Gå til innhold

Hvordan vite når en har full bidragsevne?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er du far, så har du den lønnen du har.

Er du mor, så slutt å tyn far for mer penger ved å nekte han å se sine barn for å få fullt bidrag. 

Anonymkode: eb20a...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du far, så har du den lønnen du har.

Er du mor, så slutt å tyn far for mer penger ved å nekte han å se sine barn for å få fullt bidrag. 

Anonymkode: eb20a...017

Jøss.

Anonymkode: 18ec0...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skulle motivasjonen til spørsmålet vært? 

Å være far og gå ned i lønn for å ikke ha full bidragsevne?

Å være mor og prøve å finne ut når far har full bidragsevne? 

Legg merke til at det står en og ikke jeg. Hvordan vite når en har full bidragsevne? 

Andre alternativer som er reale? Å vite om naboen betaler fult bidrag eller ikke? 

Anonymkode: eb20a...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja hvordan kan jeg finne ut om far er bidragsdyktig. 

Når vi gikk ifra hverandre for noen år siden ble vurderingen fra nav at far ikke var bidragsdyktig. Og jeg tjente akkurat for mye til å få bidragsforskudd. Altså 0,- kroner ekstra for mine barns behov. 

De siste par årene har far vært i jobb, ikke noe fast, men tilkallingsvikar og vikariatet rundt om. 

Skulle gjerne visst hva han tjener så jeg kunne sendt inn en ny vurdering. Samtidig som jeg ikke vil at han skal se i skattelistene at jeg har søkt etter hans inntekt. 

Kommer det tilbake 0,- i bidrag en gang til skal jeg love at han vil absolutt ikke betale en eneste lille ting. Han vil leve lenge på det og bruke det til hva det er verdt. I dag kan han til nød kjøpe en liten truse om det er manko ved samvær og halvparten av reiseutgiftene til/fra samvær, noe som er max 5 turer i året. 

Han har selvfølgelig råd til ferieturer, røyk, alkohol, konserter osv til seg selv. 

Tar gjerne i mot gode tips på hvordan jeg kan finne ut om far kan betale bidrag. 

Anonymkode: 9b6d3...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan forteller den at en har full eller ikke? 

Anonymkode: 03573...502

Du må vite hva han tjener selvsagt. Og om han evt bor med andre voksne og forsørger andre barn i tillegg. Om du legger inn all info der så kommer det opp hva han skal betale 

Anonymkode: bfc57...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...