Gå til innhold

Hva fører man egentlig opp i en CV?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet i noen år etter endt utdanning. Jeg har deltatt på ett langvarig kurs, samt flere kortere konferanser. Jeg har ført opp kurset på cv-en, men hva med konferansene? Jeg synes jeg har lært mye der, og fått kunnskap om ting jeg visste lite eller ingen ting om fra før. Men er det slikt man fører opp på CV?

Anonymkode: a1540...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer litt an på stillingen man søker på, og relevans, men for meg er det noe man til nød skriver i søknaden og ikke på selve cven. Det kan vise til et engasjement til faget, men er ikke en kvalifikasjon. 

Hilsen en som leser mange søknader og CV i løped av et år. 

Anonymkode: 970db...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kommer litt an på stillingen man søker på, og relevans, men for meg er det noe man til nød skriver i søknaden og ikke på selve cven. Det kan vise til et engasjement til faget, men er ikke en kvalifikasjon. 

Hilsen en som leser mange søknader og CV i løped av et år. 

Anonymkode: 970db...b24

Det var smart, det kan jeg gjøre. Takk for tilbakemelding!

Anonymkode: a1540...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet det under "diverse", bare skrevet at jeg har deltatt på flere småkurs og konferanser hvor jeg også har fått mye kunnskap i tillegg til erfaringen jeg har fra jobb.

 

Anonymkode: f62e8...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet spørsmål til dere som leser mange CVer: Bør man ta med absolutt alt av erfaring? Jeg er nå 37. Bør det stå hvor jeg hadde sommerjobb da jeg var 18, at jeg var hjemmeværende med barn tidlig i 20-årene og hvilke ufaglærte jobber jeg hadde før utdanning? Eller er det kun interessant med hvilke jobber jeg har som er relevante for den jobben jeg søker på? Det vil jo bli veldig mye uinteressant informasjon dersom jeg tar med alt. 

Anonymkode: a1540...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...