Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter veldig med mannen, og må nok gå fra han, har jeg kommet til. Han har det vanskelig, men greier ikke ta ansvar for det selv, og kommer med jevne mellomrom med voldsomme sinneutbrudd mot meg- og sier jeg er problemet hans. Jeg er utbrent og på kanten til deprimert. Vi har fire barn 6-12 år, og jeg har ansvar for alt. Han jobber mye, og tjener mye. Jeg jobber redusert. 

Men som jeg også skrev i en annen tråd, tror jeg mannen min i tillegg har et alkoholproblem, og har de siste to ukene skrevet ned når og hvor mye han har drukket. Han har drukket 12 av 16 dager, hvor to av dagene var julebord. De 10 dagene han drakk hjemme, har han drukket mellom 6 halvlitere øl (på det minste) opp til to flasker vin og noen øl. Vet han drikker mer enn dette ute. Han blir ikke stup full hjemme,  men jeg merker det godt på han. 


I motsetning til mange her, tror jeg ikke man er alkoholiker om man drikker et glass vin en hverdag (jeg drikker sjelden selv), men dette er drøyt. Han vet jeg ikke liker alkoholforbruket hans, så han smugdrikker vin i kjelleren mens han «bare» tar seg en øl til fotballkampen. Jeg tok han på fersken en gang, og da var det min skyld at han smugdrakk fordi jeg var så prippen. 
 

Jeg vet jo at dette ikke er holdbart, men det er ikke bare å stikke når man har så mange barn. Han er jo også en flink pappa mye av tiden, og det skjærer i meg å tenke på at barna skulle måtte gå gjennom et brudd. 
 

noen råd? 

Anonymkode: 85cde...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica

Ut, ut, ut... selv om han er en flink pappa "mye av tiden" så er dette ødeleggende for barn. De lever i uforutsigbarhet, og mannen din har et stort alkoholproblem. Du kan ikke kurere ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare én ting å gjøre - komme deg unna ham!

Hvis han hadde hatt noe selvinnsikt om sitt rusproblem og selv tok initiativ til å skaffe seg hjelp og gjennomføre behandling, også for sitt sinneproblem, da kunne du kanskje vurdert å gi ham en sjanse, hvis han samtidig gikk med på å gå i parterapi.

Men din mann skylder på deg, han smugdrikker - dvs. han vet det han gjør er galt, men velger å fortsette med det likevel. Hans alkoholforbruk er så stort at det er alvorlig helsefarlig. Dette blir ikke bedre om han ikke innser det selv og greier å slutte. Og adferden hans kommer til å bli verre etterhvert som han blir mer og mer ødelagt fysisk og psykisk av alkoholen.

Kom deg unna, ikke bare for din del, men like mye for dine barns skyld, før du lar ham ødelegge dere alle.

Anonymkode: 1c3eb...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Anonyme alkoholikere! Be han ta kontakt med de om han ønsker å redde ekteskapet. 

Anonymkode: 562e4...f61

Redde livet, heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel mer eller mindre bestemt meg for å gå. Men kjenner at jeg gruer meg til julen. 
Tenkte litt på å ringe faren hans og fortelle om min bekymring. Han vil kanskje høre på han, definitivt ikke på meg. Faren er at det blir bagatellisert og det slår tilbake på meg igjen. Er litt usikker på svigerfar, da han har litt av de samme tendensene selv. 

Anonymkode: 85cde...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vel mer eller mindre bestemt meg for å gå. Men kjenner at jeg gruer meg til julen. 
Tenkte litt på å ringe faren hans og fortelle om min bekymring. Han vil kanskje høre på han, definitivt ikke på meg. Faren er at det blir bagatellisert og det slår tilbake på meg igjen. Er litt usikker på svigerfar, da han har litt av de samme tendensene selv. 

Anonymkode: 85cde...14d

Har svigerfar samme tendenser så snakk for all del ikke med ham. Hvis svigerfar hadde hatt samme problem, innsett hva han hadde ødelagt og også gjort noe med sin avhengighet, da hadde det vært noe annet. Når svigerfar også drikker for mye vil det så godt som sikkert bli bagatellisert og du blir problematisert av dem.

Om du gruer deg til og er redd for julen bør du ta grep før dette! Ring nærmeste krisesenter i morgen og snakk med dem, få råd om hvordan du best skal forholde deg.

Husk at det nå er ditt ansvar å beskytte barna dine fra å oppleve mer av hans raserianfall. Du kan ikke forvente noe av ham. Du må ta ansvar.

Anonymkode: 1c3eb...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...