Gå til innhold

Fy flate så sløve folk er til å holde «jeg vippser deg»


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hater å mase, HATER det. Men hvorfor skal man dekke utallige småting for folk.

Å fikk lyst på Pepsi Max, jeg vippser deg. 
Jeg vippser deg bensin. 
Å, glemt kortet. Jeg vippser deg!

Jeg synes det er flaut å be om 40 kroner. 
Men jeg legger ut hele tiden for folk som skal vippse, men de gjør det ikke. Voksne mennesker.

Måtte bare få det ut. Ja jeg vet man kan be om penger i vipps. Men synes det er pinlig. I mitt miljø på jobber er det litt ekstremt. Mer enn å glemme å betale tilbake😌

Anonymkode: ff89f...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har noen valg.

1. Ta det som en læring i å bli mindre konfliktsky, lære deg å si fra uten å legge noe mer i det enn det saklige det er.

2. Slutte å legge ut for folk, og enten si fra hvorfor, eller kom med en unnskyldning.

3. Droppe vipps - men du risikerer like fullt at folk glemmer å gi deg penger tilbake...

Så jeg holder en knapp på nr. 1. Ta det som læring, si fra. Si fra før du legger ut for noen, at du egentlig ikke er så begeistret for det, for du opplever at folk ikke betaler deg tilbake. Så kan du si at hvis du vippser meg i ettermiddag/kveld, så er det greit. Og om noen likevel glemmer det, send en melding og minn dem på at de ikke har vippset deg pengene de skylder og be dem gjøre det innen samme dag. Til de som nå skylder deg, send en slik melding og be om at de vippser deg i kveld, og husk å skrive beløpet og hva du la ut for.

Ja, folk er sløve, men at du synes det er flaut å si fra, det er ditt problem, og bare du kan gjøre noe med deg selv. Lær deg å si fra. Det er så mye enklere enn å gå og irritere seg...

Anonymkode: dd5e3...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KenCreek

Du har faktisk ikke annet valg enn å be om pengene tilbake på vipps. 

Du tror kanskje det er flaut, men jeg ville syntes det var mer flaut om jeg glemte å vippse folk jeg var skyldig penger, og de måtte purre på meg. Så drit i hva andre tenker, det er dine penger, og du er ikke deres bank! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke du som burde føle flauhet, men de som glemmer å betale tilbake. 

Jeg ville latt være å legge ut jeg da, og forklart hvorfor. Om de har mobilen med og vippser der og da, ok, ellers ikke. 

Anonymkode: 2601b...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har aldri hendt meg, så jeg tenker at du lar deg utnytte, HI. Pluss at du har elendige venner/kolleger.

Du må enten slutte å legge ut, eller be dem overføre mens dere står i kassen. M.a.o. ikke legg ut før de har vippset deg. Problem solved.

Anonymkode: 2a8a5...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...