Gå til innhold

Jeg har ikke draget


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er litt tjukk, men ellers pen. Sier gjerne det jeg mener,  men har ikke spesielt kontroversielle meninger. Utrygge folk søker gjerne mot meg, og jeg tar imot dem. Men blir aldri sjekka opp. Jeg har inntrykk av at jeg er godt likt, og får av og til vibber, men det er sjelden eller aldri noen som prøver seg. Har innsett at jeg nok oppfattes som en som tar initiativ selv, og at menn kanskje blir skremt av meg (ikke de synlig usikre, tar automatisk hensyn til slikt) Men jeg er egentlig veldig usikker når det kommer til flørting og sjekking, så det tør jeg rett og slett ikke. Noen andre som har det slik? Føler at jeg blir oppfattet som en kjønnsløs person selv om jeg både sminker meg og går meg høye heler osb. 

Anonymkode: 50fd8...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kast deg ut i flørting og sjekking. Du kan jo begynne litt forsiktig med å sende et ekstra smil og se på respons. Og så ta det derfra. Holde øyekontakt litt lenger enn vanlig med den du liker, ta "tilfeldig" på vedkommende på en ok måte (på armen, dulte litt borti ++), gi kompliment. Ofte er det ikke så mye som skal til før den andre forstår at du flørter, og da danser dere sammen i flørten :)

Du sier at du ikke tør flørte selv - men har du noe å tape på å prøve? Jeg hadde det som deg før. Begynte å "trene" meg i situasjoner som jeg visste var helt ufarlige, dvs. det var ikke noe som helst sjanse til mer kontakt. F.eks. om jeg gikk nedover Karl Johan og så en kjekk mann som så på meg, så kunne jeg smile til ham. Trakk gjerne øynene til meg umiddelbart. Så oppdaget jeg at jeg gjerne fikk smil igjen. Det styrket selvtilliten. Så øvde jeg meg i andre situasjoner til jeg turde å gjøre det med noen jeg snakket med også. Parallelt med dette jobbet jeg også med selvtilliten og selvbildet mitt, som ikke var helt bra. Begynte å utfordre meg selv med å lære ting jeg hadde følt meg usikker på, gjorde ting som jeg nesten fikk angst for (ta ordet i en forsamling, holde foredrag, bli med i en sketsj i en oppsetning (som var HELT utenkelig for meg!!!), trente mer slik at jeg fikk bedre kroppsholdning/-balanse og -kontroll som igjen ga meg bedre følelse av min plass i rommet og i forhold til andre.

Du har ikke noe å tape på å prøve. å flørte Du er singel i dag, om en mann ikke responderer på dine forsøk på flørt så er du like singel etterpå - ergo har du ikke noe å tape. Derimot har du alt å vinne :) Er det en du liker - spør om dere skal ta en kaffe sammen en dag eller gå en tur eller hva som helst. Sier han nei, så har du ikke tapt noe, du er der du var før du spurte - da vil nye muligheter åpne seg.

Anonymkode: 2a657...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er litt tjukk, men ellers pen. Sier gjerne det jeg mener,  men har ikke spesielt kontroversielle meninger. Utrygge folk søker gjerne mot meg, og jeg tar imot dem. Men blir aldri sjekka opp. Jeg har inntrykk av at jeg er godt likt, og får av og til vibber, men det er sjelden eller aldri noen som prøver seg. Har innsett at jeg nok oppfattes som en som tar initiativ selv, og at menn kanskje blir skremt av meg (ikke de synlig usikre, tar automatisk hensyn til slikt) Men jeg er egentlig veldig usikker når det kommer til flørting og sjekking, så det tør jeg rett og slett ikke. Noen andre som har det slik? Føler at jeg blir oppfattet som en kjønnsløs person selv om jeg både sminker meg og går meg høye heler osb. 

Anonymkode: 50fd8...ca5

Da må du øve på å flørte, da. Jeg er som deg, litt tjukk, likevel pen, sier hva jeg mener, har masse sosialt liv, utrygge folk finner trygghet hos meg, oppfattes nok også som initiativrik. Men blir i tillegg sjekka opp da. 
Mitt supertricks: når jeg liker en fyr, legger jeg ikke skjul på det. Er varm og vennlig.

Anonymkode: 5ff91...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da må du øve på å flørte, da. Jeg er som deg, litt tjukk, likevel pen, sier hva jeg mener, har masse sosialt liv, utrygge folk finner trygghet hos meg, oppfattes nok også som initiativrik. Men blir i tillegg sjekka opp da. 
Mitt supertricks: når jeg liker en fyr, legger jeg ikke skjul på det. Er varm og vennlig.

Anonymkode: 5ff91...0b5

Hahah, tror du tok meg på kornet, har en tendens til å bli litt tøff i trynet om jeg liker noen. Det henger vel igjen fra barneskolen🙈🙈 (er snart 40...) skal øve på å vere hyggeligere mot de jeg liker også. Ikke bare alle andre....Det burde jeg egentlig ha skjønt helt av meg selv😂😂 Meeeen når du ikke legger skjul på at du liker noen, så er det vel egentlig du som sjekker opp også da? Ikke noe galt i det altså, kanskje vi som ikke sitter og er søte uskyldige blomster med nedslått blikk må gjøre det selv. 

Anonymkode: 50fd8...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke spesielt pen, ikke tykk, ikke er jeg feminin og pynter meg heller. Går jeg ut på byen, bruker jeg de klærne jeg har, og det blir ofte jeans. Kanskje jeg kliner til med ei skjorte. Jeg blir ofte sjekket opp. Men jeg er ikke ute for å bli sjekket opp, jeg er ute for å ha det gøy med venner og menn er ikke så interessante. Kanskje derfor

Anonymkode: ab786...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget at når jeg bestemte meg for å være meg selv fullt og helt, fikk jeg andre reaksjoner fra de rundt meg. Jeg har vært opptatt av hva andre tenker om meg, og prøvd å tilpasse meg litt til andre. 

Nå tenker jeg at jeg er meg, og det er greit, så lenge jeg ikke skader andre. Det innebærer at jeg smiler fra hjertet, bruker humor, viser at jeg liker folk, sier tydelig fra både hva jeg ikke synes er greit, men er veldig opptatt av å gi tilbakemeldinger når jeg er fornøyd også. 

Jeg er ikke så redd for hva jeg får i retur, for jeg står støtt i meg selv, og trenger ikke lenger andres bekreftelse for å føle lykke og glede. 

Jeg er ikke vakker, og litt overvektig. Dette har ikke hindret meg i å få masse oppmerksomhet fra det motsatte kjønn! En som jeg har vært småforelsket i periodevis i flere år, har plutselig vist at han liker meg også, og det var etter at jeg ga blaffen i å prøve å tilpasse meg, men bare var meg selv! 

Så nå skal jeg på date 🥰 Og uansett hva som skjer,  er jeg ikke avhengig av andre menneskers reaksjoner for å være lykkelig. 

Anonymkode: 937fa...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er viktig å like seg selv, føle seg sexy. Selvtillit er sexy hos begge kjønn. Jeg har feks blitt mye mer komfortabel i kroppen min etter at jeg begynte på zumba 😅. Du må tro at du er noe!

Anonymkode: 07b54...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrygghet og usikkerhet har mye mer å si enn å ikke ha et «perfekt» ytre.

Jobb med selvtilliten din, bli trygg på deg selv. Gå gjerne til terapeut, mediter, bli fornøyd med deg selv.

Da skal du se at menn blir tiltrukket av deg.

Jeg er middels pen selv, men har alltid hatt draget, også blant skikkelig kjekke menn, mannen min er sånn som kvinner snur seg ettet på gata. Tror det er fordi jeg utstråler at jeg er trygg på meg selv, samtidig som jeg ikke tar meg selv så høytidelig og er litt selvironisk :)

Anonymkode: ee34f...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...