Gå til innhold

Å introdusete barnet for ny kjæreste.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barnet er 4 år gammelt. Det ble slutt mellom meg og far for snart 2 år siden. Nå er det en ny mann inne i bildet, vi har datet i ca. 8 mnd. Han har ingen barn. Vi har nå begynt å snakke om å evt la han møte barnet mitt. Hvordan gjør man dette på best mulig måte for barnet? Hva skal jeg si til barnet? Jeg har ikke fortalt han noenting enda. 

En ekstra utfordring: det har vært veldig mye konflikter mellom meg og barnets far rundt og etter bruddet. Han har vært psykisk og fysisk truende og trakasserende. Har politianmeldt han en gang. Saken ble henlagt pga bevisets stilling. Jeg vet at far kommer til å fly i taket hvis han finner ut om meg og ny mann, og spesielt hvis han introduseres for sønnen vår. Hvordn skal jeg gå fram her? (Vi har delt omsorg).

Anonymkode: 6d36c...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville passet på å ta opp samtaler med barnets far i tiden fremover. Så ville jeg selv fortalt far at du har møtt en ny og at barnet nå kommer til å møte denne mannen - før jeg lot barnet møte kjæresten. Ta opp denne samtalen med far, for du får nok en reaksjon på det!

Men det er bedre du viser at du har gjort ting ordentlig, hvis han skulle bli truende i ettertid. Du kan jo også ev. kontakte politiet først og be om råd, hvordan du best kan gjøre det. Men uansett, pass på å ta opp samtalene med far fremover, også når dere har overlevering av barnet ved henting/levering og andre samtaler om barnet. Får du opptak av trusler vil du ha bevis og en enklere sak for å holde ham unna deg fremover.

Med barnet - jeg ville møttest i korte møter, gjerne gjøre noe aktivt sammen utenfor hjemmet, på nøytral grunn. Først som en venn, så forteller at dere er kjærester.

Anonymkode: c1378...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Introduser ny mann som en venn. Se hvordan samspillet er mellom dem. Hvis det ikke fungerer, er jo ikke forholdet aktuelt likevel 🤗

 

Anonymkode: 7e223...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/5/2019 at 7:02 PM, Anonym bruker said:

Barnet er 4 år gammelt. Det ble slutt mellom meg og far for snart 2 år siden. Nå er det en ny mann inne i bildet, vi har datet i ca. 8 mnd. Han har ingen barn. Vi har nå begynt å snakke om å evt la han møte barnet mitt. Hvordan gjør man dette på best mulig måte for barnet? Hva skal jeg si til barnet? Jeg har ikke fortalt han noenting enda. 

En ekstra utfordring: det har vært veldig mye konflikter mellom meg og barnets far rundt og etter bruddet. Han har vært psykisk og fysisk truende og trakasserende. Har politianmeldt han en gang. Saken ble henlagt pga bevisets stilling. Jeg vet at far kommer til å fly i taket hvis han finner ut om meg og ny mann, og spesielt hvis han introduseres for sønnen vår. Hvordn skal jeg gå fram her? (Vi har delt omsorg).

Anonymkode: 6d36c...a22

eksperter på dette,mener jo at det skal gå 1 år før det skjer, hadde fulgt det

Anonymkode: 4334d...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er redd far skal skade deg eller barnet om du introduserer ny mann, så lar du det være

Anonymkode: 6dea1...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...