Gå til innhold

Føler meg mislykket.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gradert sykemeldt på 8.uken. Er litt på jobb og det går greit. Jeg kommer til å bli bra, det er ikke noe farlig eller livstruende som feiler meg. Veldig konkret, ikke noen typisk diffus «kvinnesykdom». Helt greit. Dette går bra. Jeg må bare ta tiden til hjelp.
Tilsynelatende har jeg alt: snill og kjekk mann som jeg elsker, flott barn, god familie og gode venner, god økonomi, mastergrad+++, en helt OK og vanlig jobb hvor jeg tjener brukbart etc. Likevel føler jeg meg mislykket. Jeg skulle så gjerne hatt noen publikasjoner, ha skrevet bok, kronikker eller vært bidragsyter i fagbok e.l.. Jeg blir nedtrykt når jeg leser om brilliante folk i «Forskerforum», «A-magasinet» og Aftenposten på lørdager. Jeg er 40 år gammel, og føler at jeg burde ha «kommet lenger». Nå opplever jeg at jeg står litt på stedet hvil. Siden jeg er syk har jeg bare overskudd til å få hverdagen til å gå opp - ikke noe mer. Jeg har ikke kapasitet til å skrive. Uff, dette ble et skikkelig syte-innlegg 😓

Anonymkode: 66545...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har det som er viktig i livet, du har en mann du elsker, du har fine barn, god familie og venner. Du har en jobb å gå til og en trygg økonomi.

Anonymkode: 4ea45...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg synes ditt liv høres ut som en drøm

Anonymkode: 4ea45...567

Synes du det? Jeg føler at «alle» er så mye flinker enn meg og får til så mye mer. Jeg har ganske god selvtillit, men selvfølelsen min er dårlig. Etter at jeg ble dårlig har selvfølelsen skrumpet inn og er på størrelse med en rosin.

Anonymkode: 66545...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent til du bli frisk, og ta tak i noen av disse tingene, da vel. Det er ikke så vanskelig å bli bidragsyter i en bok, dersom du har relevant utdannelse og erfaring. Jobber du innen akademia? Da burde det være overkommelig å få noen publikasjoner.

Hvis det ikke er realistisk å få til disse tingene, så må du la dem gå. Høres ut som du er litt nedstemt pga. sykdommen.

Anonymkode: 385c5...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Synes du det? Jeg føler at «alle» er så mye flinker enn meg og får til så mye mer. Jeg har ganske god selvtillit, men selvfølelsen min er dårlig. Etter at jeg ble dårlig har selvfølelsen skrumpet inn og er på størrelse med en rosin.

Anonymkode: 66545...817

Tror du selv på at "alle" har publikasjoner, skriver kronikker, er bidragsytere i bøker? Det er jo "eliten" innenfor ulike områder som skinner og løftes fram. Et lite mindretall.

Høres ut som du sliter litt psykisk pga. sykdomsperioden. ❤️ 

Anonymkode: 385c5...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vent til du bli frisk, og ta tak i noen av disse tingene, da vel. Det er ikke så vanskelig å bli bidragsyter i en bok, dersom du har relevant utdannelse og erfaring. Jobber du innen akademia? Da burde det være overkommelig å få noen publikasjoner.

Hvis det ikke er realistisk å få til disse tingene, så må du la dem gå. Høres ut som du er litt nedstemt pga. sykdommen.

Anonymkode: 385c5...d81

Dette er absolutt realistiske saker, jeg makter bare ikke om dagen. Har mer enn nok med å drifte Familien A/S, og opplever at «alle» er sååå mye smartere og flinkere enn meg. Jeg føler at jeg ikke kan «noe som helst», og at det bare er et spørsmål om tid før jeg blir «avslørt». 

Anonymkode: 66545...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er absolutt realistiske saker, jeg makter bare ikke om dagen. Har mer enn nok med å drifte Familien A/S, og opplever at «alle» er sååå mye smartere og flinkere enn meg. Jeg føler at jeg ikke kan «noe som helst», og at det bare er et spørsmål om tid før jeg blir «avslørt». 

Anonymkode: 66545...817

Du høres deprimert ut

Anonymkode: 4ea45...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes du det? Jeg føler at «alle» er så mye flinker enn meg og får til så mye mer. Jeg har ganske god selvtillit, men selvfølelsen min er dårlig. Etter at jeg ble dårlig har selvfølelsen skrumpet inn og er på størrelse med en rosin.

Anonymkode: 66545...817

Som en som har mistet alle de tingene så synes jeg det ja. Jeg tenker du må prøve å snu tankesettet ditt og fokusere på de tingene som er bra i livet ditt. Tror du at du blir lykkerligere av å få noe publisert?

Anonymkode: 4ea45...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes du det? Jeg føler at «alle» er så mye flinker enn meg og får til så mye mer. Jeg har ganske god selvtillit, men selvfølelsen min er dårlig. Etter at jeg ble dårlig har selvfølelsen skrumpet inn og er på størrelse med en rosin.

Anonymkode: 66545...817

Det er 7 milliarder mennesker på kloden og sikkert veldig mange som er flinkere enn både deg og meg. 

Men det du beskriver - å lese om folk i rikspressen og sukke over at du ikke er publisert og berømt - det er jammen på side 1 i boka over i-landsproblemer! 

Snu tanken din og zoom inn på noe annet enn å tilhøre eliten.

Anonymkode: 61cd8...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du høres deprimert ut

Anonymkode: 4ea45...567

Jeg tror ikke jeg er deprimert. Blir man ikke helt lammet og fikser ikke vanlige, daglige gjøremål? Strever med å komme opp av sengen? 

Anonymkode: 66545...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sittet og lurt på hvordan jeg skal begynne å svare... men kjære vene...

Jeg mistenker også at du er deprimert - skaff deg hjelp i så fall. Og nei, man trenger ikke ha typiske tegn, noen får andre tegn på depresjon. Derfor bør du snakke med fagfolk om dette!

Men om du virkelig ikke er deprimert... en 40-årskrise eller et eller annet annet...da er det på tide å få hodet ut av navlen din og slutte å lage deg problemer av ingenting! Du har "alt", du vet du blir bra av det som feiler deg nå. Du har svært få problemer, men du sutrer som om dette var verdens undergang. Javel, du har ikke publisert noe - vil du det nok får du jobbe for å få det til da, det er jo det de som har publisert har gjort! Legg en plan, ha noe du vil formidle og finn kanaler å formidle det på. Men snap ut av den selvmedlidne bobla du er i - for hvis du ikke er deprimert blir dette bare for dumt av deg å sutre over!

Men snakk med legen din, for det er meget mulig du er deprimert, og da trenger du hjelp for å snu tankene og følelsene dine før du blir enda mer deprimert!

 

 

Anonymkode: 5098b...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke jeg er deprimert. Blir man ikke helt lammet og fikser ikke vanlige, daglige gjøremål? Strever med å komme opp av sengen? 

Anonymkode: 66545...817

Nei, det trenger ikke være sånn. Du kan være lett deprimert, det betyr ikke at du til legen for behandling. Heller at du trenger å være mer bevisst på hvor bra du egentlig har det, og grave deg opp og ikke ned

Anonymkode: 4ea45...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode og kloke svar, dere ❤️ 
Det var ikke meningen å fremstå som utakknemlig. Jeg må rett og slett ta en dag ad gangen, rette blikket mot det i livet mitt som betyr noe, bli skikkelig frisk og deretter brette opp ermene ...

 

hi

Anonymkode: 66545...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...