Gå til innhold

Hjemme med sykt barn forrige uke, syk selv nå. Sykemelding?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

 

var hjemme med sykt barn mandag og tirsdag. Har nå får omgangssyka selv å må være hjemme også denne mandag og tirsdag (mulig onsdag). Trenger jeg sykemelding, eller kan jeg bruke egenmelding? Tenker siden d er så tett på sykt barn dagene..? 

 

Takk.

Dersom noen har noen tips utover farris+eplemost, salt chips og eple tar jeg gjerne inot det også😊

 

Anonymkode: 5bd69...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er søndag i dag. Vil ikke tro du kan få sykemelding to-tre dager på forskudd, bare fordi du har omgangssyke i dag.

Loff.

God bedring! :) 

Anonymkode: f389f...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt barn dager og egenmelding for sykdom er to forskjellige ting så du kan godt benytte egenmld for imorgen. 

Anonymkode: 67592...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltstenger og cola! Når jeg begynner med det etter at det verste har gitt seg så kaster jeg som regel ikke opp mer!

Anonymkode: 2dcbd...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med hi jobber tett på andre mennesker. Vi har 48 timer karantene på sykehuset.

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trenger ikke sykmelding for det. Men hvordan vet du at du blir borte så mange dager?

Anonymkode: a80d3...356

 

Anonymkode: 22b1a...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Regner med hi jobber tett på andre mennesker. Vi har 48 timer karantene på sykehuset.

 

Anonymkode: 22b1a...44e

Hvis det stemmer, så må man jo oppgi dette som årsak. Herregud.

Karantene er noe annet enn faktisk sykdom og nedsatt arbeidskapasitet.

Anonymkode: f389f...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! 😊

 

Jeg startet å kaste opp i natt, av erfaring regner jeg med det ikke går bort iløpet av dagen og at jeg er frisk å smittefri imorgen. Tenker da at jeg må bruke egenmelding i morgen hvertfall, så får jeg se når det gir seg. 

Går dere på jobb med det samme oppkast og diare har gitt seg? Da er man jo smittebærer.

hi

Anonymkode: 5bd69...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Regner med hi jobber tett på andre mennesker. Vi har 48 timer karantene på sykehuset.

 

Anonymkode: 22b1a...44e

Du regner med det, men jeg vet ingen til om det og antar ikke slike ting. 

Anonymkode: a80d3...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Takk for tips! 😊

 

Jeg startet å kaste opp i natt, av erfaring regner jeg med det ikke går bort iløpet av dagen og at jeg er frisk å smittefri imorgen. Tenker da at jeg må bruke egenmelding i morgen hvertfall, så får jeg se når det gir seg. 

Går dere på jobb med det samme oppkast og diare har gitt seg? Da er man jo smittebærer.

hi

Anonymkode: 5bd69...b30

12 timer er regelen på min arbeidsplass

Anonymkode: a80d3...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

12 timer er regelen på min arbeidsplass

Anonymkode: a80d3...356

Glad for at jeg ikke jobber på din arbeidsplass😱 spesielt når jeg ser hvor dårlig folk generelt er på håndhygiene.

Anonymkode: 22b1a...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for tips! 😊

 

Jeg startet å kaste opp i natt, av erfaring regner jeg med det ikke går bort iløpet av dagen og at jeg er frisk å smittefri imorgen. Tenker da at jeg må bruke egenmelding i morgen hvertfall, så får jeg se når det gir seg. 

Går dere på jobb med det samme oppkast og diare har gitt seg? Da er man jo smittebærer.

hi

Anonymkode: 5bd69...b30

De fleste friske voksne med normal hygiene  blir ikke smittet av andre voksne med normal hygiene. Det er derfor bare tull og misbruk av egenmeldingsdager å benytte det for dette. Det beste for å forhindre smitte er å vaske hendene godt og ofte, nyse i papir, og vaske hendene når man har tatt i nevnte papir. 

Svært mange med dette overdrevne fokuset på smitte fokuserer utelukkende på jobb. De holder seg hjemme derfra, men tar seg gjerne en tur på butikken, henter og leverer barn i barnehagen osv. Det bør man heller unngå, ettersom der kan være sårbare mennesker.

Jobber du derimot med syke mennesker med nedsatt immunforsvar, eller arbeidsplassen din av andre grunner har karantenetid på sykdom, må du bruke egenmeldingsdager. Dette er noe annet enn sykt barn dager, og kan brukes uavhengig av dem.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

12 timer er regelen på min arbeidsplass

Anonymkode: a80d3...356

Hjelpes, glad jeg ikke jobber samme sted som deg for å si det sånn 👍 

Anonymkode: 1e154...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt barn-dager og egenmeldinger er to helt forskjellige ting, og de påvirker ikke hverandre. Så du kan fint ta egenmelding i dag, selv om du brukte sykt barn-dager i forrige uke. Bare å google!

Anonymkode: a759a...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Trenger ikke sykmelding for det. Men hvordan vet du at du blir borte så mange dager?

Anonymkode: a80d3...356

Jeg er ikke HI, men med fire unger har vi hatt omgangssyke i hus en god del ganger gjennom årene. Hvis jeg blir syk, noe jeg pleier å bli uansett hvor mye jeg vasker meg og spriter hendene, tar det uten unntak minst 2-3 dager fra jeg begynner til jeg er i stand til å jobbe igjen, jeg blir rett og slett skamsjuk av omgangssyken. Ett av barna er som meg, de andre tre og mannen derimot er i ok form dagen etter, og mannen kan fint jobbe da (kontor), jeg har ikke sjanse. Mulig HI er som meg og takler omgangssyke dårlig. 

Anonymkode: 26315...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Glad for at jeg ikke jobber på din arbeidsplass😱 spesielt når jeg ser hvor dårlig folk generelt er på håndhygiene.

Anonymkode: 22b1a...44e

Har aldri smittet hverandre vi. 

Anonymkode: a80d3...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...