Gå til innhold

Barn og mareritt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ligger her bekymret. Barnet mitt på 4,5 år våkner brått og gråter. Så jeg tar hen inntil meg og spør om h*n hadde et mareritt, hvor på h*n svarer gråtende ‘’Ja jeg drømte at du slo meg’’ :’(  Roet seg og sovna fort igjen da jeg strøk på ryggen og holdt h*n inntil meg. 

Har prøvd å søke litt rundt om flere har opplevd at barna drømmer dette, men finner kun innlegg om foreldre som drømmer at de slår barna sine og ikke omvendt... Uff, jeg slår jo ikke barna mine så sitter nå med en kjempe vond følelse når barnet mitt drømmer dette..

Anonymkode: 7c5a9...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert kjempe vondt for deg å oppleve dette, men det var bare en drøm... Alt kan hende i en drøm. 

Hadde trøstet og gitt omsorg i øyeblikket, og så ikke gjort så mye mer ut av det med mindre det dukket opp mer. For mye fokus vil kanskje nære opp under mer dømming, så passe på balansen. 

Anonymkode: e18f6...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer er underbevisstheten som jobber. 

Ungen har antagelig hørt om en mamma som ikke var snill, eller hørt om et barn som ble slått, og vips hatt mareritt om at det samme skulle skje han 

Barn kan ha mareritt om brann, tyver og bilulykker også, uten å ha vært utsatt for noen av delene 

Anonymkode: e2a3e...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...