Gå til innhold

Gaver til gode fra i fjor


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min svigerinne vil helst gi opplevelser i gave. Problemet er jo bare at det skal være billigst mulig og at hun skal være med. Hvert år har hun gode intennsjoner, men det blir aldri noe av. Ungene ble invitert på tur til London. Supert det, men hun vil reise i skoletiden fordi bilettene er billigere da. Det går ikke så da ble det ingen tur. Jeg og mannen ble invitert ut på middag. Også hyggelig, men det har ikke passet for henne enda. Slik er det hvert år. Løfter om fine gaver, men det skjer aldri. Vi feirer jul sammen så vi må på en måte gi gaver som på sett og vis matcher, selv om vi er ganske sikkre på at vi i virkeligheten ikke får noe annet enn en god intensjon. Ungene har også forstått det.

Svigerinnen min er hyggelig og grei. Vi er glade i henne, men dette begynner å irritere meg ganske kraftig. Tips til hvordan vi kan håndtete det?

Anonymkode: aec4c...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi samme type gave tilbake. F.eks en lapp der det står at dere skal ut og spise sammen til sommeren, og så sier dere bare sånn løst at det kan jo gjøres etter at dere har fått vært ute den gangen dere fikk til jul i fjor... Jeg har en slektning som gjør det samme til sin mor. Skriver lapper om at de skal gå i teateret sammen på en forestilling moren velger, men når moren velger forestilling, så passer det aldri for datteren. Sist jeg snakket med moren, så sa hun at hun har hun to teaterturer og en restauranttur tilgode hos datteren sin, som da er julegaver for de tre siste årene. Sønnen hennes gir også opplevelser, men han gir faktiske billetter til det de skal, ikke bare vage planer om noe. 

Anonymkode: efdd0...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna gir henne invitasjon til skoleavslutning og/eller 17. Mai feiring på skolen. Dere gir restaurantbesøk etter skoleavslutning/17 mai 😄

Anonymkode: 03f45...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere skal feire hos dere i år, så gi de julemiddagen i gave. Da får man et overraskelsesmoment. De blir overrasket over at de har fått gaven allerede. Hele familien. 

Anonymkode: 63417...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gitt henne geit. 

Jeg hadde ikke orket å styre med å lage gavekort tilbake og finne på unnskyldninger for at det aldri skulle passe, selv om tanken jo er fristende. Men jeg kjenner meg selv så godt at jeg ikke hadde orket å finne på gode, personlige gaver heller, så konklusjonen blir geit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå på søstrene greve og kjøp en gaveeske, i den legger du f.eks en sjokoladenisse og et julekort hvor dere gir f.eks en middag. 

Så invitererer dere faktisk til den middagen utpå nyåret en gang. Kanskje hun også gjennomfører sine intensjoner når dere gjør det? 

Men hadde helt klart gitt gavekort på en opplevelse tilbake altså.

Anonymkode: 5b193...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gitt gavekort tilbake, og sagt "la oss ta den julegaven fra deg fra i fjor først, og så tar vi denne".

Anonymkode: 3252f...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...