Gå til innhold

Er dette "godt nok" for sykemelding?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har det litt tøft for tiden. En kronisk sykdom gir meg smerter slik at jeg vekkes mange ganger hver natt. Det har vart i flere uker, og jeg er så utmattet. Jeg kan begynne å gråte for ingenting, og jeg føler meg som i en tåke. 
Er det innafor å be om en sykemelding så jeg får hvile, eller er det sutring?

Anonymkode: 24ec0...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke sutring ♥️ Snakk med legen, du. Jeg står i samme situasjon, bortsett fra at det er barnet mitt som nylig har fått en kronisk sykdom. Jeg er 50% sykemeldt for å kunne hente meg litt inn. God bedring! 

Anonymkode: 78104...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke be om en sykemelding, men du kan ta en tur til legen og forklare hvordan du har det, så vil legen vurdere om sykemelding er det riktige! 

Anonymkode: 74df2...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke sutring ♥️ Snakk med legen, du. Jeg står i samme situasjon, bortsett fra at det er barnet mitt som nylig har fått en kronisk sykdom. Jeg er 50% sykemeldt for å kunne hente meg litt inn. God bedring! 

Anonymkode: 78104...302

Takk ❤️
Håper det går bra med barnet ditt og deg. 
HI

Anonymkode: 24ec0...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det synes jeg ikke er sutring. Det er bedre med en liten sykemelding så du kommer deg på beina i stedet for at du kjører deg i senk og blir langtidssykemeldt. Snakker av erfaring

Anonymkode: 6973b...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har det litt tøft for tiden. En kronisk sykdom gir meg smerter slik at jeg vekkes mange ganger hver natt. Det har vart i flere uker, og jeg er så utmattet. Jeg kan begynne å gråte for ingenting, og jeg føler meg som i en tåke. 
Er det innafor å be om en sykemelding så jeg får hvile, eller er det sutring?

Anonymkode: 24ec0...5ba

Dette har vært livet mitt i 13 år da jeg gikk leddgikt. Så fikk jeg crohns. Har hjertefeil fra før.  Det jeg har lært er at sykmelding ikke hjelper langsiktig. Jeg er avhengig av bevegelse hver natt så jeg våknet 15-20 ganger hver natt. Det hjelper ikke med sykmelding for det. Våkner jo allikevel. Livet er forandret og jeg har gjort endringer som gjør mitt liv enklere. Hva tenker du en sykmelding vil gjøre? 

Anonymkode: 5607f...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette har vært livet mitt i 13 år da jeg gikk leddgikt. Så fikk jeg crohns. Har hjertefeil fra før.  Det jeg har lært er at sykmelding ikke hjelper langsiktig. Jeg er avhengig av bevegelse hver natt så jeg våknet 15-20 ganger hver natt. Det hjelper ikke med sykmelding for det. Våkner jo allikevel. Livet er forandret og jeg har gjort endringer som gjør mitt liv enklere. Hva tenker du en sykmelding vil gjøre? 

Anonymkode: 5607f...192

Her må HI snakke med fastlegen sin om den kroniske sykdommen hun har: Er det noe mer som kan gjøres? Er dette med lite søvn et nytt symptom? Er det noe som kommer i bølger? Hvis dette skjer innimellom, men går over, er det lurt med en sykmelding mens det står på, så hun ikke går i kjelleren og blir utbrent. Dersom dette derimot er noe hun må leve med resten av livet, må hun finne andre strategier (eller bli ufør). Uansett er ikke din spesifikke kroniske sykdom nødvendigvis relevant for HI. Og i alle tilfeller kan det hende hun trenger en sykmelding nå, selv om hun må lære seg å leve med dette på sikt. For hun har åpenbart ikke strategiene hun trenger inne per dags dato.

Anonymkode: 6f942...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Man kan ikke be om en sykemelding, men du kan ta en tur til legen og forklare hvordan du har det, så vil legen vurdere om sykemelding er det riktige! 

Anonymkode: 74df2...968

Selvsagt kan hun be om sykemelding. Det er opp til legen å vurdere om hun får det. Men spørre kan man.

 

Ta deg en tur til fastlegen din du HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har det litt tøft for tiden. En kronisk sykdom gir meg smerter slik at jeg vekkes mange ganger hver natt. Det har vart i flere uker, og jeg er så utmattet. Jeg kan begynne å gråte for ingenting, og jeg føler meg som i en tåke. 
Er det innafor å be om en sykemelding så jeg får hvile, eller er det sutring?

Anonymkode: 24ec0...5ba

Innafor.

Anonymkode: cb77f...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...