Anonym bruker Skrevet 4. desember 2019 #1 Skrevet 4. desember 2019 Jeg jobbet i et firma for 10 år siden, og nå er jeg tilbake der igjen i ny jobb. En ganske nerdete, teknisk stilling. Jeg er eneste kvinnen i avdelingen. Så når en lederskikkelse jeg har jobbet med sist jeg var ansatt, og må forholde meg til nå, ønsker meg velkommen første dagen med ordene ‘Du skal ikke se bort fra at du fikk jobben fordi du er kvinne’ - hvordan skal jeg ta det? Anonymkode: 93cee...b43
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2019 #2 Skrevet 4. desember 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobbet i et firma for 10 år siden, og nå er jeg tilbake der igjen i ny jobb. En ganske nerdete, teknisk stilling. Jeg er eneste kvinnen i avdelingen. Så når en lederskikkelse jeg har jobbet med sist jeg var ansatt, og må forholde meg til nå, ønsker meg velkommen første dagen med ordene ‘Du skal ikke se bort fra at du fikk jobben fordi du er kvinne’ - hvordan skal jeg ta det? Anonymkode: 93cee...b43 Sukk, mitt hjerte. Mannfolk, altså. Anonymkode: 6313a...41b
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2019 #3 Skrevet 4. desember 2019 Huff, for en klums! Jeg hadde valgt å ikke ta det på noen som helst måte. Der og da håper jeg at jeg hadde greid å le av ham og si noe slikt som at "he-he, nei, du, det var nok ikke kjønnet mitt som skaffet meg stillingen, jeg fikk stillingen slik andre får den, rett og slett fordi jeg var den beste for denne stillingen nå". Makan til dust! Forhåpentligvis er han bare klumsete og sa noe han i ettertid sparker seg selv mentalt på leggen for å ha sagt. I så fall er det ikke noe problem. Men om han fortsetter å komme med slike kommentarer, da ville jeg tatt det opp. Anonymkode: 948f6...56c
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2019 #4 Skrevet 4. desember 2019 Alt 1 "ja, de så seg vel nødt til å få inn en kvinne for å få litt orden her da...?" sa hun med sukkersøt stemme og glimt i øynene. Alt 2.... Stå taus, og se dumt på han... Lenge.... Evt legg til et "sånn, er du ferdig nå så vi kan få jobbet litt her?" Alt 3 Ikke si noe, lagre denne og kommende kommentarer på minnet (skriv gjerne ned hva som ble sagt og når), og lagre til et oppvaskmøte om 6mnd. Om det eskalerer er likestilling og diskrimineringsombudet et godt rådgivende organ du kan bruke. Hilsen ei med 15år i mannsdominert yrke, og nå eneste kvinne i lederstilling der. (har måtte tåle mye tøys av denne art fra vonbrotne menn oppigjennom) Anonymkode: f11ff...bc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå