungene er 10-17 år, fire stykker. 

Anonymkode: 76912...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på 10 hadde. Men etter et foredrag på skolen med foreldre og elever hvor denne filmen ble vist, var det lett å bli enig om å slette den. 

Anbefaler å se den selv før den sees sammen med barn. 

https://www.nrk.no/skole/ (mobilapper for barn) 

Anonymkode: 888f1...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på 10 år har. Det er kun to av jentene i klassen som ikke har. Alt blir avtalt på snap, så den kamelen måtte jeg svelget fordi ellers ble hun sittende hjemme.

Anonymkode: 5ed8e...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min på 10 år har. Det er kun to av jentene i klassen som ikke har. Alt blir avtalt på snap, så den kamelen måtte jeg svelget fordi ellers ble hun sittende hjemme.

Anonymkode: 5ed8e...d68

Hvorfor kan de ikke sende melding og avtale? Skjønte ikke den helt. Min jente på 11 har ikke det, har heller ikke spurt om det. Men hun har det der tik tok greie, etter mye mas og alle hadde det. Satt langt inne hos oss, men vi ga etter, far har kontoen på sin tlf så ser alt hva som blir gjort.

Anonymkode: 3c039...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min har ikke det. Det ble nettopp tatt opp på facebookgruppen til foreldrene. Et barn hadde mast hjemme og sagt at alle hadde det. Det stemte ikke. Det var kun 2 stk spm hadde snap i klassen og de hadde helt privat konto og kunne bare snappe med familie. Heldigvis. Min jente har også mast, men når jeg henviste til foreldresiden så har hun sluttet med det :) 

Det ble for øvrig tatt opp spm om fortnite også. Da var det 2 stk som ikke fikk lov å spille det. Så der stemte det at "alle andre har det". 

Jeg er ikke prinsippfast når det kommer til aldersgrenser. Min 11 åring har fått lov å spille bl.a fortnite og sett på filmer med høyere aldersgrense. Når det gjelder sosiale medier derimot så holder jeg igjen lengst mulig. 

Anonymkode: e0834...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes både 11 og 13 år er for tidlig, all den tid man faktisk kan se alt som legges ut over hele verden uten at de må være venner bare ved å se på kartet. 

Anonymkode: 9d0b1...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere i klassen til datteren min har, de går i 5. Klasse (10år) men datteren min har ikke. Det har vært så mye drama på Snap, og så mange mail som har blitt sendt hjem til alle sammen. 

Sønnen min er nå 16, og fikk da han var 13. 

Anonymkode: 6aefc...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste fikk da han var 12 år. Da avtalte vennene hans omtrent alt på snap, og han ble utenfor fordi han ikke fikk det med seg. Mellomste fikk da hun var 11. Da var hun av de tre siste i klassa som fikk. Mye ble avtalt der. Da veide jeg det opp mot hverandre og fant ut at i den alderen er det utrolig viktig og ikke føle seg utenfor. Så fordelen veide opp mot ulempen rett og slett. Ingen av barna hat opplevd noe særlig dritt på snap.

Minste er 8 år og har ikke snap. 

Anonymkode: 745b8...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...