Gå til innhold

Jenter og vennerelasjoner...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette gjelder sikkert ikke bare jenter da. Men, uten å høres skrytete ut, så er min datter en populær lekekamerat, og det er mange som ønsker å være sammen med henne på skolen (lærerens ord). Hun har 4 nære venner hun er mye sammen med på skole og fritid.

Nå er det to andre jenter som har hengt seg veldig opp i min datter. De vil i følge min datter være sammen med henne hele tiden, og min datter blir med dem da hun syns det er vanskelig å avvise de. Dette har da ført til at noen av de nære vennene hennes trekker seg unna henne pga at de nok føler seg litt avvist av min datter som nå er sammen med disse to jentene hvert friminutt. 

Jeg har sagt til min datter at hun ikke bør være sammen med disse to hver dag og at hun også må bruke friminuttene på de andre vennene. Hun er helt enig, da hun selv heller ikke øbsker å leke med disse to jentene hver dag. Men, de er kjapt ute og spør. Jeg har nå vært ganske på at hun må klare å si fra til de to jentene. Og at hun må bruke tid på de andre vennene også å prioritere de også.

Er jeg for masete? Eller er det ok å gjøre henne bevisst på dette?

PS. Det fungerer desverre ikke å få alle til å leke sammen.

Anonymkode: 7e441...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...