Gå til innhold

Pinnekjøtt som «svetter»


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hatt pinnekjøtt i pakningen på benken et par uker. Tok av «pappen» utenpå nå og ser at det svetter av kjøttet..er det vanlig??

Anonymkode: 56ae1...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er som regel bare salt.

Jeg bruker å legge det i fryseren med det samme jeg har kjøpt det. Synes det holder seg best slik, for ellers så er jo det beste for kjøttet å henge og tørke videre, ikke innpakket som det er fra butikken.

Men det er nok bare salt som har kommet ut av kjøttet ditt. Man ser det på noe av kjøttet i butikkene også.

Anonymkode: 6cd61...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, det var bra 😄 Det ligger jo varmt i butikken, så tenkte det fint kunne ligge på benken 🤔

Anonymkode: 56ae1...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Okey, det var bra 😄 Det ligger jo varmt i butikken, så tenkte det fint kunne ligge på benken 🤔

Anonymkode: 56ae1...bc5

Det går nok helt bra. Det kan ev. gjøre at fettet på kjøttet taper seg tidligere, men tror ikke disse ukene vil ha noe å si.

Men neste år kan du slenge det i fryseren når du kjøper det, da slipper du å tenke på det :)

 

Anonymkode: 6cd61...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det går nok helt bra. Det kan ev. gjøre at fettet på kjøttet taper seg tidligere, men tror ikke disse ukene vil ha noe å si.

Men neste år kan du slenge det i fryseren når du kjøper det, da slipper du å tenke på det :)

 

Anonymkode: 6cd61...8cb

Takk for råd 😃

Anonymkode: 56ae1...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på mugg. Jeg kjøpte kjøtt som hadde et hvitt lag med mugg på seg. Det hadde nok ligget lenge ute i butikken. 

Om du ikke fryser det, bør det oppbevares kaldt. 

Anonymkode: ac70e...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...