Gå til innhold

Er det greit å objektivisere menn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg satt i stua sammen med datteren min som så intervjuer på youtube med en skuespiller hun liker veldig godt. Veldig kjekk mann, absolutt, og utdannet og erfaren skuespiller. Han har en veldig sexy rolle i en serie, men jeg reagerte på at ALT av spørsmål gikk på kropp, utseende og sexscenene han har spilt inn. Stadig referert til som "eyecandy" og liknende, kommentarer om at kvinnelige programledere gjerne skulle ha stått fast i en heis med ham, spørsmål om undertøy, utsagn om muskler og at kvinner nok setter pris på at han poster bilder av seg selv mens han trener osv. Begynte å tenke på at det der aldri hadde vært greit med en kvinnelig skuespiller. Jeg tror det skjer veldig mye snusk i det skjulte, men det er bare ikke stuerent lenger å sitte i et intervju og åpenlyst snakke om kvinners deilige kropp og hvordan man håper å få se mer av den framover. Hvis det skjer, kommer den ansvarlige i hardt vær. Men er det greit når det gjelder menn, da? 

Anonymkode: fc261...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det et ikke ok, og heldigvis begynner det å bli akseptert at det ikke er ok for kvinner heller

Anonymkode: 7b3d9...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste gangene jeg har observert dette er når det blir gjort demonstrativt. For å sette fokus på at dette er spørsmålene kvinnene stilles. Husker de gjorde det på et arrangement i Norge, samtlige menn synes det var ubehagelige spørsmål å bli stilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

De eneste gangene jeg har observert dette er når det blir gjort demonstrativt. For å sette fokus på at dette er spørsmålene kvinnene stilles. Husker de gjorde det på et arrangement i Norge, samtlige menn synes det var ubehagelige spørsmål å bli stilt.

Det var absolutt ikke demonstrativt, og det var mange ulike intervjuer! Skuespilleren smilte og svarte pliktskyldigst, men det virket ikke spesielt naturlig. Skal sies at dette ikke var norske intervjuer.

HI

Anonymkode: fc261...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes objektivisering er ærlig og helt greit. Bedre enn hykleri hvor en later som at en person er så hyggelig og sympatisk, når vedkommende egentlig først og fremst er fantastisk attraktiv fysisk. Slik vi ser på tv til stadighet, tilfeldige mennesker som "oppdages" for sin seksuelle utstråling, og velges til programledere på tv, eller vinnere av konkurranser. Trenger jeg nevne noen eksempler..? 

Anonymkode: 75170...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var absolutt ikke demonstrativt, og det var mange ulike intervjuer! Skuespilleren smilte og svarte pliktskyldigst, men det virket ikke spesielt naturlig.

Anonymkode: fc261...206

Det er nokså korrekt i tiden å objektivisere menn!

Et raskt Google-søk på sexy fotballspillere viser en LANG liste med artikler om sexy menn. Feks:

www.nettavisen/sexy_fotballspillere

www.kk/sexy_fotbalkspillere

Ingen tør å skrive tilsvarende om sexy kvinnelige fotballspillere!

Dette er et av utallige områder med feministisk dobbeltmoral.

Anonymkode: f99d7...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke dobbeltmoralsk. Vi lever i et patriarkat, derfor er kvinner undertrykket. Det er ikke menn som skades av objektivisering. Menn blir ikke voldtatt eller drept, fordi menn som kjønn er blitt objektivisert. Menn begår ikke selvmord fordi de ikke klarer å leve opp til photoshoppede idealer.

Jeg ser ikke noe feil med å objektivisere menn.

Anonymkode: 3fd24...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser ikke noe feil med å objektivisere menn.

Samme her. Hva er galt med det? Bare fint å være betatt av vakre mennesker. Det er Tv og media som har skylden uansett, ikke oss. Dessuten, du og jeg blir hverken styggere eller penere av hvordan andre ser ut. Jeg objektiviserer så mye jeg vil, for jeg synes kvinner er flotte og deilige skapninger, så kvinner kan gjerne tenke likt med menn, så får vi det godt sammen. Utseende er tross alt bare en liten del av et menneske du er glad i. Tull å ta dette så alvorlig. Forskjellsbehandling som følge av utseende er mye mye verre. Det blir vi ALDRI kvitt. Men flinkere kan alle bli.

Anonymkode: 75170...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg objektiviserer så mye jeg vil, for jeg synes kvinner er flotte og deilige skapninger

Anonymkode: 75170...892

Lurer på hvor mange #metoo som du er skyld i?

Anonymkode: 3fd24...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi lever i et patriarkat, derfor er kvinner undertrykket.

Menn begår ikke selvmord fordi de ikke klarer å leve opp til photoshoppede idealer.

Jeg ser ikke noe feil med å objektivisere menn.

Anonymkode: 3fd24...ddf

Vi lever ikke i noe patriarkat, Norge er styrt av kvinner!

Over 75 % av de som gjør selvmord er gutter og menn.

Menn klager stort sett ikke over objektiviseringen de utsettes for, så det gjør nok ikke så mye at sånne som deg applauderer dette.

På den andre siden er det ikke sikkert at den feministiske stakkarsliggjøringen av kvinner er bra. Menn tør knapt å snakke til kvinner lenger, i alle fall ikke uten vitner tilstede.

Anonymkode: f99d7...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi lever ikke i noe patriarkat, Norge er styrt av kvinner!

Over 75 % av de som gjør selvmord er gutter og menn.

Menn klager stort sett ikke over objektiviseringen de utsettes for, så det gjør nok ikke så mye at sånne som deg applauderer dette.

På den andre siden er det ikke sikkert at den feministiske stakkarsliggjøringen av kvinner er bra. Menn tør knapt å snakke til kvinner lenger, i alle fall ikke uten vitner tilstede.

Anonymkode: f99d7...81c

Ahh... Kjønnskrigen. De har kommet langt med den.

Anonymkode: 70a3e...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke dobbeltmoralsk. Vi lever i et patriarkat, derfor er kvinner undertrykket. Det er ikke menn som skades av objektivisering. Menn blir ikke voldtatt eller drept, fordi menn som kjønn er blitt objektivisert. Menn begår ikke selvmord fordi de ikke klarer å leve opp til photoshoppede idealer.

Jeg ser ikke noe feil med å objektivisere menn.

Anonymkode: 3fd24...ddf

Når du bruker påskuddet om at kvinner er offer av blant annet objektivisering for å synes at det er greit å objektivisere menn, så innrømmer du jo at menn også er offer for objektivisering. Dersom det er feil av "patriarkatet" å gjøre det, så er det også feil av matriarkatet å objektivisere menn. 

Hele patriarkat greiene er bare et påskudd om å gi kvinner særfordeler og samtidig aldri gi kvinner som individer ansvar for sitt eget liv. "Fikk ikke jobben" ja, du vet pga patriarkatet. Den offermentaliteten er så inngrodd at selv om 60% av de som tar høyere studier er kvinner, så får kvinner ekstrapoeng ved 120 studier, menn får det på 7. Til kjønnet som oftest studerer! Samfunnet kjøres på dunken på denne måten. Kvinner jobber minst, til tross for utdannelsen, får mest i overføringer, mest alderspensjon med et lengre liv osv. I dag betales dette i størst grad av menn. Lykke til med den strategien. 

Menn er ses dessuten like ofte som suksessobjeker kontra kvinner som sexobjekter. Penger makt og status er godt likt av mange kvinner. Så menn som ikke jobber er kvinnehatende incels, men har de mye penger så er de vel en del av patriarkatet. Lurer på om det finnes akseptable menn for ekstremfeminister et sted i midten. 

Anonymkode: e512e...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lurer på om det finnes akseptable menn for ekstremfeminister et sted i midten. 

Anonymkode: e512e...bc2

Det finnes ingen menn med din holdning som er akseptable i alle fall.

Anonymkode: a37b7...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes ingen menn med din holdning som er akseptable i alle fall.

Anonymkode: a37b7...ddd

Ikke for feminister hvertfall. Helt greit for meg. Er godt gift takk. 

Anonymkode: e512e...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...