Gå til innhold

Hoven nese etter operasjon av neseskillevegg...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har vært gjennom det samme og kan betrygge meg med at hevelsen går fort bort? Har ikke så mye smerter, men det ser ut som at jeg har fått satt filler i nesa. «Duck-nose» 😅.  Opererte for et par dager siden. 

Anonymkode: 2ad16...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du seriøs? Forventet du at du ikke kom til å være hoven i det hele tatt eller se bra ut allerede etter et par dager?! Er du klar over hva nesen din har gått gjennom?

Anonymkode: 55fb3...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Noen som har vært gjennom det samme og kan betrygge meg med at hevelsen går fort bort? Har ikke så mye smerter, men det ser ut som at jeg har fått satt filler i nesa. «Duck-nose» 😅.  Opererte for et par dager siden. 

Anonymkode: 2ad16...1a1

Det tar et par uker, da er det verste over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk inntrykk av at jeg ikke skulle bli så hoven, men jeg skjønner jo at det er logisk at det er sånn. Merker godt at den har fått juling. Er sofaliggende fremover uansett, så det spiller ingen rolle. Men, får jo litt sjokk når jeg ser så anderledes ut. 

 

Takk for svar. 

Anonymkode: 2ad16...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hevelsen blir borte, men det tar litt tid. Jeg opererte både nesebein og skillevegg. Tok i hvert fall 6 mnd før alle hevelse var borte, men det verste var over etter 2-3 uker. Nesetippen er fremdeles litt nummen 2 år etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. De har tatt litt av nesebeinet mitt og. Merker også litt ubehag i fortennene/ganen. Men, det er vel også  normalt. 

Anonymkode: 2ad16...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter denne litt opp.  

Nå er det 9 dager siden operasjonen. Hevelsene på utsiden er borte,  men er fremdeles ganske tett i det ene neseboret. Håper det er fordi det er hovent oppi der, og resultatet blir bedre enn dette? Har også en del trykk og ubehag over nesa/panna dersom jeg bøyer meg fremover. De opererte ut både brusk og neseben, så jeg har jo fått skikkelig «juling».

Vil gjerne høre erfaringer om tiden etter operasjon fra andre som har gjennomgått det samme. 😅

Anonymkode: 2ad16...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dytter denne litt opp.  

Nå er det 9 dager siden operasjonen. Hevelsene på utsiden er borte,  men er fremdeles ganske tett i det ene neseboret. Håper det er fordi det er hovent oppi der, og resultatet blir bedre enn dette? Har også en del trykk og ubehag over nesa/panna dersom jeg bøyer meg fremover. De opererte ut både brusk og neseben, så jeg har jo fått skikkelig «juling».

Vil gjerne høre erfaringer om tiden etter operasjon fra andre som har gjennomgått det samme. 😅

Anonymkode: 2ad16...1a1

Det er i hvert fall normalt altså 😊 jeg hadde tampongene i nesa i 14 dager, og var tett en stund etter det. Pustet likevel bedre enn før opr, selv med tamponger. Kjenner meg også godt igjen i trykk følelsen. Husk å sove med hodet høyt de første ukene. Det hjelper på hevelser. Og ta det helt med ro. Jeg har en aktiv jobb og ble derfor sykmeldt i 4-6 uker. De har jo brukket nesen din, sikkert på flere plasser, så det tar sin tid. Det kan ta over et år før alt er ordentlig grodd.

Anonymkode: c3284...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er i hvert fall normalt altså 😊 jeg hadde tampongene i nesa i 14 dager, og var tett en stund etter det. Pustet likevel bedre enn før opr, selv med tamponger. Kjenner meg også godt igjen i trykk følelsen. Husk å sove med hodet høyt de første ukene. Det hjelper på hevelser. Og ta det helt med ro. Jeg har en aktiv jobb og ble derfor sykmeldt i 4-6 uker. De har jo brukket nesen din, sikkert på flere plasser, så det tar sin tid. Det kan ta over et år før alt er ordentlig grodd.

Anonymkode: c3284...52a

14 dager med de tampongene?? 😯 Det er jeg glad jeg slapp... 

Ja, jeg er nok litt utålmodig. Men, hadde kanskje trodd jeg skulle være litt mere åpen i nesa enn hva jeg er nå. Synes ikke det er stort bedre enn før operasjonen. 

 

Takk for svar 😊

Anonymkode: 2ad16...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har støtteplatene der fortsatt så er det i allefall ikke rart du fortsatt føler deg litt tett. De irriterer jo og skaper hevelse i seg selv. 

Ellers så har jeg forstått det sånn via bekjent som jobber med den type kirurgi at man må se an 6mnd til 1år før man kan bedømme hvorvidt man er normal igjen. Denne type ting tar tid. 

Anonymkode: 8a0ea...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2019 den 23.53, Anonym bruker skrev:

Dytter denne litt opp.  

Nå er det 9 dager siden operasjonen. Hevelsene på utsiden er borte,  men er fremdeles ganske tett i det ene neseboret. Håper det er fordi det er hovent oppi der, og resultatet blir bedre enn dette? Har også en del trykk og ubehag over nesa/panna dersom jeg bøyer meg fremover. De opererte ut både brusk og neseben, så jeg har jo fått skikkelig «juling».

Vil gjerne høre erfaringer om tiden etter operasjon fra andre som har gjennomgått det samme. 😅

Anonymkode: 2ad16...1a1

Har du aldri brukket et bein eller vrikket en ankel? De har omorganisert hele anatomien din, på et sted hvor det er kort vei mellom bein og overflate, og hvor det kun er en tynn slimhinne som lett hovner opp. Kroppen sin reaksjon på skade er at det strømmer masse stoffer og væske til skadestedet = hevelse. Det kan fort ta flere uker. 

Anonymkode: f621f...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...