Gå til innhold

inspirert, leder og taushetsplikt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ser fra tid til annen at det påpekses at ledere har taushetsplikt. Stemmer dette rent faktisk, i forhold til lovverket? Gjelder det for alle ledere? Er det noen som kan fortelle meg hvor en slik taushetsplikt er hjemlet?

Anonymkode: 428c2...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har man skrevet under skjema spiller det vel ingen rolle om man er leder eller ei. Og noe er alltid fratatt taushetsplikt, f. eks. om menneskeliv er i fare. 

Anonymkode: 98364...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leder har ikke direkte taushetsplikt, kun i personalsaker. 

Om du Google leder taushetsplikt så vil du se dette er diskutert, og konkludert, i jussen. 

-Hva man internt har i sine kontrakter og avtaler er noe annet, det kan overgå arbeidsmiljøloven sånn sett. 

Anonymkode: bb078...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Leder har ikke direkte taushetsplikt, kun i personalsaker. 

Om du Google leder taushetsplikt så vil du se dette er diskutert, og konkludert, i jussen. 

-Hva man internt har i sine kontrakter og avtaler er noe annet, det kan overgå arbeidsmiljøloven sånn sett. 

Anonymkode: bb078...60c

Jeg skjønner jo selvsagt at den enkelte kan ha taushetsplikt i sine kontrakter og avtaler.

Det jeg snakker om er når man i tråder her inne, uten å kjenne den konkrete leders avtaler, slår fast at leder har taushetsplikt. Jeg skulle likt å vist hvor denne taushetsplikten var hjemlet.

Anonymkode: 428c2...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner jo selvsagt at den enkelte kan ha taushetsplikt i sine kontrakter og avtaler.

Det jeg snakker om er når man i tråder her inne, uten å kjenne den konkrete leders avtaler, slår fast at leder har taushetsplikt. Jeg skulle likt å vist hvor denne taushetsplikten var hjemlet.

Anonymkode: 428c2...8c8

Samme her. Jeg er en av de som argumenterte imot i den forrige tråden. Skulle selv gjerne sett hvor jeg har oversett dette. 

Anonymkode: bb078...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...