Gå til innhold

Dere som har barn med autisme eller lignende diagnoser


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan hadde du det da barnet fikk diagnosen? Hvordan fungerer barnet? Jeg bekymrer med så veldig. Er ikke glad lengre, går bare å tenker på hvordan barnet mitt vil få det i fremtiden. Skal utredes til våren og er så engstelig. Liten gutt på litt over 4 år. 

Anonymkode: ed12f...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan hadde du det da barnet fikk diagnosen? Hvordan fungerer barnet? Jeg bekymrer med så veldig. Er ikke glad lengre, går bare å tenker på hvordan barnet mitt vil få det i fremtiden. Skal utredes til våren og er så engstelig. Liten gutt på litt over 4 år. 

Anonymkode: ed12f...14d

Det var en slags sorg som måtte bearbeides. Ikke egentlig for min egen del, men for hans del. Det ble mye bekymring for hvordan det skulle gå i fremtiden. 
Men - han har vist seg å gjøre alle spådommer til skamme. Han og vi fikk riktig hjelp på et tidlig tidspunkt, barnehagen har blitt fulgt godt opp og nå også skolen. Han fungerer godt, og har enkelte evner som er helt vanvittige. Han kommer sannsynlig til å klare seg veldig godt i livet, og jeg ville ikke byttet han ut for alt i verden, ei heller autismediagnosen. 
 

Men - det er tøft, og spekteret er stort. Jeg håper dere får rask og god hjelp. Sender alle mulige varme tanker din vei! 

 

Anonymkode: f74a9...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan hadde du det da barnet fikk diagnosen? Hvordan fungerer barnet? Jeg bekymrer med så veldig. Er ikke glad lengre, går bare å tenker på hvordan barnet mitt vil få det i fremtiden. Skal utredes til våren og er så engstelig. Liten gutt på litt over 4 år. 

Anonymkode: ed12f...14d

Jeg hadde det svært tøft når barnet mitt fikk ADHD diagnose..Gråt mye og trengte tid for meg selv.Når andre barnet mitt fikk samme diagnose tok jeg det greit ,for hadde vært gjennom det før.

De fungerer veldig greit. Har selvfølgelig konsentrasjonsproblemer og det som følger med.

Elsker og forguder den for akkurat den de er:)

Forstår at du er bekymret men kommer til å gå bra. Verre med de foreldrene som nekter å innse at det kan være noe å unnlater å skjekke ut. Er dessverre mange av de.
sender varme tanker og en god klem!

 

Anonymkode: 1f5e5...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok gå fint. Vi foreldre bekymrer oss mye.. det er jo barna våre. Den ene min har adhd. Vi fikk ikke hjelp før i fjord. Nå er hun snart voksen. Vær glad for han får hjelp nå som han er liten. Vi har hatt det grusomt innimellom pga ingen ville høre på meg. Jeg har bebreidet meg selv med at det er min feil siden hun satt fast under fødsel. De med autisme kan klare seg veldig godt i hverdagen.. så ikke ta sorgen på forskudd. Ønsker dere masse lykke til. Stor klem til deg.

Anonymkode: 2538d...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen. Det er godt å høre. Jeg bekymrer meg mye, men ser likevel at utviklingen hans skyter fart. Skjer noe nytt hver eneste dag:) så jeg håper virkelig at han vil klare seg godt her i livet.

Anonymkode: ed12f...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...